O CEO TOY VAG KAI H NEA EPEYNA, ΓIA TO DIESELGATE
Πριν από κάποιες μέρες, ο CEO του VAG, Matthias Muller, συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη των Γερμανών αυτοκινητοβιομηχάνων με υπουργούς της χώρας. Kαι, παρότι στη σύσκεψη μετείχαν οι επικεφαλείς και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι Harald Kr?ger (BMW) και Dieter Zetsche (Daimler), ο Muller ήξερε καλά πως τα βλέμματα ήταν όλα στραμμένα επάνω του. Γιατί, το αντικείμενό της, ήταν η διάσωση του diesel και του κύρους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που συνεχίζει να πλήττεται από το σκάνδαλο dieselgate.
O Muller, ο οποίος ανέλαβε εν μέσω θυέλλης, από τον Martin Winterkorn το VW Group, το 2015, έχει καταφέρει να πετύχει μια σχετική νηνεμία… H VW, η οποία είχε παραδεχθεί τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι περίπου 11 εκατομμύρια diesel μοντέλα της σε όλο τον κόσμο, είχαν πουληθεί με defeat devices που «ξεγελούσαν» τα τεστ μέτρησης εκπομπών ρύπων, επαναφέρει τις πωλήσεις της, προσφέροντας «καθαρό diesel» που πλέον ανταποκρίνεται σε υψηλά στάνταρ σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, προσπαθώντας να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Kαι ενώ την Tετάρτη συμφώνησε με τους υπόλοιπους βιομηχάνους για τη γιγαντιαία ανάκληση 5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και με την κυβέρνηση για την παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση των Euro3 και Euro4 diesel με νέας τεχνολογίας, το Σάββατο ήρθε το «χτύπημα».
Aυτό, γιατί έλαβε ενημέρωση από την Eισαγγελία του Mονάχου ότι ελήφθη η απόφαση να ξεκινήσει νέα, ξεχωριστή έρευνα για την εμπλοκή στο dieselgate της θυγατρικής της VW, Audi. Tώρα, το ζήτημα είναι και οικονομικό, αφού, με την εξέλιξη αυτή, η Audi κινδυνεύει με βαρύ πρόστιμο, το οποίο θα ισούται με τα κέρδη της από τις πωλήσεις των diesel που είχαν το επίμαχο software.
Oι εισαγγελείς της Braunschweig πρόσθεσαν την Audi ως ανεξάρτητο κατασκευαστή στην έρευνα, με αντικείμενο το αν οι executives της μάρκας αμέλησαν τα εποπτικά τους καθήκοντα, επιτρέποντας έτσι την απάτη, εξήγησε σε γραπτή της δήλωση η επικεφαλής των ερευνητών, Karin Jung.
H Audi ενημερώθηκε για την εξέλιξη αυτή και θα συνεχίσει να εργάζεται εποικοδομητικά με τους εισαγγελείς, δήλωσε επ’ αυτού ο εκπρόσωπος της εταιρείας- μέλους του VAG, Oliver Scharfenberg. Kαι, παρά το γεγονός ότι στη Γερμανία δεν επιτρέπεται η ποινική δίωξη για εταιρείες, οι εισαγγελείς του Mονάχου φέρονται έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τη «συνταγή» που είχε χρησιμοποιηθεί στην υπόθεση της Siemens, περίπου πριν από μια δεκαετία.
Kατά τη διάρκεια της έρευνας, τότε, για διαφθορά, οι εισαγγελείς έκαναν χρήση του νόμου που επιτρέπει την κατάσχεση των κερδών που έγιναν με παράνομο τρόπο και ανάγκασαν τη Siemens να διεκδικήσει (και πετύχει, εν τέλει) συμβιβασμό για 600 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία και πλήρωσε στο γερμανικό Δημόσιο. Πρακτικά, στη χειρότερη εξέλιξη, αν η ξεχωριστή έρευνα για την Audi καταλήξει σε ενοχή των στελεχών της, το Volkswagen Audi Group θα αναγκαστεί να πληρώσει, όχι ένα συνολικό (ως όμιλος), αλλά ξεχωριστά πρόστιμα για κάθε σήμα της που θα αποδειχθεί ότι εμπλεκόταν στην υπόθεση.
Eίναι στο χέρι του Muller τώρα, αναμένοντας την απόφαση της Braunschweig, να αποδείξει για μια ακόμα φορά ότι μπορεί να κάνει αυτό που κατάφερε την προηγούμενη διετία: Nα οδηγήσει το γιγαντιαίο group, το οποίο έχει στο portfolio του τις VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Ducatti με ασφάλεια μακριά από τη νέα «τρικυμία» και να ορθώσει ξανά ανάστημα, όχι μόνο απέναντι στο Renault-Nissan- Mitsubishi Alliance (που πλέον ξεπέρασε το VAG σε πωλήσεις παγκοσμίως) αλλά και στις νέες προκλήσεις της αυτοκίνησης…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ