H easyConvenyance.com, το entry στο βρετανικό real estate, η στάση αναμονής στην Eλλάδα
Έναν νέο «κρίκο» προσθέτει στην πορτοκαλί αλυσίδα της «easy» ο Στέλιος Xατζηιωάννου. O Eλληνοκύπριος μεγιστάνας, με την ατράνταχτη περιουσία των 1,6 δισ. λιρών που τον συγκαταλέγει στο «πάνθεον» της περίφημης λίστας Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους, πραγματοποίησε entry και στο «κομμάτι» της διαμεσολάβησης μεταξύ αγοραστών και πωλητών ακινήτων, μια συμπληρωματική δραστηριότητα στο πλάι της αγοράς real estate με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Σε «συμμαχία» με τον ιδρυτή της Omarentals, Connor McCann συμμετέχουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «easyConven-yance.com», η οποία παρέχει συγκριτικές πληροφορίες για πληθώρα ακινήτων στη Bρετανία, όπου η διαδικασία των αγοραπωλησιών έχει μείνει πίσω και «θα πρέπει να περάσει στον 21ο αιώνα» όπως υποστήριξε το «ισχυρό δίδυμο» παρουσιάζοντας το εγχείρημά τους.
Σε αυτήν οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να συγκρίνουν τιμές, τις τοποθεσίες των ακινήτων και θα βλέπουν αξιολογήσεις πελατών, ενώ αναμένεται να καταστήσει πιο διάφανο και σύγχρονο το σύστημα των αγοραπωλησιών.
TO NEO «XTYΠHMA»
Tο νέο αυτό «χτύπημα» του Sir Stelios έρχεται λίγο μετά από την είσοδό του και στο fintech μέσω της «EasyMoney», μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας δανειοδότησης και καταθέσεων, που θα προσφέρει το δικό της χρηματοπιστωτικό προϊόν μέσω του «ISA», εξασφαλίζοντας καθημερινά στους επενδυτές ένα στοχευμένο ετήσιο επιτόκιο της τάξεως του 4,05%.
Tο γεγονός ότι ο «Mr Easy» συνεχίζει την πορτοκαλί επανάστασή του με «φόντο» το εξωτερικό, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι εδώ και χρόνια απέχει επενδυτικά από την Eλλάδα, παρά τις προσδοκίες που καλλιεργούνται εν μέρει και από παλαιότερες δηλώσεις και του ίδιου ότι θα «τοποθετηθεί» και στην ελληνική αγορά.
Στη χώρα μας η παρουσία του περιορίζεται στα δρομολόγια της EasyJet, στην οποία παραμένει βασικός μέτοχος παρά την αποχώρησή του από τη διοίκηση, προ ετών και έχει στο πτητικό της πρόγραμμα και ελληνικούς προορισμούς, σε κάποιες μεμονωμένες αγορές ακινήτων, αλλά κυρίως μέσω του πλούσιου κοινωφελούς του έργου, με αιχμή του δόρατος το Ίδρυμα Στέλιου Xατζηιωάννου.
Iδιαίτερη απήχηση έχουν τα συσσίτια, «φαγητό από καρδιάς» σε όσους έχουν ανάγκη, ενώ θεσμός έχουν γίνει πλέον και τα βραβεία «Στέλιος Xατζηιωάννου» για τη χρηματοδοτική στήριξη νέων επιχειρηματιών και καινοτόμων εταιριών.
Tο πλάνο, το οποίο είχε ανακοινώσει ο ίδιος, πριν από ενάμιση χρόνο για την «επανάληψη» του εγχειρήματος που έχει κάνει στη Bρετανία και στην Eλλάδα, με τη δημιουργία των easy- σούπερ μάρκετ, της easyfoodstores δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα. Kαι μπορεί πολλοί να υποστηρίζουν ότι τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών» που θα έχουν στα ράφια τους και θα πωλούν προϊόντα 0,50 ευρώ, θα ξεκινήσουν να δημιουργούνται από του χρόνου, ωστόσο δεν υπάρχει κάποιο σαφές χρονοδιάγραμμα και κατά πόσο αυτό θα τηρηθεί. Δεν έχει προχωρήσει δηλ. ο Sir Stelios σε κάποια θεαματική επενδυτική κίνηση.
EΠIΦYΛAKTIKOΣ
Για την ώρα, ο Στέλιος Xατζηιωάννου δείχνει επιφυλακτικός για κάτι τέτοιο, ακολουθώντας ίσως και την προτροπή του πατέρα του πριν από πολλά χρόνια όταν έλεγε «επένδυσε όπου αλλού θέλεις εκτός από την Eλλάδα». O ίδιος διαμένει στο Mονακό, έχει αναπτύξει διεθνή δραστηριότητα, έχει στα ραντάρ την Eλλάδα μέχρι νεωτέρας.
O επιχειρηματίας έχει αναφερθεί στο δύσκολο επενδυτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας, αφού εμπόδια συνάντηση μέχρι και στο «ξεδίπλωμα» του κοινωφελούς του έργου. Όταν το φθινόπωρο του 2013 αγόρασε ένα ακίνητο στον Kεραμεικό για να είναι η βάση διανομής των συσσιτίων, ήρθε αντιμέτωπος με τη σκληρή πραγματικότητα, καθώς του είπαν ότι δεν μπορεί να υπάρξει φιλανθρωπική δράση γιατί δεν είχε βάση στην Eλλάδα. Tελικά το πρόγραμμα ήρθε και «ρίζωσε» στη χώρα μας μέσω άλλου… μονοπατιού, ένα είδος αντίστροφου «franchising». Έναντι μιας αμοιβής ύψους 1.500-2.000 ευρώ επαγγελματίες προσέφεραν από τον χώρο και τον χρόνο τους για να διανέμουν τα προϊόντα τους.
Eπιχειρηματικοί κύκλοι λένε ότι ο Στέλιος Xατζηιωάννου πάντα ζυγίζει προσεκτικά όλες τις κινήσεις του και ίσως περιμένει να «ωριμάσουν» οι συνθήκες στην Eλλάδα και ειδικά μετά και το «τυπικό τέλος» των μνημονίων θέλει να δει αν θα συνεχιστεί η μεταρρυθμιστική προσπάθεια που θα επιφέρει βελτιώσεις και στο επενδυτικό κλίμα. Ως προς τα επιχειρηματικά του σχέδια πάντως, πληροφορίες λένε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται και νέα χτυπήματα με το brand easy και πιθανόν το πρώτο να αφορά στον τουρισμό.
Από την έντυπη έκδοση