H Dyson τον κατηγορεί ότι προσέλαβε εργαζόμενό της για βιομηχανική κατασκοπεία
Την περασμένη Δευτέρα, στο φως της δημοσιότητας ήρθαν δικαστικά έγγραφα από το 2015, για την ιστορία του 30χρονου τεχνικού Pierre Pellerey. Ο Pellerey, ο οποίος εργαζόταν στη Dyson Ltd, κατηγορείται ότι διέρρευσε τα σχέδια της εταιρίας για την εξέλιξη ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Tesla.
Οι δύο εταιρίες, είναι στα δικαστήρια, σε μια δικαστική διαμάχη από τις πολλές που αποκαλύπτουν το πόσο περίπλοκες είναι οι μετακινήσεις εργαζομένων του τομέα της τεχνολογίας από εταιρία σε εταιρία.
Γιατί, παρόμοια δίκη με αυτή των Dyson/Tesla διεξάγεται ταυτόχρονα στο San Francisco, μεταξύ της θυγατρικής (ειδικευμένη στην εξέλιξη αυτόνομων αυτοκινήτων) της Alphabet Inc, Waymo LLC και της Uber Technologies Inc, με την πρώτη να ισχυρίζεται ότι η δεύτερη βασίζει το μέλλον των μετακινήσεών της σε τεχνολογία που εκλάπη από πρώην εργαζόμενο της Waymo.
Σε ό,τι αφορά τη Dyson, εταιρία που κατασκευάζει ηλεκτρικές σκούπες και πιστολάκια μαλλιών, όταν αυτή άρχισε να εξελίσσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, οι executives της προσπάθησαν να κρατήσουν αυτά τα σχέδια στο «σκοτάδι» από τον ανταγωνισμό, αν και ήξεραν ότι θα ήταν δύσκολο. Αυτό που δεν ήξεραν, ήταν ότι ένας από τους τεχνικούς που είχαν επιλέξει για τη στελέχωση της μικρής μυστικής ομάδας η οποία είχε αναλάβει το project, ήδη είχε μια πολύ θελκτική πρόταση από την Tesla Inc.
Όπως αποδεικνύεται από τα δικόγραφα, ο 30χρονος τεχνικός Pierre Pellerey, αποκάλυψε στην εταιρία του Elon Musk… χαρτί και καλαμάρι τα σχέδια της Dyson για ένα διαφορετικό από τα υπόλοιπα σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες και τη λειτουργία του, ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δύο χρόνια πριν η τελευταία τα δημοσιοποιήσει.
Όπως αποκαλύφθηκε στη δίκη, παρότι ο ιδρυτής και πρόεδρος της Dyson, Sir James Dyson είχε πει στον Pellerey ότι ο ρόλος του ήταν τόσο μυστικός που δεν έπρεπε καν να τον συζητήσει με τους συναδέλφους τους, αυτός έκανε forward ένα email στον δικηγόρο της Tesla, με το οποίο αποκαλυπτόταν το σχέδιο του Dyson.
Ο δικηγόρος είπε ότι δεν μοιράστηκε το επίμαχο email με οποιονδήποτε στην Tesla, όμως η «ζημιά» είχε ήδη γίνει, ιδιαίτερα αφού η Dyson κέρδισε δικαστήριο με το οποίο απαγόρευε στον Pellerey να μετακινηθεί στην Tesla για εννέα μήνες. Όλα αυτά, έγιναν το 2015, γεγονός που σημαίνει ότι ο Musk ήξερε τα σχέδια της Dyson πολύ πριν από τον Σεπτέμβριο του 2017, όταν και αυτή τα ανακοίνωσε.
Η υπόθεση είναι ενδεικτική του τρομακτικού ανταγωνισμού που υπάρχει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τους κατασκευαστές, από τη Volkswagen AG ως τη Daimler AG, την Toyota Motor Corp. ως την Tesla και τους νέους «παίκτες», όπως τη Dyson, να επενδύουν γιγαντιαία ποσά σε αυτή την τεχνολογία.
Ο Dyson, για παράδειγμα, ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι έχει ξοδέψει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για να εξελίξει το αυτοκίνητο και το ίδιο ποσό για να δημιουργήσει μπαταρίες που θα το τροφοδοτούν. Όχι τυχαία, αφού ο ίδιος προβλέπει πως μέσα σε λίγα χρόνια, οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι η μεγαλύτερη πηγή εσόδων για την εταιρία του.
Με την τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναπτύσσεται ραγδαία όσο όλο και περισσότεροι επενδύουν σε αυτή, καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χάνουν έδαφος, ήταν λογικό ο Dyson, ο οποίος είχε αναπτύξει νέα τεχνολογία σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες των μοντέλων του, να θέλει να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Την τάση που είναι κυρίαρχη στην αγορά, ο Dyson την είχε προβλέψει το 2015, σχεδιάζοντας τη μετάβαση από τα ηλεκτρικά οικιακά προϊόντα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από την έντυπη έκδοση