Οι εταιρείες που μετατοπίζουν το κέντρο βάρους της διεθνούς οικονομίας στην Ασία
«Πέρυσι, έγιναν στο κινέζικο ταμπλό 95 δημόσιες εγγραφές, από τις οποίες αντλήθηκαν 51,8 δισ. δολάρια, έναντι 196 εγγραφών, ύψους 48,22 δισ. δολ. σε NYSE- Nasdaq»
Στην οδό Canton του Χονγκ Κονγκ, την οποία προτιμούν για τις «καταναλωτικές εξορμήσεις» τους οι Κινέζοι τουρίστες, οι ουρές έξω από τα καταστήματα των Louis Vuitton, Hermes και Prada είναι συνηθισμένο φαινόμενο.
Τώρα, αυτή η πόλη γίνεται ο αγαπημένος προορισμός για τα πιο βαριά brand names του κλάδου πολυτελών ειδών και για έναν ακόμα λόγο: Φιλοξενεί το χρηματιστήριο, στο οποίο θέλουν να εισάγουν τις μετοχές τους, για να αντλήσουν τα κεφάλαια, που θα χρηματοδοτήσουν τη διεθνή ανάπτυξή τους.
Η Prada, ο πασίγνωστος οίκος πολυτελών ειδών με έδρα το Μιλάνο, αναμένεται να αντλήσει 2 δισ. δολάρια, μέσω της δημόσιας εγγραφής της στο Χονγκ Κονγκ. Η ιταλική εταιρεία, που παράγει μεταξύ άλλων τις τσάντες Miu Miu και τα παπούτσια Church, ακολουθεί το παράδειγμα της L’Occitane Internationale, που άντλησε 840 εκατ. δολάρια, μέσω της εισαγωγής της στο χρηματιστήριο αυτής της πρώην βρετανικής αποικίας πέρυσι.
Όταν η Prada επιλέγει το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, έναντι εκείνων του Μιλάνου, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης, είναι σαφές ότι το κέντρο βάρους της παγκόσμιας οικονομίας μετατοπίζεται προς την Ασία. «Οι επιχειρήσεις θέλουν να κοιτάξουν το μέλλον τους, όχι το παρελθόν τους», εξηγεί στο Bloomberg ο Sam Kendall, επικεφαλής χρηματαγορών Ασίας της UBS.
Το τελευταίο κύμα των δημόσιων εγγραφών από ξένες επιχειρήσεις βοηθά το Χονγκ Κονγκ, να αυξήσει ακόμα περισσότερα τις χρηματιστηριακές του επιδόσεις, αφού κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη αντλήσει εκεί την τελευταία δεκαετία 167 δισ. δολάρια.
Μόνο πέρυσι έγιναν στο Χονγκ Κονγκ 95 δημόσιες εγγραφές, από τις οποίες αντλήθηκαν 51,8 δισ. δολάρια. Αντίστοιχα, στο New York Stock Exchange και το Nasdaq έγιναν 196 δημόσιες εγγραφές, συνολικού ύψους 48,22 δισ. δολαρίων. Από τις αρχές του έτους, 26 εταιρείες πέραν το κατώφλι του Χονγκ Κονγκ, αντλώντας 7,7 δισ. δολάρια.
Με δεδομένο ότι οι Ασιάτες καταναλωτές ευθύνονται για το 50% των πωλήσεων πολυτελών ειδών στον πλανήτη, μια εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ είναι προφανής λύση. «Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης βρίσκεται εκεί. Επομένως, για όποιον θέλει να χτίσει το brand name του, έχει νόημα να βρίσκεται κοντά στους πελάτες του», εξηγεί ο Aaron Fischer, αναλυτής της CLSA.
Η Samsonite επέλεξε το Χονγκ Κονγκ για τη δημόσια εγγραφή της, λόγω των προοπτικών ανάπτυξης της Ασίας. Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αποσκευών σκοπεύει να ανοίξει καταστήματα σε 140 κινεζικές πόλεις.
Και η αμερικανική εταιρεία κατασκευής τσαντών Coach σκοπεύει να εισάγει τις μετοχές της προς διαπραγμάτευση στο Χονγκ Κονγκ πριν από τα τέλη του έτους, με στόχο να ενισχύσει το brand της στην κινεζική αγορά.
Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες που σχεδιάζουν δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ συγκαταλέγεται η μονάδα κοσμημάτων της Chow Tai Fook Group, του ομίλου του δισεκατομμυριούχου Cheng Yu-tung. Η MGM China Holdings, το κομμάτι της αυτοκρατορίας καζίνο του Kirk Kerkorian που εδρεύει στο Μακάο, αναμένεται να αντλήσει έως 1,5 δισ. δολάρια, μέσω της αρχικής δημόσιας εγγραφής της.
Εξάλλου, το Χονγκ Κονγκ έχει προσελκύσει εταιρείες και από άλλους κλάδους, με πιο πολυσυζητημένη τη δημόσια εγγραφή του κολοσσού των εμπορευμάτων, Glencore. «Μία δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ ενισχύει το προφίλ μας με τους προμηθευτές και τους πελάτες, με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή στην ευρύτερη περιοχή», δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Ivan Glasenberg.