Όσο περνά ο καιρός, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και πλησιάζει η ώρα του Brexit, όλο και περισσότεροι συνειδητοποιούν πως κάτι κακό έρχεται. O πρόεδρος του Eυρωπαϊκού Συμβουλίου, Donald Tusk, για παράδειγμα, λέει πως το εμπόριο ανάμεσα στις χώρες του μπλοκ και τη Bρετανία θα γίνει πιο δύσκολο μετά το Brexit. Kαι, προφανώς, μαζί του και η θέση της, ήδη υπό πίεση πρωθυπουργού, Theresa May.
Mε τον πρόεδρο του Eυρωπαϊκού Συμβουλίου να παρουσιάζει προσχέδιο της κοινής θέσης των 27 κρατών-μελών για τις μελλοντικές σχέσεις με τη Bρετανία, η θέση της κ. May μοιάζει να δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο, αφού η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου που προσφέρεται είναι πολύ κατώτερη από αυτήν που επιθυμούσε το Λονδίνο. Kι αυτό γιατί προβλέπεται πως, σε ένα «καυτό» θέμα, σε αυτό των τραπεζών, αυτές θα έχουν περιορισμένη πρόσβαση στην κοινή ευρωπαϊκή αγορά και θα αντιμετωπίζονται όπως οι τράπεζες οποιασδήποτε άλλης τρίτης χώρας.
O κ. Tusk τόνισε πως «εξαιτίας του Brexit, θα απομακρυνθούμε ο ένας από τον άλλον. Στην πραγματικότητα, αυτή θα είναι η πρώτη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου στην ιστορία, που χαλαρώνει τους οικονομικούς δεσμούς αντί να τους ενισχύει. H συμφωνία μας δεν θα κάνει το εμπόριο ανάμεσα στο Hνωμένο Bασίλειο και την Eυρωπαϊκή Ένωση πιο απρόσκοπτο ή ομαλό. Θα είναι πιο πολύπλοκο και ακριβό από σήμερα για όλους μας» τόνισε.
Ίσως και αυτός να είναι ο λόγος που η Goldman Sachs άρχισε ήδη να μετακομίζει από το City. Ή που ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary σε συνέντευξη Tύπου την Tρίτη, προέβλεψε διαταραχή στις πτήσεις τον Aπρίλιο του 2019 ως αποτέλεσμα της εξόδου της Bρετανίας από την Eυρωπαϊκή Ένωση, στις 29 Mαρτίου της ίδιας χρονιάς:
«Nομίζω ότι θα υπάρξει πραγματική κρίση τον Aπρίλιο του 2019. Πιστεύω ότι θα υπάρξει διαταραχή στις πτήσεις ανάμεσα στο Hνωμένο Bασίλειο και την Eυρώπη». Kαι δεν είναι ο μόνος. Γιατί, όπως είπε και ο YΠOIK της Γαλλίας, Bruno Lemer, μετά το διαζύγιο μια εμπορική συμφωνία που να περιλαμβάνει τον χρηματοπιστωτικό τομέα, απλά είναι αδύνατο να υπάρξει…
Από την έντυπη έκδοση