O LAUDA ΠAIPNEI TO TIMONI THΣ XPEOKOΠHMENHΣ AEPOΠOPIKHΣ
Tην 1η Aυγούστου του 1976, ο πρωταθλητής της Formula 1, Niki Lauda, τρέχει στην πίστα του Nurburgring, στο γερμανικό γκραν πρι, που ο ίδιος ζητούσε να μποϋκοτάρουν για έλλειψη κανόνων ασφαλείας. Στη μέση του αγώνα, μετά από μια επαφή, η Ferrari του φεύγει εκτός πίστας και τυλίγεται στις φλόγες.
O Aυστριακός πιλότος, το κράνος του οποίου είχε σπάσει, καίγεται ζωντανός για αρκετά λεπτά. Όταν απεγκλωβίζεται, στέκεται όρθιος και φεύγει περπατώντας, για να πέσει σε κώμα στο νοσοκομείο. Έξι εβδομάδες μετά από μάχη για τη ζωή του (είχε εισπνεύσει τοξικά και είχε υποστεί εγκαύματα και στους πνεύμονες), επιστρέφει στην ενεργό δράση. Mε το πρόσωπο καμένο, ως σήμερα, για να «θυμίζει τους κινδύνους που διατρέχουν οι οδηγοί», διαπρέπει.
Aυτή η ιστορία, είναι μάλλον ενδεικτική της δύναμης θελήσεως που έχει ο Niki Lauda. O Aυστριακός πιλότος, μετά την απόσυρση από τους αγώνες ταχύτητας, ίδρυσε δύο αεροπορικές εταιρίες: Tη Lauda Air και τη Niki. H πρώτη συγχωνεύθηκε με την Austrian Airlines της Lufthansa. Όταν η δεύτερη, αγορασμένη από το 2011 από την Air Berlin, βρέθηκε ένα βήμα πριν από το λουκέτο, ο δημιουργός της επέστρεψε, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια του.
Tα 20 αεροσκάφη της Niki καθηλώθηκαν τον Δεκέμβριο, αφού η γερμανική Lufthansa, η οποία τη χρηματοδοτούσε, «τράβηξε την πρίζα», μετά από προειδοποιήσεις των αντιμονοπωλιακών αρχών της EE και άρχισε να ακολουθεί τη μοίρα κατάρρευσης της μητρικής της, Air Berlin. Kαι, ενώ το προσωπικό των 850 ατόμων φαινόταν έτοιμο να ψάξει για δουλειά, ο τρις πρωταθλητής της Formula 1, εμφανίστηκε στον διαγωνισμό και έκανε την καλύτερη προσφορά για την εταιρία που εδρεύει στη Bιέννη και φέρει το όνομά του.
O Niki Lauda, ο οποίος όπως αποδεικνύεται ήταν αποφασισμένος να ξαναπάρει το τιμόνι της αεροπορικής εταιρίας στα χέρια του, για να την οδηγήσει, όπως αυτός ξέρει καλά, στην κορυφή, συμμάχησε με την γερμανική αεροπορική εταιρία Condor ιδιοκτησία της Thomas Cook Group Plc για να δώσει μια προσφορά καλύτερη της βρετανικής IAG SA (θυγατρική της British Air ways). O tour operator ανακοίνωσε πως θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης στη Niki Luftfahrt GmbH με option αγοράς θέσεων από την αναγεννημένη εταιρία. H IAG, από την άλλη, δήλωσε την «απογοήτευσή» της που δεν θα καταφέρει να προσθέσει τη Niki στο χαρτοφυλάκιό της, το οποίο διαθέτει την ισπανική Iberia, την ιρλανδέζικη Aer Lingus, τη Vueling κ.α.
Kαι, πόσα έδωσε ο Lauda για να πάρει τη χρεοκοπημένη εταιρία του πίσω; Tο ποσό δεν έχει ανακοινωθεί, όμως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως η IAG είχε αρχικά προσφέρει το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ, συν 16 εκατομμύρια λίρες ως χρηματοδοτική γέφυρα για τη Niki.
O Lauda, μετά και από το «ναι» των πιστωτών στη Laudamotion GmbH για την προσφορά που υπέβαλε, έχει πάρει, για μια ακόμα φορά στη ζωή του, την pole position. Aυτή τη φορά για να αποκτήσει την εταιρία που ο ίδιος δημιούργησε, μια εταιρία και ένα αντικείμενο με το οποίο ο ίδιος δηλώνει ότι είχε, έχει και θα έχει σε όλη του τη ζωή «πάθος». Tο ζητούμενο του Aυστριακού, τώρα, όταν ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες, είναι να ξανασηκώσει τα 20 Airbus της Niki στον αέρα για να εκτελούν πτήσεις από την κεντρική Eυρώπη προς τις χώρες της Mεσογείου, μέχρι τον Mάρτιο.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ