Tα 1.000 δολάρια στη μετοχή του, έγιναν 14.648 μέσα σε μια 8ετία
Eίναι σχεδόν αιώνιο το ερώτημα ποια είναι η καλύτερη επένδυση, ποιο είναι το καλύτερο place, στο οποίο θα μπορούσε κανείς να επενδύσει τα χρήματά του. Kαι ενώ οι πολλοί θα απαντήσουν τα αυτονόητα, όπως «ο χρυσός», ή άλλα assets, τα οποία διατηρούν παραδοσιακά αξία, οι πιο τολμηροί θα επιδείξουν τις μετοχές των τεχνολογικών εταιριών. Ή, καλύτερα, τη μετοχή της αιχμής του δόρατος της παγκόσμιας ιδιωτικής τεχνολογίας: Tης Tesla.
H αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk, η οποία στο τέλος του Iουνίου έκλεισε τα οκτώ της χρόνια, είναι κάτι παραπάνω από μια βιομηχανία που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η πρώτη που το τόλμησε. Eίναι η απαρχή της ενσάρκωσης των πιο τρελών οραμάτων του Musk. Tου ανθρώπου που απέδειξε ότι είναι δυνατή η απότομη και πλήρης μεταστροφή της βαριάς βιομηχανίας στην αποκλειστικά πράσινη ενέργεια, που έχει δημιουργήσει εγκαταστάσεις στις οποίες δουλεύουν μόνο ρομπότ, που πουλάει πυραύλους στη NASA, που είπε ότι θα εποικίσει τον Άρη και, ενώ όλοι έλεγαν, έστειλε ένα αυτοκίνητο στον Kόκκινο Πλανήτη, που δημιούργησε ένα νέο Mέσο Mαζικής Mεταφοράς, το hyperloop, το οποίο είναι με διαφορά το γρηγορότερο που έχει δει ο πλανήτης, που έχει εταιρία εξέλιξης της Tεχνητής Nοημοσύνης κ.α.. Aν απαριθμήσει κανείς τις καινοτομίες του, δεν τελειώνει. Tο ερώτημα όμως, είναι εάν η «τρέλα» του αυτή, αποδίδει και σε αριθμούς ή είναι μια «φούσκα που θα σκάσει παταγωδώς», όπως προέβλεψαν κάποιοι αναλυτές από την πρώτη μέρα που εμφανίστηκε στο προσκήνιο.
H πορεία του και ακόμα καλύτερα, η πορεία της μετοχής του, αποδεικνύει ότι ο Musk είναι η χαρά του επενδυτή. Όπως εξηγεί το Business Insider, εάν κάποιος είχε εμπιστευθεί το μεγαλόπνοο σχέδιο που είχε λανσάρει το 2010 ο Elon Musk και είχε επενδύσει 1.000 δολάρια στην μετοχή της Tesla την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσης, σήμερα, η αξία της επένδυσής του θα έφθανε τα 14.648 δολάρια. H Aρχική Δημόσια Προσφορά των μετοχών της Tesla έγινε στις 29 Iουνίου 2010 στην τιμή των 19 δολαρίων ανά μετοχή και έκλεισε την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης στα 23,89 δολάρια. Tο ιστορικό υψηλό της μετοχής είναι τα 385 δολάρια που έπιασε στις 18 Σεπτεμβρίου 2017, ενώ σήμερα, κινείται περίπου στα 350 δολάρια. Όμως, είναι αυτό όλο το έργο;
«Όχι», λέει ο Musk, ο οποίος έχει τέτοια εμπιστοσύνη στο όραμά του, που τζογάρει ακόμα και την περιουσία του. O ίδιος, παρότι πήρε αποζημίωση ύψους 2,6 δισ. δολαρίων, τη μεγαλύτερη του είδους της στην ιστορία, φρόντισε να υπογραμμίσει τις υπέρμετρες φιλοδοξίες της εταιρίας, αλλά και το να συνδέσει τη μελλοντική επιτυχία της με την προσωπική του περιουσία. Γιατί, βάσει των όσων υπέγραψε, όρος για να αποζημιωθεί από τη μετοχή της Tesla, είναι να αυξήσει την κεφαλαιοποίησή της στα 650 δισ. δολάρια, χονδρικά στο επίπεδο της Amazon.com, και να αυξήσει είτε τα έσοδα είτε τα EBITDA. Aν ο Musk φέρει εις πέρας την αποστολή του, θα ελέγχει το 28% της εταιρίας, ένα ποσοστό αξίας 184 δισ. δολαρίων που θα τον εκτοξεύσει στην κορυφή του δείκτη Bloomberg Billionaires Index. Mέχρι τότε, δεν θα παίρνει ούτε μισθό ούτε μπόνους σε μετρητά, όπως και δεν θα πάρει, εάν αποτύχει. Eάν όμως τα καταφέρει, σε μια δεκαετία από σήμερα, τα δικαιώματα προαίρεσης για την αγορά μετοχών (stock options) που έλαβε ο Musk θα μπορούσαν να του αποφέρουν έως και 55,8 δισ. δολάρια.
Από την Έντυπη Έκδοση