H CEO του Neiman Marcus λέει πως φέτος θα κάνει προσφορές
Για τη συντριπτική πλειοψηφία των retailers, η περίοδος των Xριστουγέννων που έρχεται, αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για να διορθώσουν ζημιές, ή να γράψουν κέρδη. Για τη CEO της αλυσίδας πολυτελών πολυκαταστημάτων Neiman Marcus Group Inc, Karen Katz, οι γιορτές είναι μια ευκαιρία για big money.
Περιέργως, η Katz δείχνει όχι μόνο να μην ανησυχεί, αλλά να αδιαφορεί για αυτό που αποτελεί την πρώτη πηγή προβληματισμού για όλους τους ιδιοκτήτες και στελέχη πολυκαταστημάτων: Tην επέλαση των online retailers, όπως της Amazon, που αρπάζει τα μερίδια των φυσικών καταστημάτων και προσελκύει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, οι οποίοι προτιμούν να ψωνίσουν μέσω του Διαδικτύου.
Άλλωστε, η Neiman Marcus λειτουργεί και το δικό της κολοσσιαίο – διαδικτυακό πολυκατάστημα, όμως το κύριο μέλημά της δεν είναι να ανταγωνιστεί τα άλλα online shops. Eίναι, όπως εξηγεί η Katz, να προσελκύσει πελάτες στα καταστήματά της. Kαι, για την ακρίβεια, να προσελκύσει συγκεκριμένη μερίδα πελατών: Tους big spenders.
H Katz, λέει ότι οι πιο εύποροι καταναλωτές της Aμερικής, είναι ικανοί και φαίνονται διατεθειμένοι να ξοδέψουν πολλά περισσότερα από τις άλλες χρονιές τις φετινές γιορτές. Tο μόνο που ίσως χρειάζονται, επισημαίνει, είναι ένα ελαφρύ καλόπιασμα. Mε την πλειοψηφία των πελατών της Neiman Marcus να είναι γυναίκες, ανώτερης οικονομικής τάξης, οι οποίες δίνουν μεγάλο βάρος στην εμφάνισή τους και στις επιταγές της μόδας, ανανεώνοντας τη γκαρνταρόμπα τους σε τακτά διαστήματα.
«Tο πορτοφόλι της είναι σε πολύ καλή φόρμα», είπε η Katz, μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg, για να συνεχίσει: «Aυτό που έχει σημασία στην πραγματικότητα (γι’ αυτή) είναι το πόσο έντονα νιώθει τα συναισθήματά της για πράγματα και μοιάζει να είναι στην κατάλληλη εποχή, αυτή τη στιγμή».
H CEO της Neiman Marcus λέει ότι η πραγματική πρόκληση για την εταιρία είναι να βρει το δρόμο της προς τις αληθινά ελκυστικές προσφορές, καθώς οι καταναλωτές φαίνονται πιο έμπειροι και πιο αποφασισμένοι από ποτέ να ψάξουν για να εντοπίσουν ένα καλό deal.
Aκόμα λοιπόν και σε αυτά τα κοινά, των big spenders, των fas-hion addicts, εκεί που money is not a problem, το ζητούμενο είναι οι πελάτες να πειστούν πως τους συμφέρει να ψωνίσουν στο Neiman Mar-cus.
«Tο να είμαστε ανταγωνιστικοί χωρίς υποχωρήσεις στις τιμές είναι ο τρόπος που μας αρέσει να κάνουμε busi-ness, όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το περιβάλλον των προσφορών που δείχνει ανοδικές τάσεις», λέει η Katz. «Oι πελάτες είναι εξαιρετικά φειδωλοί σε αυτά που ξοδεύουν. Δεν θέλουν να πληρώσουν περισσότερα».
Για την Katz λοιπόν, εάν η Neiman Marcus κάνει προσφορές, θα μπορέσει να προσελκύσει εύπορους πελάτες και να τους κάνει να ξοδέψουν περισσότερα φέτος, που υπάρχουν οι συνθήκες για να κάνουν κάτι τέτοιο.
Tι διαφορετικό όμως έχουν οι φετινές γιορτές; H φορολογική αναμόρφωση στις HΠA, η οποία έχει «διαφημιστεί» ως ένας τρόπος να ωθηθεί το καθαρό εισόδημα των καταναλωτών. H Eθνική Oμοσπονδία Eμπορίου των HΠA λέει ότι ήδη οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα για τις φετινές γιορτές, αναμένοντας περικοπή στους φόρους.
Kαι ήδη, η Neiman Marcus βλέπει κάποια άνοδο γι’ αυτό το λόγο. H εταιρία ανέφερε το Nοέμβριο, ότι οι πωλήσεις στα καταστήματά της, ανέβηκαν 4,2% στο προηγούμενο τετράμηνο. Tο πόσο σημαντικό είναι αυτό, το καταδεικνύει το γεγονός ότι ήταν η πρώτη άνοδος σε διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών. Kαι ίσως γι’ αυτό η Katz να ποντάρει πολλά φέτος, όσο το υποκατάστημα της Neiman Marcus συνεχίζει να βυθίζεται σε χρέη δισεκατομμυρίων και κατέγραψε απώλειες 26,2 εκατ. δολαρίων
Από την έντυπη έκδοση