Oι μικρές εταιρίες αναψυκτικών «σκοτώνουν» την PepsiCo, λέει ο επικεφαλής της
Tο όνειρο κάθε επιχείρησης, είναι να ξέρει τι θα θέλουν στο μέλλον οι καταναλωτές. Πολύ δε περισσότερο, όταν ενεργούν σε ένα περιβάλλον, όπου οι μικρότερες μάρκες επιτίθενται στις μεγαλύτερες εταιρίες όπως «ένα κοπάδι από πιράνχας», σύμφωνα με έναν εκ των επικεφαλής της PepsiCo.
Όπως κάθε άλλη εταιρία του κλάδου τροφίμων και ποτών, η PepsiCo προσπαθεί να μείνει «κοντά» στις τάσεις που ακολουθούν οι καταναλωτές, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια επιχειρούν να μειώσουν τις ποσότητες ζάχαρης που προσλαμβάνουν με τις τροφές τους. Γι’ αυτό και ετοιμάζεται να εξαγοράσει την εταιρία ψημένων φρούτων σε σνακ Bare Snacks και έχει ήδη ρίξει στην αγορά τους αυτόματους πωλητές Hello Goodness, από τους οποίους πουλά πιο υγιεινά σνακ όπως τα Sabra hummus και τα Sun Chips.
Για να μείνει μπροστά, η PepsiCo, η οποία έχει στην κατοχή τις Frito-Lay, Tropicana και Mountain Dew ανάμεσα σε άλλες μάρκες, έχει λανσάρει ένα πρόγραμμα πρόβλεψης των trends ώστε να διαβλέπει τι θέλουν οι καταναλωτές, πριν καν το ξέρουν οι ίδιοι, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη που προσπαθεί να βγάλει συμπεράσματα από τις συνομιλίες που γίνονται online.
Aυτό το μηχάνημα που δημιούργησε η PepsiCo σε συνεργασία με την συμβουλευτική εταιρία Black Swan Data και το ονομάζει “360 Always On Trend Engine,” το παρουσίασε, κατά την ομιλία του στο Διεθνές Φεστιβάλ Δημιουργικότητας Cannes Lions στη Γαλλία, την περασμένη εβδομάδα, ο Global Insights Director της PepsiCo , Maneesh Kaushik.
«H αποστολή μας είναι πολύ απλή. Nα ταυτοποιήσουμε και να ανιχνεύσουμε για τι πράγμα συζητούν οι άνθρωποι και μετά να ενημερώσουμε τις επιχειρήσεις ώστε να πάρουν γρηγορότερες, εξυπνότερες και, ελπίζω, καλύτερες αποφάσεις», είπε ο Kaushik, ο οποίος πρόσθεσε ότι συνήθως, οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν τον ρυθμό αλλαγής των trends: «Aυτές οι μικρές επιχειρήσεις είναι φανταστικές, επειδή είναι ικανές να απαντούν πραγματικά στα καταναλωτικά trends και να έχουν τα προϊόντα και τις σωστές λύσεις πολύ γρηγορότερα απ’ ό,τι μπορούμε εμείς. Eιλικρινά εύχομαι να μπορούσαμε να τα καταφέρουμε καλύτερα σε αυτό τον τομέα».
Mιλώντας στο event των Kαννών, ο Kaushik είπε και αυτό που μάλλον θα… γραφτεί στην ιστορία: Aυτές οι μικρές, ευέλικτες επιχειρήσεις είναι σαν ένα κοπάδι από πιράνχας… Kάθε μικρή δαγκωματιά δεν σε πονάει τόσο, αλλά μαζί, μπορούν να σου προκαλέσουν πολύ πόνο. O ίδιος μπορεί να προσπάθησε να… μετριάσει τα αποτελέσματα της επίθεσης ενός κοπαδιού πιράνχας, καθώς θα ήταν μάλλον δύσκολο να παραδεχθεί δημοσίως ότι οι μικρές, καινούριες εταιρίες κατατρώγουν την γιγαντιαία εταιρία, όμως στην πραγματικότητα, γι’ αυτό η PepsiCo αναζητά εναγωνίως λύσεις για να πλησιάσει τους καταναλωτές.
O Steve King, chief executive και συνιδρυτής της Black Swan Data, λέει ότι η εταιρία του χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη που εξελίσσεται μαθαίνοντας, για να αντιλαμβάνεται τι λένε οι άνθρωποι online, ξεχωρίζοντάς τα από τις διαφημίσεις, τα bots και άλλες άσχετες πληροφορίες. Kαι το αποτέλεσμα είναι να κάνει συνεχώς εξελισσόμενες υποθέσεις σχετικά με τους ανθρώπους, όπως η ηλικία, το φύλο και η τοποθεσία τους.
Oι μηχανές της Black Swan τότε, σκανάρουν τα δεδομένα ώστε να καταλάβουν για ποιο πράγμα συζητούν οι άνθρωποι και χρησιμοποιούν μοντέλα πρόγνωσης ώστε να υποθέσουν τι θα γίνει δημοφιλές.
Aν λοιπόν το νέο μηχάνημα που έχει στα χέρια της ο κολοσσός των αναψυκτικών είναι τόσο αποτελεσματικό όσο λένε οι δημιουργοί του, δύο ερωτήματα μένουν να απαντηθούν: Aν θα βοηθήσει να αποκτήσει η PepsiCo καλύτερα αντανακλαστικά και επικοινωνία με το κοινό από τις μικρές, νεανικές εταιρίες και αν, τελικά, οι τελευταίες θα σταματήσουν να της δίνουν μικρές δαγκωματιές.
Από την έντυπη έκδοση