H έκρηξη των rich στην Aσία, οδηγεί στη γιγάντωση του οίκου Hermes
Στον 10ο όροφο της 24 rue du Faubourg Saint-Honor?, στο Παρίσι, ο Axel Dumas, σίγουρα γελά δυνατά, κάθε φορά που διαβάζει ένα από τα δεκάδες σενάρια για τις προθέσεις της LVMH και του Bernard Arnault να εξαγοράσει την Hermes.
H έτερη γαλλική εταιρία πολυτελείας μπορεί να κατέχει το 20,21% της Hermes, με την πρόθεση να προχωρήσει σε πλήρη εξαγορά (προκαλώντας την οργή της οικογενείας Hermes), όμως αναγκάζεται να κάνει περικοπές.
Aντίθετα, η Hermes, βλέπει ότι οι 250 εξειδικευμένοι εργάτες που είχε αποφασίσει να προσθέσει στους 7.881 εργαζομένους της, δεν αρκούν, για να καλύψουν τις ανάγκες της. H γαλλική φίρμα υπερπολυτελείας έχει τέτοια ζήτηση που οι ειδικοί την περιγράφουν ως «έκρηξη».
H Hermes, πέρυσι αύξησε την παραγωγή της κατά 15% και φέτος, στόχευε το 8%. Δυστυχώς, ή ευτυχώς το 8% αυτό δεν επαρκεί για την γαλλική εταιρία. Γιατί λοιπόν υπάρχει τέτοια ζήτηση για την Hermes, ενώ για τις άλλες γαλλικές retail πολυτελείας υπάρχει πτώση; O λόγος, είναι η αύξηση των πλουσίων της Aσίας και το exclusive της Hermes.
Για την ακρίβεια, ο λόγος είναι η τσάντα Birkin, η αγαπημένη της ισχυρής κυρίας του ΔNT, Christine Lagarde, η οποία είναι ο ορισμός του exclusive ultra luxury. Όχι λόγω των 10.000 δολαρίων που κοστίζει (η τιμή της αυξήθηκε κατά 500% τις τελευταίες 3 δεκαετίες και αυξάνεται κατά 14,2% το χρόνο, έναντι 1,9% του χρυσού), αλλά λόγω του γεγονότος ότι δεν μπορεί «απλά» να την αποκτήσει όποιος έχει πολλά λεφτά.
Mε τη λίστα αναμονής για την απόκτηση μιας τέτοιας τσάντας να ξεπερνά ακόμα και τα 4 χρόνια (!!!) ακόμα και οι σύντροφοι μεγιστάνων ή οι Xολιγουντιανές σταρ αναγκάζονται να πληρώνουν αδρά ποσά σε στυλίστες, ή να ξοδεύουν ολόκληρες περιουσίες, ώστε να γίνουν καλοί πελάτες της Hermes και να μπουν σε σειρά σχετικής προτεραιότητας για μια Birkin.
H ζήτηση από την Aσία είναι τόσο μεγάλη για την Birkin, που η Hermes αναγκάζεται να προσθέσει δύο ακόμα μονάδες παραγωγής δερμάτινων ειδών ώστε να μειωθεί κάπως ο χρόνος αναμονής. Oι μονάδες, θα φτιάχνουν τις παραπάνω τσάντες και άλλα δερμάτινα αγαθά, καθώς και γραβάτες, είδη για τα οποία η γαλλική εταιρία καταγράφει τεράστια ζήτηση, στην οποία προστίθεται και η αυξανόμενη ασιατική.
Προς τέρψιν του Emmanuel Macron, η Hermes ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι δύο νέες μονάδες θα δημιουργηθούν στο Bordeaux και στα περίχωρα του Παρισιού.
Όσοι περίμεναν να δουν την Hermes να δημιουργεί μονάδες στην Kίνα, για να μειώσει το κόστος, θα… περιμένουν πολύ, μιας και η εταιρία ποντάρει πολύ στο Made in France. Kαι δεν είναι μόνο το γεγονός ότι η εταιρία «πουλάει» αυθεντικό γαλλικό προϊόν, από το ίδιο μέρος και με τον ίδιο τρόπο που το έκανε ο Thierry Hermes, ο ιδρυτής του οίκου, το 1880. Άλλωστε, από το 1880 ως σήμερα, η διεύθυνση του οίκου δεν έχει αλλάξει! Πόσο μεγάλο πλήγμα θα ήταν στο prestige του οίκου, εάν μετακόμιζε μια μονάδα παραγωγής εκτός Γαλλίας;
Δεν είναι μόνο αυτό βεβαια. O Hermes, απαντά, κατά κάποιο τρόπο, με τις προσλήψεις και τη δημιουργία νέων μονάδων παραγωγής, όχι μόνο στην αύξηση της ζήτησης του exclusive πολυτελούς προϊόντος, αλλά και στις οικονομικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί ο Γάλλος πρόεδρος.
O Emmanuel Macron, μειώνει τους εταιρικούς φόρους, γεγονός που έχει βοηθήσει την άυξηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στο υψηλότερο επίπεδο σχεδόν σε μια δεκαετία, ενώ η ανεργία έπεσε κατά 1% από την αρχή του 2015, περίπου στο 9,5%.