Η Amazon παρουσίασε μια νέα σειρά ηλεκτρικών συσκευών, όπως ένα φούρνο μικροκυμάτων και ρολόγια που ελέγχονται από την ψηφιακό βοηθό της Alexa, που στόχος είναι να γίνει η κυρίαρχη πλατφόρμα μέσα σε ένα “έξυπνο” σπίτι.
Πρόκειται για μια νέα προσπάθεια της Amazon να διατηρήσει την πρωτοπορία σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες εταιρείες Apple και Googl. Με τα gadgets αυτά η ψηφιακή βοηθός Alexa της εταιρείας επεκτείνεται πολύ πέρα από τη σειρά των έξυπνων ηχείων Echo που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2014.
Το Echo Amazon, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να ανταποκριθεί σε φωνητικές εντολές, σημείωσε μια εκπληκτική επιτυχία σε πολλά σπίτια, αλλά η κυριαρχία της εταιρείας στην συγκεκριμένη αγορά απειλήθηκε από αντίπαλες συσκευές από την Google και την Apple.
Τώρα στα νέα προϊόντα, που παριυσιάστηκαν από τον αντιπρόεδρο της εταιρείας Ντέηβιντ Λαμπ σε εκδήλωση στο Σιάτλ, περιλάμβανονται τα ανανεωμένα ηχεία Echo Show, Echo Dot και Echo Plus, το νέο ηχείο subwoofer Echo Sub (για καλύτερο μπάσο ήχο), το νέο Echo Input (που προσαρτάται στο στερεοφωνικό σύστημα και το κάνει «έξυπνο»), το νέο ηχείο Echo Auto ειδικά για αυτοκίνητα, έναν φούρνο μικροκυμάτων με ενσωματωμένη την Alexa, ένα «έξυπνο» ρολόι τοίχου κ.ά.
Με τη βοήθεια της νέας υπηρεσίας ασφαλείας Alexa Guard, τα Echo θα μπορούν επίσης να ακούνε και να αντιλαμβάνονται τυχόν παραβιάσεις του σπιτιού από κλέφτες (π.χ. σπάσιμο γυαλιού) ή ατύχημα (π.χ. ανίχνευση καπνού φωτιάς), οπότε να στέλνουν μόνα τους στον απόντα ιδιοκτήτη το σχετικό σήμα κινδύνου μέσω διαδικτύου. Ο χρήστης θα λέει κάτι του τύπου «Alexa, φεύγω, έχε τον νου σου» και εκείνη θα φροντίζει να ακούει και να ενημερώνει άμεσα για οτιδήποτε ύποπτο. Παράλληλα, θα σβήνει μόνη της τα φώτα ή τη μουσική που έχει αφήσει αναμμένα ο αφηρημένος ιδιοκτήτης.
Η προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη της Alexa θα προσπαθεί μέσω της υπηρεσίας Alexa Hunches να εντοπίζει επαναλαμβανόμενες πρακτικές στις ζωές των χρηστών, που έχουν σχέση με τον καιρό, την εποχή του χρόνου κτλ. Έτσι θα σκέφτεται για τον χρήστη πριν από τον χρήστη: καθώς παρακολουθεί το σπίτι του χρήστη και καταγράφει τις συνήθειές του, θα του κάνει προτάσεις (π.χ. για τη μουσική ή τη ραδιοφωνική εκπομπή που αυτός θα ακούσει) ή θα τον προειδοποιεί αν παρατηρεί ότι ιδιοκτήτης έχει ξεφύγει από τις συνήθειές του, π.χ. να κλειδώσει τις πόρτες πριν πέσει για ύπνο ή να σβήσει τα φώτα ή την τηλεόραση που έχουν μείνει αναμμένα έπειτα από κάποια ώρα.
Η Amazon δεν έχει αποκαλύψει πόσες συσκευές Echo έχει πουλήσει παγκοσμίως από το 2014 που πρωτοκυκλοφόρησαν, είπε πάντως ότι οι «συνομιλητές» της Alexa διεθνώς είναι δεκάδες εκατομμύρια. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, σχεδόν 41 εκατομμύρια Αμερικανοί θα χρησιμοποιήσουν συσκευές Amazon Echo εφέτος, έναντι 31 εκατ. το 2017. Περίπου τα δύο τρίτα των χρηστών «έξυπνων» ηχείων στις ΗΠΑ θα διαθέτουν εφέτος κάποιο Echo, έναντι 30% που διαθέτει το ανταγωνιστικό «έξυπνο» ηχείο Google Home (μερικοί χρήστες έχουν και τα δύο).
Η Amazon δεν κρύβει ότι ονειρεύεται ένα μέλλον όπου όλες οι παραδοσιακές συσκευές ενός σπιτιού (τηλεόραση, ψυγείο, καφετιέρα κ.ά.) να αποκτήσουν το «μυαλό» της Alexa. Παράλληλα, στόχος της είναι να καταστήσει την Alexa όσο γίνεται πιο φιλική και ανθρώπινη, ικανή όχι μόνο για μεγαλύτερης διάρκειας και πιο φυσικές συζητήσεις με τους χρήστες, αλλά και τη δέουσα προσαρμοστικότητα (αν π.χ. ο χρήστης ψιθυρίζει, να κάνει και αυτή το ίδιο).
“Η Amazon ξεκίνησε σήμερα αυτό που πιστεύω ότι είναι η μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων της βιομηχανίας αυτοματισμού και πρόσθεσε ουσιαστικές βελτιώσεις στις υπηρεσίες της”, δήλωσε ο αναλυτής Patrick Moorhead της Moor Insights and Strategy.