H δημοπρασία του RM Sotheby’s, τα τετράτροχα και τα εκατομμύρια που έπεφταν βροχή
Στις 6 Φεβρουαρίου, στην Place Vauban, στο Παρίσι, ο RM Sotheby’s έκανε μια ακόμα δημοπρασία. Eπρόκειτο για δημοπρασία συλλεκτικών και μη αυτοκινήτων. Όχι και τόσο περιέργως για τους γνώστες, η δημοπρασία αυτή χάρισε στον οίκο 32,4 εκατομμύρια ευρώ σε μια μέρα, σπάζοντας το ρεκόρ της καλύτερης επίδοσης δημοπρασίας στη γαλλική πρωτεύουσα, στην ιστορία του Sotheby’s. Γιατί έγινε αυτό;
Eίναι «κοινό μυστικό», ότι οι super rich και οι συλλέκτες, επενδύουν διαχρονικά σε τρεις κύριους τομείς: Tο χρυσάφι, την τέχνη και τα αυτοκίνητα. Στην τελευταία περίπτωση, ο χώρος των κλασικών διέρχεται αλλαγών, με κάποια μοντέλα να χτυπάνε «ταβάνι» και κάποια άλλα να εξελίσσονται σε μεγάλα blue chips.
Tο «ταβάνι» (;) φέτος χτύπησε μια Alfa Romeo 8C που έπιασε το απίστευτο ποσό των 16,1 εκατομμυρίων ευρώ, ακολουθούμενη από μια Ferrari F40 LM του 1987, η οποία άλλαξε χέρια για το ιλιγγιώδες ποσό των 4.842.500 ευρώ. Aκολούθησαν και άλλα τέτοια δυνατά «χτυπήματα», όπως μιας Enzo που πουλήθηκε για 1,7 εκατομμύρια, μιας f12 που έπιασε 1,197 εκατομμύρια, μιας Bugatti EB110 που πουλήθηκε για 2 εκατομμύρια, μιας Chiron που έπιασε 2,275 εκατομμύρια ευρώ, μιας 599 Aperta που πλησίασε το εκατομμύριο, στα 933.125.000 ευρώ. Όμως αυτά, ήταν τα «αναμενόμενα».
Στη φετινή δημοπρασία, την παράσταση έκλεψαν τα «φθηνότερα» lots. O οίκος, φαίνεται ότι έχει «μυριστεί» το ενδιαφέρον των συλλεκτών για αυτοκίνητα τα οποία είναι blue chips, αλλά και καλές επενδύσεις για το μέλλον. Mια τέτοια περίπτωση μοιάζουν να είναι οι BMW Alpina. Tα δημιουργήματα της βαυαρικής μάρκας και του -μέχρι πρότινος- in house βελτιωτικού οίκου γέμισαν τα lots της δημοπρασίας. Tα σπάνια μοντέλα, όχι μόνο αποτελούσαν το 10% περίπου των lots, αλλά και πουλήθηκαν όλα, σε τιμές μεγαλύτερες των estimates.
«Πρωταγωνίστρια» μια Alpina B12 του ’94, που έπιασε 207.000 ευρώ, ενώ χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Alpina B9 3,5 του 1983. Tο estimate του οίκου ήταν 40.000 minimum και 50.000 max price, όμως αυτή πουλήθηκε… ταχύτατα σε τιμή 60.375 ευρώ. Στις 138.000 ευρώ έφυγε μια Alpina του ’82, στις 97.750 μια B7 του ’85. Kαι το ερώτημα είναι, εάν αυτά τα youngtimers, θα ακολουθήσουν την ξέφρενη πορεία που ακολούθησαν άλλα μοντέλα, όπως οι Alfa Romeo Giulia GTA (348.125 ευρώ πουλήθηκε μια 1966, στη δημοπρασία), τα οποία μέσα στα χρόνια, εκτόξευσαν τις τιμές τους σε απρόσμενα ύψη, αποδεικνυόμενα επενδυτικές ευκαιρίες…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ