Έργα του Βασιλείου, του Μαλέα, στου Σάββα στη δημοπρασία- θα
ακολουθήσουν τη διεθνή ανοδική τάση;
Ίσως, αμέσως μετά από τη δημοπρασία των μεγάλων ρεκόρ, αυτή της συλλογής των Rockefeller, ίσως τώρα που η τέχνη έχει συνεχώς ανοδική τάση, ίσως τώρα ο κόσμος της ελληνικής τέχνης να ξαναβρεί τη θέση του στο παγκόσμιο στερέωμα των φιλότεχνων. Η 24η δημοπρασία έργων Ελληνικής Τέχνης, του οίκου Ψαθάρη, που θα γίνει το βράδυ της Δευτέρας, στο Χίλτον της Λευκωσίας, θα μας δείξει εάν η ελαφρά ανοδική τάση που παρατηρείται από πέρυσι θα ακολουθήσει τη διεθνή πορεία των art sales.
Το Τέλος Εποχής, έργο με έντονο πολιτικό συμβολισμό του Σπύρου Βασιλείου βρίσκεται ανάμεσα στα ακριβότερα αποκτήματα της δημοπρασίας του Οίκου με τιμή εκκίνησης 12,000 – 17,000. Θα δημοπρατηθεί μαζί με πλειάδα κορυφαίων έργων εμβληματικών εκπροσώπων της ελλαδικής και κυπριακής ζωγραφικής στη δημοπρασία του Οίκου . Η συλλογή περιλαμβάνει 129 εκθέματα από τα οποία 119 είναι πίνακες, σχέδια, υδατογραφίες και γλυπτά. Τα υπόλοιπα περιλαμβάνουν έξι χάρτες του 16ου και 17ου αιώνα και τέσσερα σπάνια βιβλία ανάμεσα στα οποία μια ιταλική έκδοση του 1596 με περιγραφή και χάρτες της Κύπρου του Giovanni Antonio Magini και χαρακτικά του Girolamo Porro.
Τα εκθέματα, ανάμεσα στα οποία κάποια έχουν ήδη παρουσιαστεί από τους Sotheby’s και Bonhams, θα βρίσκονται από την Δευτέρα 21 Μαϊου μέχρι την Τετάρτη 23 Μαϊου στο ξενοδοχείο Χίλτον στη Λευκωσία όπου επενδυτές και φιλότεχνοι θα έχουν την ευκαιρία να τα θαυμάσουν προτού αυτά δημοπρατηθούν.
Ανάμεσα στα έργα με την υψηλότερη τιμή εκκίνησης περιλαμβάνονται το Καλλιμάρμαρο – Αθήνα (8.000 – 13.000) του εμβληματικού μεταϊμπρεσσιονιστή Κωνσταντίνου Μαλέα, οι Μάσκες της Σήκωσης (17,000 – 22,000) του βραβευμένου από την Ακαδημία Αθηνών ναϊφ Μιχαήλ Χρ Κάσιαλου, η Σύνθεση με Άσπρο Κύκλο (9.000 – 13.000) του πρωτεργάτη της Κυπριακής ζωγραφικής Χριστόφορου Σάββα, και Η Μαθήτρια (6.500 – 9.000) του κορυφαίου πορτρετίστα Πολύκλειτου Ρέγκου.
Από τα ακριβότερα έργα της συλλογής είναι επίσης τα Σπίτια της Κάτω Γειτονιάς – Άλωνα (8.000 – 13.000) του Τηλέμαχου Κάνθου, στο οποίο κυριαρχούν οι έντονες χρωματικές φόρμες και Το Ζευγάρι (5.000 – 8.000), ένας από τους πρώιμους σχηματοποιημένους πίνακες του Γιάννη Γαϊτη όπου τα ανθρωπάκια διατηρούν ακόμη την εξπρεσιονιστική τους διάθεση προτού υπαχθούν ολοκληρωτικά στο αστικό μεταβιομηχανικό τους περιβάλλον.
Από την έντυπη έκδοση