Το αιματοκύλισμα στα γραφεία του και οι καταγγελίες για τις αυθαιρεσίες του
Περίπου έναν μήνα πριν, ο δημοφιλής ιστότοπος ανάρτησης και παρακολούθησης βίντεο της Google, YouTube, ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει να αναρτάται περιεχόμενο που προωθεί τις πωλήσεις όπλων και αξεσουάρ τους, αλλά και στους εγγεγραμμένους χρήστες του να μοιράζονται βίντεο που διδάσκουν πώς μπορεί κανείς να φτιάξει όπλα.
Κατά μια τραγική ειρωνεία, χθες, οι εικόνες από τα αιματοβαμμένα γραφεία του, στην Καλιφόρνια, μετά από την εισβολή μιας ένοπλης 39χρονης, έκαναν το γύρο του κόσμου.
Η γυναίκα, η οποία πυροβόλησε τρεις εργαζομένους και αυτοκτόνησε, ονομάζεται Nasim Najafi και, παρότι οι αρχικές πληροφορίες ήθελαν την εισβολή της να σχετίζεται με ζητήματα προσωπικής φύσης, στη συνέχεια αποκαλύφθηκε κάτι διαφορετικό: Ότι το YouTube αποκτά, όσο περνά ο καιρός, από πολλούς επικριτές, μέχρι και ορκισμένους εχθρούς.
Στην περίπτωση της Najafi, η 39χρονη, όπως αποκαλύπτεται, «έτρεφε μίσος» για το πανίσχυρο κοινωνικό δίκτυο του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών και τους προϊσταμένους του.
Ως «ιδιοκτήτρια» καναλιού στο YouTube με θέματα υγιεινής διατροφής και γυμναστικής, με βίντεο που ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο views, είχε συνταχθεί με αρκετούς ακόμα YouTubers, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι το δίκτυο φιλτράρει τα βίντεό τους, με σκοπό να μειώσει τα views. Ανεξάρτητα με την τροπή που πήρε η υπόθεση της Najafi, η οποία ξέφυγε από τη λογική, η «γκρίνια» από πολλούς YouTubers ότι σαμποτάρεται η προσπάθειά τους με αυθαίρετο «κατέβασμα» των βίντεο, ή ακόμα και των καναλιών τους, φιλτράρισμα, αποτροπή των viewers να μεταβούν στα δικά τους δημιουργήματα κ.α., έχει αρχίσει και γιγαντώνεται.
Η αλήθεια είναι πως, ιδιαίτερα από ένα σημείο και μετά, η θυγατρική της Google, μιας και πληρώνει τους Youtubers από έναν αριθμό views σε κάθε βίντεο και έναν αριθμό συνδρομητών, άρχισε να ακολουθεί τη «συνταγή» της μητρικής στο adsense. Να προσπαθεί δηλαδή, πάση θυσία να μειώσει τα κέρδη των χρηστών από το περιεχόμενο το οποίο οι ίδιοι ανεβάζουν, λειτουργώντας ως ένα ιδιότυπο «μονοπώλιο». Αυτός είναι και ο λόγος που αργά αλλά σταθερά, αρχίζουν να ανεβαίνουν σε επισκεψιμότητα άλλες πλατφόρμες, όπως DailyMotion, Vimeo κ.α.
Νωρίτερα το YouTube άλλαζε τις απαιτήσεις για την έγκριση εσόδων από την πλατφόρμα. Έτσι, πλέον, οι δημιουργοί μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα μόνο εάν έχουν 4.000 ώρες προβολής κατά τους τελευταίους 12 μήνες και πάνω από 1.000 συνδρομητές. Το YouTube αναφέρει ότι άλλαξε τα όρια, έπειτα από «διεξοδική ανάλυση και συνομιλίες» με τους δημιουργούς. Πέρυσι, άλλαξαν οι απαιτήσεις για το πρόγραμμα Συνεργατών YouTube, όπου απαιτούνταν τουλάχιστον 10.000 προβολές καναλιού για να αποτρέψει κανάλια με κλεμμένο ή κακής ποιότητας υλικό από το να κερδίσουν χρήματα.
Είχε προηγηθεί η απόσυρση κολοσσών όπως η Adidas, η Deutsche Bank, η HP, η Μars, η Diageo και η Cadbury, οι οποίοι «πάγωσαν» τα διαφημιστικά τους προγράμματα στο YouTube καθώς βρέθηκαν, διαφημιζόμενοι στο YouTube να… σχετίζονται με παιδόφιλους! Ρεπορτάζ των Times του Λονδίνου που είχε τίτλο «Οι διαφημιζόμενοι του YouTube τροφοδοτούν τις ορέξεις των παιδόφιλων» εξηγούσε πώς τεχνολογικοί γίγαντες βγάζουν κέρδη από βίντεο που εκμεταλλεύονται την παιδική παρουσία και πώς η πλατφόρμα έχει μεταμορφωθεί σε ένα «κατάστημα γλυκών» για διεστραμμένους.
Μόνο σε μια εβδομάδα, το YouTube εντόπισε 150.000 βίντεο στα οποία παιδιά είχαν γίνει στόχος παιδοφίλων και αφαίρεσε τα σχόλια από 650.000 βίντεο όπου υπήρχε αυτός ο κίνδυνος, ή αυτή η πρόθεση. Εν ολίγοις, επάνω από το YouTube έχουν αρχίσει και μαζεύονται «μαύρα σύννεφα»…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ