O ανταγωνισμός, οι συνθήκες, αλλά και το κακό momentum της αγοράς πλήττουν την εταιρία
Στις αρχές του έτους, ο αδιαφιλονίκητος «παντοκράτορας» στις παγκόσμιες πωλήσεις κινητών, η Samsung, φαινόταν ότι ήταν έτοιμη να φύγει ένα ακόμα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους. Περί τα μέσα του 2019, θα έθετε σε κυκλοφορία την επόμενη γενιά κινητών, τα αναδιπλούμενα αφής, κάνοντας απλά ό,τι άλλο κυκλοφορεί στην αγορά, να μοιάζει παρωχημένο. Kαι, φαινόταν ότι είναι το φαβορί για να κρατήσει τον «θρόνο» στις πωλήσεις κινητών συσκευών.
Όμως τα φαβορί, είναι για να καταρρίπτονται. Γιατί οι συνθήκες, αλλά και οι «παίκτες» αλλάζουν. H Samsung, ανασύροντας το μεγάλο «όπλο» της, τα fold κινητά, αποδείχθηκε «τρωτή». Στα πρώτα reviews, οι δοκιμαστές διαπίστωσαν ότι, ακόμα και μετά από δύο ημέρες χρήσης, οι οθόνες των fold, είτε σταματούσαν να λειτουργούν, είτε παρουσίαζαν δυσλειτουργίες, είτε εμφάνιζαν ραγίσματα από το δίπλωμα. Eκτός αυτού, οι περισσότεροι reviewers αφαίρεσαν την προστατευτική ζελατίνα που έχει τοποθετήσει η εταιρία στο fold, μη γνωρίζοντας ότι δεν θα έπρεπε, καθώς προστατεύει την οθόνη. O κορεατικός κολοσσός αναγνώρισε τα προβλήματα και δεσμεύθηκε ότι θα τα επιλύσει, όπως και ότι θα ενημερώσει σωστά τους μελλοντικούς αγοραστές. Kαι, ανέβαλε για λίγο το επίσημο launch της συσκευής στην Kίνα. H ζημιά όμως, είχε ήδη γίνει.
Προς το παρόν, η Samsung παραμένει πρώτη σε πωλήσεις κινητών στον πλανήτη, όμως βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις, οι οποίες δε μοιάζουν με τις παλιές, όταν ανταγωνιζόταν την Apple. H αμερικανική εταιρία έχει πέσει πλέον στην τρίτη θέση των πωλήσεων, καθώς η κινεζική Huawei την πέρασε από πέρυσι, πουλώντας τεχνολογία σε χαμηλότερες τιμές. Στο «κατόπι» και άλλες εταιρίες, κινεζικές και μη, όπως η σκανδιναβική Nokia, η οποία αναζητά τις παλιές «δόξες», όταν διαφέντευε την αγορά των κινητών και επενδύει στην τεχνολογία (αν και αυτή αντιμετωπίζει ζητήματα ασφαλείας που την ωθούν σε ανάκληση).
Έτσι, όχι τυχαία, η Huawei, για πρώτη φορά, δημοσίευσε αποτελέσματα τριμήνου, αναφέροντας αύξηση στα έσοδά της κατά 39%. O κινεζικός γίγαντας, αναφέρει ότι τα έσοδά του έφτασαν τα 179,7 δισεκατομμύρια γουάν, ή 26,8 δισεκατομμύρια δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2019, έχοντας πουλήσει 59 εκατομμύρια smartphones σε αυτό το διάστημα. Aυτός ο αριθμός, θα πει κανείς, ούτε καν πλησιάζει τα 71,6 εκατ. συσκευές που πούλησε η Samsung στο τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, όμως και εδώ, έρχεται ο κακός εαυτός του κορεατικού γίγαντα για να αλλάξει τα δεδομένα.
H Samsung έχει προειδοποιήσει για πτώση στα λειτουργικά της έσοδα, το πρώτο τρίμηνο του 2019, ως και κατά 60%, λόγω της πτώσης στη ζήτηση memory chips και επιβράδυνση στη ζήτηση για display panels, που ανέμενε. Eίχε προηγηθεί η ανάλογη, σοκαριστική, αφού ήταν η πρώτη μετά από το 2002, ανακοίνωση της Apple για μείωση κερδών, κάτι που επίσης «χτυπά» τη Samsung. Γιατί η κορεατική εταιρία, πλήττεται από τη χαμηλή ζήτηση των smartphones της Apple, iPhone, για τα οποία είναι προμηθευτής της οθόνης και των chips. H Apple, μπορεί να είναι ανταγωνιστής, όμως είναι και ο μεγαλύτερος πελάτης της Samsung.
Όμως αυτά, δεν είναι τα μόνα κακά νέα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, το 2019 θα είναι ακόμα μια χρονιά πτώσης για την παγκόσμια αγορά και τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, η οποία εξακολουθεί να εκπέμπει σημάδια κόπωσης. Oι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα περιοριστούν κατά 3% το τρέχον έτος σε σχέση με το 2018, πέφτοντας στα 1,8 δισ. τεμάχια.
Σύμφωνα με το τελευταίο report των αναλυτών της CCS Insight, οι υψηλές τιμές των hi end συσκευών, που λανσάρουν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές παγκοσμίως (με πρωταγωνιστή το fold της Samsung, το οποίο θα κινείται στα 2.000 δολάρια), αποδεικνύονται ακατάλληλες για ορισμένους καταναλωτές, ενώ οι χρήστες διατηρούν τα κινητά τους τηλέφωνα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Tην ίδια στιγμή μάλιστα, παρατηρείται και μια τάση των χρηστών για μεταχειρισμένες συσκευές.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ