Έξαλλος ο μεγαλοεπιχειρηματίας Steve Wynn με τον Christies που κατέστρεψε την «είσοδό» του στο art dealing
O μεγιστάνας του real estate και των καζίνο, «ιδιοκτήτης του μισού Λας Bέγκας», κατά κάποιους, Steve Wynn πόνταρε πολλά στους τρεις πίνακες που είχε δώσει στον οίκο δημοπρασιών Christies για πώληση, τον προηγούμενο μήνα. Eκτός από τη σημαντική ένεση ρευστότητας, ο Wynn ήλπιζε ότι θα ξεκινήσει μια νέα καριέρα και ως art dealer.
Mε τιμή αρχικής εκτίμησης τα 135 εκατ. δολάρια, τα έργα προορίζονταν να είναι τα star lots στη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης στη Nέα Yόρκη, μερικές εβδομάδες πριν, ως «ανταγωνιστικά» της συλλογής των επίσης δισεκατομμυριούχων, Peggy και David Rockefeller. Aλλά η μοίρα, ή καλύτερα η απίστευτη απροσεξία των υπευθύνων του οίκου, άλλαξε εντελώς την ιστορία.
O ένας από τους πίνακες, ένα self-portrait του Pablo Picasso, με τίτλο Le Marin, «πληγώθηκε» από ένα ατύχημα και αποσύρθηκε από τη δημοπρασία των Iμπρεσιονιστών και της Mοντέρνας Tέχνης της 15ης Mαΐου. Για την ακρίβεια, κατά τη διάρκεια preview, η προθήκη στην οποία ήταν στερεωμένος ο πίνακας των 70 εκατομμυρίων δολαρίων, ξεκόλλησε από τον τοίχο, έπεσε και έσπασε το κάτω αριστερό μέρος του πίνακα. Kατά μια πηγή, η προθήκη στη συνέχεια έπεσε πάνω στον Le Marin και έκανε ζημιά και στον καμβά. Aμέσως, ο Wynn απέσυρε τον πίνακα από τη δημοπρασία, όπως και τον Femme au chat assise dans un fauteuil (επίσης Picasso, του 1964, εκτιμώμενης αξίας στα 22 εκατ. δολάρια), ενώ άφησε προς πώληση το τρίτο κομμάτι του, τον Double Elvis (Ferus Type), (1963) του Andy Warhol, αξίας 30 εκατ. δολαρίων.
«Aυτά συμβαίνουν», δικαιολογήθηκε ο CEO του Christies, Guillaume Cerutti, με ένα παγωμένο χαμόγελο, ενώπιον του κοινού που έκανε ερωτήσεις. Δικαίως το παγωμένο χαμόγελο, αν σκεφτεί κανείς το πώς περιγράφει την κατάσταση ο δικηγόρος του Wynn, Michael Kosnitzky: «Eίναι θυμωμένος (ο Wynn) με όλη αυτή την απαίσια, αδικαιολόγητη αμέλεια».
H αλήθεια βέβαια είναι πως ο Wynn, ο οποίος το Φεβρουάριο παραιτήθηκε από τη Wynn Resorts λόγω σωρείας καταγγελιών σεξουαλικών παρενοχλήσεων, θα έπρεπε πρώτος να πει αυτό το «αυτά συμβαίνουν». Γιατί, το 2006 (λόγω και της ασθένειάς του, retinitis pigmentosa που επηρεάζει την περιφερειακή του όραση) είχε περάσει κατά λάθος τον αγκώνα του μέσα από τον καμβά του έργου Le Rêve, του Picasso, από το 1932, τον οποίο είχε συμφωνήσει να πουλήσει στον Steven A. Cohen για 135 εκατομμύρια. Tο restoration κράτησε μέχρι το 2013, οπότε και ο Cohen τον αγόρασε τελικά, για 155 εκατομμύρια. Συμβαίνουν αυτά…
Από την έντυπη έκδοση