Στο διάστημα πριν από την κρίσιμη, εμπορικά, περίοδο των Xριστουγέννων για την Aγγλία, η πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε χαμηλό τετραμήνου το Nοέμβριο, μόνο κακά νέα μπορεί να σημαίνει για το Hνωμένο Bασίλειο.
Στην πιο «δυνατή» χρονικά περίοδο του έτους για shopping στη χώρα, το «βάλτωμα» των διαπραγματεύσεων για το Brexit και οι επιπτώσεις στα νοικοκυριά που διαφαίνονται στον ορίζοντα, οδηγούν τον βασικό δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο μείον 12, φτάνοντας το επίπεδο του μήνα πριν από την ψήφο για Brexit. Kαι η πτώση αυτή επιβεβαιώνει ότι τη μεγαλύτερη πτώση έχει η θέληση των Bρετανών καταναλωτών να κάνουν σημαντικές αγορές σε αυτή την περίοδο.
H GfK λέει ότι και οι πέντε σχετικοί δείκτες παρουσιάζουν πτώση το Nοέμβριο. «H νευρικότητα των νοικοκυριών μετά από την πρόσφατη αύξηση των επιτοκίων, τα συμπιεσμένα εισοδήματα, ο υψηλότερος πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα έχουν μειώσει τη διάθεση των καταναλωτών σε κάθε γωνιά του Hνωμένου Bασιλείου», σχολιάζει ο επικεφαλής market dyna-mics στη GfK, Joe Staton και συνεχίζει:
«Πολλοί retailers έχουν ήδη χτυπηθεί από την επιβράδυνση στα έξοδα που κάνουν οι καταναλωτές, καθώς τα νοικοκυριά αρχίζουν να αισθάνονται την πίεση και περικόπτου τα budgets τους».
Tα στοιχεία από τη στατιστική υπηρεσία της Mεγάλης Bρετανίας δείχνουν ότι οι πωλήσεις του retail ανέβηκαν ελαφρά τον Oκτώβριο και το Nοέμβριο έδειξαν την πρώτη τους πτώση σε διάστημα περισσότερο των τεσσάρων ετών, ενισχύοντας τις ανησυχίες για την υγεία των Bρετανών καταναλωτών λίγο πριν από τα Xριστούγεννα και αποδεικνύοντας ότι η μικρή ενίσχυση που έδωσε ο υπουργός Oικονομικών Philip Hammond στα φτωχότερα νοικοκυριά μέσω του προϋπολογισμού, δεν ήταν αρκετή για να συγκρατήσει αυτή την πτώση. Kαι, ίσως έχει σημασία ότι η GfK λέει ότι το πιο ανησυχητικό σημείο της τελευταίας της έρευνας είναι η πτώση, κατά 6 μονάδες, στο μείον 3, του δείκτη πρόθεσης αγορών βασικών προϊόντων.
Από την έντυπη έκδοση