Η Tesla επεκτείνει τις διεθνείς της δραστηριότητες σε μια προσπάθεια προσέγγισης έτερων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την Wall Street Journal η γνωστή κατασκευάστρια ηλεκτροκίνητων οχημάτων εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει ένα τεράστιο εργοστάσιο (“gigafactory”) κατασκευής οχημάτων και μπαταριών στην Ευρώπη και κοιτάζει ειδικότερα προς Γερμανία και Ολλανδία.
Η εφημερίδα ανέφερε ότι αξιωματούχοι των δυτικών γερμανικών κρατιδίων Ρηνανίας-Παλατινάτου και Σάαρλαντ καθώς και της Ολλανδίας άσκησαν πιέσεις απευθείας στο Tesla. Ο ιδρυτής της εταιρείας Elon Musk, άλλωστε είχε εκφράσει τις προτιμήσεις του σε ένα tweet τον Ιούνιο:
“Η Γερμανία είναι η κορυφαία επιλογή για την Ευρώπη. Ίσως τα γαλλογερμανικά σύνορα να έχουν λογική, κοντά στις χώρες Μπενελούξ”, είχε γράψει.
Ο κ. Musk δήλωσε ότι η Tesla σχεδιάζει να ανακοινώσει την τοποθεσία του ευρωπαϊκού εργοστάσιου της μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η δημιουργία καταστήματος κατά μήκος των γαλλο-γερμανικών συνόρων θα έδινε στην επιχείρησή εύκολη πρόσβαση σε ορισμένες από τις σημαντικότερες αγορές της.
Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της Tesla εδρεύουν σήμερα στο Tilburg της Ολλανδίας, όπου τα αμερικανικά αυτοκίνητα τροποποιούνται για την τοπική αγορά. Η Tesla παράγει τα αυτοκίνητα στο Fremont της Καλιφόρνια και τις μπαταρίες έξω από το Reno της Νεβάδα. Η εταιρεία παρήγαγε 88.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Η Tesla ήδη έχει τμήμα μηχανολόγων στο Προύεμ της Γερμανίας, 30 περίπου χλμ από Βέλγιο και περίπου 100 χλμ από τα σύνορα με τη Γαλλία. Επίσης, νωρίτερα μέσα στον μήνα η εταιρεία είχε ανακοινώσει σχέδια για την κατασκευή των πρώτων της εγκαταστάσεων στο εξωτερικό, στην Κίνα.
Αν και ο Μασκ έχει δηλώσει πως η εταιρεία θα έχει θετική ροή ρευστού φέτος, αναλυτές έχουν προβλέψει ότι η Tesla θα συγκεντρώσει κεφάλαια για να χρηματοδοτήσει μια μακρά λίστα από projects, περιλαμβανομένου του λανσαρίσματος ενός ηλεκτρικού ημιφορτηγού κ.α. Επίσης, η εταιρεία δυσκολεύεται να επιτύχει τους στόχους παραγωγής που έχουν τεθεί από την ίδια για την παραγωγή του Model 3.