Η FCA «αλώνει» τη Wall Street απέναντι στο «ράλι» της Tesla
Αυτές τις μέρες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκθέτουν τα νέα μοντέλα τους στην έκθεση της Φρανκφούρτης, το μεγάλο διετές ραντεβού για τον κόσμο της αυτοκίνησης. Εκεί, οι μεγαλύτεροι παίκτες, επιδεικνύουν κατά κύριο λόγο τα τελευταία τους επιτεύγματα σε αυτό που ορίζεται ως μέλλον της αυτοκίνησης, την ηλεκτροκίνηση.
Και ενώ στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ, ο πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, Elon Musk φαίνεται πως τρίβει τα χέρια του που όλοι ακολουθούν το μοντέλο της Tesla, στην πραγματικότητα φαίνεται πως ο μεγάλος απών αυτής της έκθεσης, πλην της γαλλικής PSA και των Nissan, Volvo, Mitsubishi, έχει «πάρει κεφάλι».
Η FCA, η αμερικανοϊταλική κοινοπραξία της οποίας ηγείται ο Sergio Marchionne, απέχει από το γερμανικό σαλόνι. Για λόγους κόστους, είναι η –περίπου- επίσημη δικαιολογία. Στην πραγματικότητα, ο Marchionne θέλει να δείξει πως σνομπάρει τους Γερμανούς και πως αυτός θα είναι το «αφεντικό».
Αν ο Musk λοιπόν είναι ιδιοφυής και πρωτοπόρος, καταφέρνει να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από την εποχή του, ο Marchionne είναι πανούργος. Μέσα σε ελάχιστο διάστημα, κατάφερε να μετατρέψει αυτό που άλλοι θα έβλεπαν ως «δυσκίνητο κολοσσό» σε έναν ευέλικτο, πολυεπίπεδο όμιλο με λύσεις για όλα τα ερωτήματα. Και να προκαλέσει έναν μεγάλο πονοκέφαλο στον Musk, ο οποίος καταλαβαίνει ότι δεν θα κάνει «περίπατο» στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Το σύγχρονο, η Tesla, γοήτευσε τη Wall Street και φαινόταν ότι θα κάνει ράλι απέναντι στην παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι, το τελευταίο δωδεκάμηνο, η εταιρία του Musk είδε τις μετοχές της να εκτοξεύονται κατά 63,21% και κατά 38,15% στη διετία. Κι όμως. Ο Marchionne απέδειξε ότι αν το κοινό της Wall Street ερωτεύτηκε την Tesla, δεν είναι διατεθειμένο να αφήσει την «παλιά αγάπη», Fiat Chrysler. Οι αριθμοί, λένε την αλήθεια: Στο δωδεκάμηνο, η μετοχή της FCA σημείωσε εκρηκτική άνοδο κατά 114,73% και στη διετία κατά 63,21%.
Αυτό, σε συνάρτηση με κάποια ακόμα στοιχεία, κάνουν πολλούς επενδυτές να… αμφιβάλλουν για την Tesla, όπως το Harvard Business, για παράδειγμα, που σε τελευταίο report του αναφέρει ότι «ίσως η Tesla δεν είναι τόσο ανανεωτική όσο εκτιμά η Wall Street». Γιατί, στην επιχειρηματική αγορά, υπάρχει σκεπτικισμός ως προς το αν η αγορά των ηλεκτρικών μπορεί όντως να γίνει μαζική και, αν ναι, εάν η Tesla θα μπορέσει να κυριαρχήσει.
Ο Marchionne αποφάσισε να αλλάξει τη δομή και να ενισχύσει την FCA, με σκοπό να δείξει πως μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε αλλαγή της αγοράς. Έκανε απόσχιση της Ferrari από τον όμιλο, ενδυνάμωσε την Alfa Romeo με νέα υπερπολυτελή μοντέλα απέναντι στον γερμανικό ανταγωνισμό και μπήκε επιτυχημένα στην αμερικανική αγορά (ετοιμάζει απόσχιση και γι’ αυτή), έκανε downsizing στα μοντέλα της Jeep και την «έδεσε» με τη Fiat, κάνοντας οικονομία κλίμακας στην παραγωγή και γιγαντώνοντας τις πωλήσεις. Έτσι, στις 28 Αυγούστου, το περιθώριο κέρδους της Fiat Chrysler ήταν στο 2,50%, ενώ της Tesla στο -7,61%. Τα κέρδη της FCA φτάνουν τα 132 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ της Tesla 10.
Και, ναι, η FCA δεν έχει επεκταθεί ακόμα στην ηλεκτρική τεχνολογία που είναι το trend της εποχής, όμως κάθε άλλο παρά ζημιωμένη είναι. Η Tesla αντίθετα, δεν φαίνεται να κάνει το «γκελ» που ήθελε στην αμερικανική αγορά. Η έκθεση του HB σημειώνει ότι «όλα τα ηλεκτροκίνητα που πωλήθηκαν το 2014 άγγιξαν τα 119.710 από τα 16,5 εκατ. οχήματα που πωλήθηκαν συνολικά στις ΗΠΑ – τα επτά δέκατα του ενός τοις εκατό»!
Από την έντυπη έκδοση