Πως ο CEO έκανε την Renault-Nissan τη μεγαλύτερη του κόσμου
Πριν από μερικές ημέρες, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των πωλήσεων της Renault -Nissan Alliance για το πρώτο εξάμηνο του 2017. Με τα αποτελέσματα, ο όμιλος, που έχει πλέον και τη Mitsubishi στο portfolio του, αναδεικνύεται και επισήμως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο. Με 5,268 εκατ. αυτοκίνητα πωλήσεων λειτουργικά κέρδη-ρεκόρ στο 1,8 δισ. δολάρια, με τα έσοδα να πραγματοποιούν άλμα 17% σε ετήσια βάση, στα 29,5 δισ. δολάρια, ξεπέρασε τη VAG (5.155.600 αυτοκίνητα), την Toyota (5.129.000 πωλήσεις) και, φυσικά, τη General Motors, η οποία καταρρέει, στα 4,7 εκατ. οχήματα.
Για την επιτυχία αυτή, ως «υπεύθυνος» ορίζεται ο άνθρωπος που στην Ιαπωνία έφτασε ως «ανεπιθύμητος ξένος» και σήμερα αντιμετωπίζεται ως ήρωας, αφού, όχι μόνο έσωσε τη Nissan από τη χρεοκοπία, αλλά τη μετέτρεψε σε κολοσσό, την ένωσε με τη γαλλική, διαμοιράζοντας τεχνολογία με κοινά οφέλη και για τις δύο και, τώρα, διέσωσε και τη Mitsubishi, μετατρέποντας την «Συμμαχία» στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.
Ο λόγος για τον Carlos Ghosn, τον 63χρονο CEO της Renault- Nissan, που γεννήθηκε στη Βραζιλία, μεγάλωσε στο Λίβανο και σπούδασε στη Γαλλία. Στον άνθρωπο που αποκαλεί τον εαυτό του «πολίτη του κόσμου», που η Theresa May χαρακτήρισε «πολίτη του πουθενά». Πώς τα κατάφερε;
Με πολύ δουλειά, είναι το ασφαλές συμπέρασμα και «χωρίς καθόλου συναίσθημα», λέει ο ίδιος. Το πρόγραμμα του Ghosn, είναι αυτό που θα περίμενε κανείς για τον πρόεδρο και CEO της διεθνούς συμμαχίας των αυτοκινητοβιομηχανιών Groupe Renault, Nissan Motor Co. και Mitsubishi Motors Corp., έκαστης των οποίων επίσης ηγείται ως πρόεδρος και CEO. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα των ταξιδιών του είναι προκαθορισμένο σε βάθος εξαμήνου και έχει ελάχιστα ανοιχτά «παράθυρα» για την περίπτωση που προκύψει κάτι έκτακτο. Συνήθως, σε διάρκεια ενός μήνα, περνά μια βδομάδα στη Γαλλία, μία στην Ιαπωνία και τις δύο που απομένουν ανάμεσα σε ΗΠΑ, Μαρόκο, Ρωσία, Ινδία και άλλες από τις χώρες στις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων ηγείται έχουν παραγωγικές μονάδες ή executive γραφεία.
Μετακινείται με ελικόπτερο για λόγους οικονομίας χρόνου και, κυριολεκτικά, δεν χάνει ούτε ένα λεπτό, καθώς, όσο απίστευτο και αν φαίνεται, καθυστέρηση ενός λεπτού μπορεί να σημάνει καταστροφή όλου του προγράμματος! Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Πρόσφατα, ο Ghosn απάντησε στην πιο κλισέ, γι’ αυτόν, ερώτηση (με πολλαπλά σκέλη): Δηλαδή γιατί παίρνει εταιρίες που είναι στο χείλος του γκρεμού, πώς πάντα καταφέρνει να τις κάνει επιτυχημένες, πώς κατάφερε να είναι ο πρώτος ξένος που διηύθυνε μια μεγάλη ιαπωνική εταιρία και, ποιο είναι το μυστικό για την εμπιστοσύνη που του δίνουν οι εργαζόμενοι από τόσες πολλές, διαφορετικές κουλτούρες.
«Παρακολουθώ συνεχώς τα νούμερα και τις επιδόσεις», απάντησε ο Ghosn. «Την παραγωγή, το κέρδος, την ανάπτυξη, την κάθε λεπτομέρεια». Διαφορές, εξηγεί, συνεχώς προκύπτουν, αλλά έχει μάθει να τις διαχειρίζεται, ανάλογα με το μέρος του κόσμου που εμφανίζονται. «Στην Ιαπωνία, οι άνθρωποι έχουν την τάση να προστατεύουν τους άλλους ανθρώπους.
Αλλά, αν αρχίσεις να κοιτάζεις τους ανθρώπους και όχι τα νούμερά σου, θα βρεθείς σε μπελάδες. Αν αρχίσεις να λες “δεν είναι πολύ καλός στη δουλειά του, αλλά είναι καλός άνθρωπος”, τότε συμβιβάζεσαι».
Από την έντυπη έκδοση