ΘΕΤΕΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ακόμα και αν στο τελευταίο debate, η Angela Merkel κέρδισε κάποιους «πόντους» έναντι του Martin Sulz, φαίνεται πως η καγκελάριος έχει «άσους» που πρόκειται να ανασύρει από το μανίκι, ενόψει των γερμανικών εκλογών που θα διεξαχθούν στις 24 Σεπτεμβρίου.
Σε μια τέτοια κίνηση, η κ. Merkel «πρόλαβε» τον ηγέτη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος στην τηλεμαχία της περασμένης Κυριακής και έδωσε μια απάντηση στις καταγγελίες ότι έριξε «στα μαλακά» τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που πρωταγωνίστησαν στο σκάνδαλο του dieselgate. Ανοίγοντας το ζήτημα, η Καγκελάριος ουσιαστικά προέτρεψε τους Γερμανούς πολίτες να στραφούν εναντίον της Volkswagen με την κατάθεση μαζικών αγωγών, διεκδικώντας αποζημιώσεις.
Με τον γερμανικό κολοσσό να απορρίπτει συζήτηση για την αποζημίωση των ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων μοντέλων της με λογισμικό παραποίησης ρύπων στην Ευρώπη, αντίθετα με ό,τι έκανε στις ΗΠΑ, η κ. Merkel τόνισε πως είναι εντελώς ξεκάθαρο ότι «η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να θεωρηθεί υπεύθυνη για ό,τι είχε κάνει».
Κάτι τέτοιο, βέβαια, θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα στην μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης καθώς, τυχόν δικαίωση των ιδιοκτητών VW με παραποιημένο λογισμικό, θα δημιουργούσε ευρωπαϊκό δεδικασμένο. Η Γερμανίδα Καγκελάριος, έδειξε εμμέσως ότι το γνωρίζει αυτό, σημειώνοντας «ότι το σκάνδαλο dieselgate έχει κοστίσει στη VW, που θεωρείται η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, περίπου 25 δισ. δολ., τα οποία προέρχονται από πρόστιμα και από αποζημιώσεις πελατών».
Λίγο αργότερα, η κ. Merkel ανακοίνωνε ότι θα αυξήσει κατά 1 δισεκατομμύριο ευρώ τη χρηματοδότηση της εξέλιξης νέων τεχνολογιών και βελτίωσης των υποδομών, με σκοπό την καθολική απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε ορισμένες γερμανικές πόλεις. Η ίδια πρόσθεσε: «Επιθυμούμε να εξαντλήσουμε κάθε επιλογή για να αποτρέψουμε τέτοιου είδους απαγόρευση. Το ρολόι γυρίζει και όλοι γνωρίζουμε ότι απαιτείται μια μεγάλη απόφαση».
Το ερώτημα είναι βέβαια το αν η κ. Merkel θα εμμείνει σε αυτή την άποψη, ιδιαίτερα αν το αποτέλεσμα των εκλογών την φέρει νικήτρια, γεγονός που θα τη φέρει αντιμέτωπη με το “club” των αυτοκινητοβιομηχάνων, των ισχυρότερων «αιμοδοτών» της γερμανικής οικονομίας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ