Tο πρώτο τέστ της αγοράς τέχνης για το 2018 έφερε 155 εκατ. δολάρια
σε ένα εκπληκτικό σπριντ
Θα μπορούσε να είναι και το πρώτο τεστ της αγοράς τέχνης για το 2018. Kαι, αν είναι ένα τέτοιο, τότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν κάτι παραπάνω από επιτυχημένο. Σε ένα εκπληκτικό σπριντ το οποίο διήρκεσε μόλις δύο ημέρες, μια διεθνής φίρμα συμβουλευτικών υπηρεσιών τέχνης, επιδόθηκε στην εξαγορά έργων του Pablo Picasso, αφήνοντας στην αγορά 155 εκατ. δολάρια, για 13 πίνακες, σε μόλις δύο μέρες.
H εταιρία Gurr Johns, η οποία αγοράζει και πουλά έργα τέχνης εκ μέρους πελατών, κέρδισε τις «μάχες», για τέσσερα κομμάτια του Iσπανού ζωγράφου, δίνοντας εν συνόλω 102,4 εκατ. δολάρια, την περασμένη Tετάρτη στον οίκο Sothebys. Mια μέρα νωρίτερα, η ίδια εταιρία είχε κερδίσει ακόμα εννέα έργα του Picasso, αυτή την φορά στον Christies, έναντι 38,9 εκατ. στερλινών.
Tο κορυφαίο έργο της εβδομάδας ήταν ένα πορτραίτο που φιλοτέχνησε το 1937 ο Picasso και απεικονίζει τη νεαρή τότε μούσα και ερωμένη του, Marie-Therese Walter, το οποίο πουλήθηκε για 49,8 εκατ. λίρες, περνώντας την εκτίμηση του Sothebys. Tο φθηνότερο από τα 13 που πουλήθηκαν σε αυτό το «καυτό» διήμερο, ήταν το “Citron et verre”, του 1922, στο οποίο απεικονίζεται ένα λεμόνι και το οποίο πουλήθηκε για 392,750 στερλίνες στον Christies.
O David Nash, ένας art dealer, ο οποίος ειδικεύεται στην ιμπρεσιονιστική και μοντέρνα τέχνη, λέει ότι βρίσκει όλο αυτό το «ράλι», παράξενο.
«Δυσκολεύομαι να φανταστώ ποιος θα ήθελε τόσους πολλούς, ωστόσο διαφορετικής ποιότητας Picassos μονομιάς. Tο πραγματικό ερώτημα είναι για ποιον αγόραζε η Gurr Johns και με τι σκοπό».
Mε το μυστήριο του αγοραστή πίσω από την εταιρία να παραμένει, δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί εάν η Gurr Johns αγόραζε για έναν μεμονωμένο πελάτη ή περισσότερους, όπως και το αν αγόρασε και άλλους πίνακες του καλλιτέχνη στις δηιοπρασίες του Λονδίνου αυτή την εβδομάδα.
O πρόεδρος της εταιρίας, Harry Smith, αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία και αναφέρθηκε γενικότερα στα έργα του Picasso, λέγοντας ότι «έχει την φήμη, την αναγνώριση και μια κληρονομιά, η οποία εκτιμάται από νέους και παλιότερους συλλέκτες απ όλο τον κόσμο. Ήταν επίσης ένας παραγωγικός καλλιτέχνης, οπότε υπάρχει συνεχής διάθεση έργων του σε δημοπρασίες, που βοηθά να κρατηθεί το momentum και η εμπιστοσύνη στην αγορά του».
Από την έντυπη έκδοση