Προσφέρει πλέον tranfers για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων
Σε μια μάλλον αιφνιδιαστική κίνηση, η EasyJet Plc έκλεισε συμφωνία με τη νορβηγική Air Shuttle ASA και την καναδέζικη WestJet Ltd, με την οποία πλέον επιτρέπει στους επιβάτες της το transfer σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων από και προς το αεροδρόμιο του Λονδίνου, Gatwick.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους της Ευρώπης, ουσιαστικά «προσπέρασε» τον βασικότερο ανταγωνιστή του, τη Ryanair, προλαβαίνοντας να κάνει πράξη τη λογική των transfer πτήσεων που σχεδίαζε ο δεύτερος, νωρίτερα.
Υιοθετώντας την πρακτική των αερομεταφορέων της Μέσης Ανατολής και της Ανατολικής Ασίας, η Easyjet σχεδιάζει να επεκτείνει την υπηρεσία αυτή άμεσα σε κάποιες από τις μεγαλύτερες βάσεις της, ενώ ήδη, οι πελάτες της μπορούν να κάνουν transfer και μεταξύ των πτήσεων της.
Την τελευταία υπηρεσία (δηλαδή το transfer μεταξύ των πτήσεων της ίδιας εταιρίας) προσφέρει ήδη η Ryanair Holdings Plc, μόνο στην Ιταλία. Το σχέδιο της ιρλανδικής αεροπορικής χαμηλού κόστους ήταν να κάνει αυτό που… έκανε ήδη η Easyjet νωρίτερα και ας είχε κλείσει (η Ryanair) νωρίτερα μια σειρά deals με τις Norwegian Air, Air Europa και Aer Lingus, με τις οποίες όμως δεν μπορεί να συγχρονίσει το software της.
Τώρα, σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα “Worldwide by EasyJet” –η ονομασία, φυσικά, εμπεριέχει σαφέστατους συμβολισμούς- αυτό προβλέπει ότι, όπου θα είναι διαθέσιμη η υπηρεσία, θα υπάρχει ένα κενό δυόμισι ωρών μεταξύ των πτήσεων και ότι τα αεροσκάφη δεν θα κρατιούνται σε αναμονή για τους επιβάτες από transfer, γεγονός που εμπεριέχει ένα ρίσκο σε περίπτωση καθυστέρησης της πρώτης πτήσης, από την Easyjet.
Οι επιβάτες που θα κάνουν χρήση της υπηρεσίας, θα υποχρεούνται να πάρουν οι ίδιοι τις αποσκευές τους από τον ιμάντα στο Gatwick με ένα κόστος 15 λιρών και να τις παραδώσουν οι ίδιοι για φόρτωση στην επόμενη πτήση. Όλο αυτό, παραμένει μια… αγχωτική διαδικασία και ας έχει κενό 2,5 ωρών –συνυπολογίστε τυχόν καθυστερήσεις, ελέγχους ασφαλείας, ουρές στα γκισέ του check in και άλλα απρόοπτα. Γι’ αυτό και ο αναλυτής του RBC Capital Markets, Damian Brewer, λέει σε σημείωμα προς τους επενδυτές ότι «αυτή η υπηρεσία είναι εποικοδομητική, η Easyjet θα πρέπει να σιγουρέψει ότι η ακρίβεια του Gatwick θα παραμείνει… λονδρέζικη».
Και, τι θα γίνεται λοιπόν σε περίπτωση καθυστέρησης; Όπως εξηγεί η Easyjet, σε τέτοια περίπτωση, το Gatwick θα βάζει τους επιβάτες στην επόμενη διαθέσιμη πτήση προς τον συγκεκριμένο προορισμό, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια για transfer πτήσεις θα κλείνονται μέσω του website της Easyjet και θα τιμολογούνται όπως οι «μονές διαδρομές».
Η εταιρία πάντως βλέπει ότι οι επιβάτες της αποζητούν τα transfers μεταξύ πτήσεων. Περίπου το 1% των επιβατών της, δηλαδή κάπου 200.000 πελάτες της Easyjet ήδη κάνουν σύνδεση από πτήση σε πτήση της εταιρίας στο Gatwick – χωρίς να υπολογίζονται επιβάτες που μετεπιβιβάζονται σε πτήσεις άλλων εταιριών.
Ο Chief Commercial Officer της Easyjet, Peter Duffy, εμφανίζεται βέβαιος ότι η νέα υπηρεσία «μπορεί να μας δώσει με κέρδος πρόσβαση σε μια μεγάλη καινούρια δεξαμενή πελατών, χωρίς να υποβαθμίζεται το λειτουργικό μοντέλο και η ακρίβειά μας».
Έτσι, όχι τυχαία, ο ίδιος αποκάλυψε ότι η υπηρεσία θα επεκταθεί σε άλλα αεροδρόμια, όπως το Malpensa του Μιλάνου, της Γενεύης, του Άμστερνταμ, το Charles De Gaulle του Παρισιού και της Βαρκελώνης, με τουλάχιστον έναν ακόμα αερομεταφορέα να προστίθεται στη λίστα των συνεργαζόμενων ως το τέλος του έτους.
Από την έντυπη έκδοση