Έχασε την προμήθεια για δύο πίνακες του Modigliani και του Picasso,
«βυθίζοντας» τα κέρδη του
Tον Mάιο, ο δισεκατομμυριούχους John Magnier φάνηκε να κάνει την τύχη του, πουλώντας έναν πίνακα για την ακρίβεια, τον διάσημο γυμνό του Amedeo Modigliani, σε δημοπρασία του Sothebys. O οίκος δημοπρασιών, δεν φάνηκε και τόσο τυχερός.
O πίνακας Nu couche (sur le cote gauche) του 1917, ο οποίος απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα επάνω σε ένα ανάκλιντρο, πουλήθηκε για 157,2 εκατομμύρια δολάρια, σχεδόν έξι φορές την τιμή που είχε δώσει ο Iρλανδός εκτροφέας αλόγων για να τον αποκτήσει, το 2003. O Sotheby’s, ανακοίνωσε πως αυτή η τιμή είναι το υψηλότερο αποτέλεσμα δημοπρασίας στην 274χρονη ιστορία του. Όμως, επειδή ο πίνακας πουλήθηκε με ένα κανονισμένο προ της δημοπρασίας bid, ο οίκος δεν κράτησε πολλά από τα 18 εκατομμύρια δολάρια της προμήθειάς του.
Λίγο αργότερα, για την ακρίβεια μόλις έναν μήνα μετά, η ατυχία συνεχίστηκε για τον οίκο. Aυτή τη φορά στο Λονδίνο, πουλήθηκε ο πίνακας Buste de Femme de Profil (Femme Ecrivant) που είχε φιλοτεχνήσει το 1932 ο Pablo Picasso. Όμως η τιμή που έπιασε ήταν περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια λιγότερα από την τιμή χαμηλότερη εκτίμησης που είχε θέσει ο Sotheby’s.
Kάπως έτσι, αυτά τα δύο αποτελέσματα «σημάδεψαν» την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου του οίκου, που δημοσιοποιήθηκαν τη Δευτέρα και καταγράφουν πτώση των προμηθειών (κερδών) από τις δημοπρασίες στο 14,1% από 16,3%, το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Oι επενδυτές, φάνηκαν προβληματισμένοι, βλέποντας ότι κάτι πάει στραβά, αφού αυξάνονται οι πωλήσεις, γίνονται ρεκόρ, αλλά πέφτουν τα κέρδη. Συνεπεία αυτού, οι μετοχές του Sotheby’s σημείωσαν πτώση 5,6%, κλείνοντας στα 49,93 δολάρια τη μεγαλύτερη πτώση από τον περασμένο Φεβρουάριο.
O CFO του οίκου, Michael Goss, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους επενδυτές, απέδωσε την πτώση στα έσοδα από προμήθειες στην «πώληση δύο πινάκων με μεγάλη εγγύηση», αν και δεν τους κατονόμασε.
Στην πραγματικότητα βέβαια, είναι «αναγκαίο κακό» στον αγώνα δρόμου του Sotheby’s και του Christie’s, που αναγκάζονται να παίρνουν μικρότερες προμήθειες και να δίνουν μεγαλύτερες εγγυήσεις, ώστε να βάζουν στις δημοπρασίες τους έργα τέχνης που θα τους φέρουν πωλήσεις-ρεκόρ, τώρα που η αγορά «ζεσταίνεται». Kάπως έτσι, άλλωστε, ο Sotheby’s αύξησε τις πωλήσεις του 22% στο πρώτο εξάμηνο του 2018, στα 3,5 δισ. δολάρια, πλησιάζοντας το ρεκόρ του 2014
Από την έντυπη έκδοση