Η δημοπρασία του Οίκου Ψαθάρη σημείωσε ποσοστά 80% σε αξία και 59% σε όγκο
Το έργο του Κωνσταντίνου Μαλέα Καλλιμάρμαρο – Αθήνα αναδείχθηκε το τρίτο κορυφαίο έργο της 24ης Δημοπρασίας του Οίκου Ψαθάρη αποφέροντας στον Οίκο το ποσό των 9.428. Η δημοπρασία που έγινε στη Λευκωσία συγκέντρωσε το ποσό των 195.000 ευρώ, σημειώνοντας ποσοστά 80% σε αξία και 59% σε όγκο. Πωλήθηκαν συνολικά 75 έργα μερικά από τα οποία κτυπήθηκαν οκτώ και εννέα φορές υπετριπλασιάζοντας σε κάποιες περιπτώσεις την αρχική τους τιμή.
Το αποτέλεσμα της δημοπρασίας αλλά και σημαντικοί δείκτες, όπως το ποσοστό αξίας, δείχνουν ότι η αγορά βρίσκει πλέον τους ανοδικούς της ρυθμούς, ενώ παραμένει σταθερή στις προτιμήσεις έργων παραδοσιακής ζωγραφικής, τοπιογραφίες και νεκρές φύσεις, σημειώνει ο Ιδρυτής και επικεφαλής του Οίκου, Νίκος Ψαθάρης.
Κορυφαίο έργο αναδείχθηκε το έργο του Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλου (1885 – 1974) Μάσκες της Σήκωσης του οποίου η τιμή έφτασε τις 25.927. Το έργο Μάσκες της Σήκωσης (λάδι σε ξύλο, 65 x101 εκ) ήταν το ακριβώτερο απόκτημα της συλλογής με τιμή εκτίμησης17.000 – 22.000. Στο έργο του βραβευμένου από την Ακαδημία Αθηνών Κύπριου Ναίφ κυριαρχεί ένα υπερφυσικό κίτρινο φως, το οποίο δημιουργεί μια παράδοξη θρησκευτικότητα που το καθιστά μοναδικό και εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την βαθύτερη ερμηνεία του. Το έργο παρουσιάστηκε στην έκθεση “Τρεις Κύπριοι Ναϊφ” που οργανώθηκε το 1978 στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξανδρου Σούτσου στην Αθήνα.
Το τοπίο Σπίτια της Κάτω Γειτονιάς – Άλωνα (λάδι σε καμβά, 72 x 52 εκ) του Κύπριου τοπιογράφου και χαράκτη Τηλέμαχου Κάνθου (1910 – 1993), με τις έντονες κόκκινες φόρμες απέφερε το ποσό των 10.606. Η τιμή εκτίμησης είχε καθοριστεί από τον Οίκο Ψαθάρη στις 8.000 – 13.000.
Το Καλλιμάρμαρο – Αθήνα (Λάδι σε hardboard, 22 x 34 εκ) έργο ιμπρεσσιονιστικό με έντονα σεζανικά στοιχεία, του Κωνσταντίνου Μαλέα (1879 1928), με τιμή εκτίμησης 8.000 – 13.000 αναδείχθηκε σε τρίτο κορυφαίο έργο της δημοπρασίας αποφέροντας στον οίκο το ποσό των 9.428. Παρά την ιμπρεσσιονιστική και σεζανική του διάθεση το έργο, ενα υπέροχο αρχιτεκτονημένο τοπίο, διεκδικεί μια αλληγορικη διάσταση καθώς ο Μαλέας χρησιμοποιεί την δεντροστοιχία για να οδηγήσει τον θεατή στο θέμα του έργου, στο αμφιθεατρικό Καλλιμάρμαρο και τις συνομιλίες του με τις πεσμένες κολώνες.
Από την Έντυπη Έκδοση