Αλώβητη φαίνεται πως θα βγει η Boeing από τις δυο τραγωδίες με δυο από τα 737 Max της καθώς δεν αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπη με πλήθος ακυρώσεων παραγγελιών.
Σύμφωνα με το MarketWatch, η American Airlines, καθώς και άλλες αεροπορικές που είναι μεγάλοι πελάτες της Boeing, «διψούν» για οικονομικά και αποδοτικά σε ό,τι αφορά τα καύσιμα αεροσκάφη, όπως είναι τα Max, ενώ σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή του Α320neo, της μεγαλύτερης ανταγωνίστριας της Boeing που δεν είναι άλλη από την Airbus, αναφέρουν αναλυτές της Oxford Economics σε σημείωμά τους.
«Αυτό θωρακίζει την Boeing από μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών», σημειώνουν.
Προβλέπουν δε ότι θα υπάρξουν ήπιες συνέπειες για τη βιομηχανία αεροναυπηγικής των ΗΠΑ, καθώς οι παραγγελίες στον τομέα της άμυνας θα αντισταθμίσουν την όποια συρρίκνωση και παράλληλα δεν θα υπάρχει καμιά επίπτωση στο αμερικανικό ΑΕΠ.
Ο στόλος των Boeing 737 Max fέχει καθηλωθεί σε όλο τον κόσμο μετά τις δυο τραγωδίες που σημειώθηκαν με διαφορά 5 μηνών. Τα προκαταρκτικά ευρήματα έδειξαν ότι υπήρξε μια δυσλειτουργία στο λογισμικό πάνω στην οποία εργάζεται η Boeing.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι τα αεροσκάφη θα παραμείνουν στο έδαφος για διάστημα από δύο έως έξι μήνες, ενώ η American Airlines δήλωσε ότι θα κρατήσει στο έδαφος τον στόλο της από 737 Max μέχρι και τον Αύγουστο ώστε να μπορέσει να σχεδιάσει καλύτερα τα θερινά δρομολόγια στις ΗΠΑ.
Η Boeing είχε ανακοινώσει ότι στα μέσα Απριλίου θα σταματούσε την παραγωγή τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Oxford Economics, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγής το 2019. Αλλά η Boeing θα αντιμετωπίσει την “καταιγίδα” των 737 Max και η αμερικανική αεροναυπηγική θα ανακάμψει από το 2020.
Πολλοί από τους προμηθευτές ανταλλακτικών αεροσκαφών έχουν μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης από την Boeing και δεν μπορούν να μειώσουν την παραγωγή τους εν μια νυκτί.
Άλλες βιομηχανίες, όπως οι βιομηχανίες μετάλλων και μηχανημάτων, έχουν περιορισμένη άμεση έκθεση στη ζήτηση αεροσκαφών και υπάρχουν πολλοί άλλοι αγοραστές στη βιομηχανία.
Η μείωση της παραγωγής των 737 Max είναι πιθανό να διαρκέσει τουλάχιστον για έξι μήνες, δήλωσε η Oxford Economics. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ο τζίρος από την παραγωγή αεροσκαφών στις ΗΠΑ να μειωθεί άνω του 5% φέτος, προτού ανακάμψει ξανά από το 2020 και το 2021.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Boeing έχει σημειώσει άνοδο 12% μέχρι στιγμής φέτος και 18% το τελευταίο 12μηνο. Γενικά ο Dow Jones όπου διαπραγματεύεται η μετοχή, έχει ενισχυθεί κατά 14% και 7% αντιστοίχως.