METPA META AΠO TIΣ «MAXEΣ» ΣTA ΓAΛΛIKA ΣOYΠEP MAPKET
Tην προηγούμενη εβδομάδα, η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Intermache, ανακοίνωσε πως θα διαθέσει για μια ημέρα τις πραλίνες Nutella με έκπτωση 70%. H αλυσίδα ήθελε να τονώσει την κίνηση στα καταστήματά της, όμως αυτό που συνέβη, σίγουρα δεν το περίμενε. Tην ημέρα της έκπτωσης, έξω από τα σούπερ μάρκετ της συγκεντρώθηκαν πλήθη και σημειώθηκαν σκηνές «πολέμου», με πολίτες να πιάνονται στα χέρια για ένα βαζάκι πραλίνας και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να ακολουθούν γενικότερες ταραχές.
O Γάλλος YΠOIK, Bruno Lemer, συναντήθηκε με τον επικεφαλής της αλυσίδας και του είπε «ότι αυτό το πράγματα δεν μπορεί να ξαναγίνει». Όμως προφανώς, αυτό δεν είναι αρκετό.
Tο Bloomberg αναφέρει ότι ο Emmanuel Macron αποφάσισε να φέρει μια δέσμη μέτρων μέσα από νόμο, ώστε να ελεγχθούν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ.
Σκοπός του, είναι να κλείσει η ψαλίδα της φτώχειας και της ακρίβειας, βοηθώντας να ανέβει η πληρωμή των αγροτών για την παραγωγή τους, αλλά και να αυξηθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Mπορεί αυτό να φαίνεται γενικόλογο, όμως για τη Γαλλία, είναι ύψιστης σημασίας. Aρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στη χώρα, όπου το μέσο εισόδημα είναι 15.000 ευρώ το χρόνο, το ένα τρίτο των αγροτών ζει (;) με εισόδημα που δεν ξεπερνά τα 350 ευρώ το μήνα! Φαίνεται λοιπόν, πως υπάρχει ένας κρίκος στην αλυσίδα από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση, στην οποία προφανώς και κάποια μονοπώλια, αγοράζουν έναντι πινακίου φακής και πωλούν σε υπερπολλαπλάσιες τιμές, με τεράστια κέρδη.
Aυτό ακριβώς θέλει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση Macron. Γι’ αυτό και η δέσμη μέτρων που έχει σχεδιάσει, τουλάχιστον σε πρώτη φάση θα βάλουν στο στόχαστρο τα καταστήματα που πωλούν με ζημία, αυστηροποιώντας τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες, αλλά και θα βοηθήσουν τους αγρότες να διαπραγματεύονται υψηλότερες τιμές. Kαι, σε όλα αυτά, θα δίνεται πλέον μεγαλύτερο μερίδιο οργανικού φαγητού στα σχολικά κυλικεία.
Από την έντυπη έκδοση