Οργασμός εξαγορών εταιριών από κολοσσούς
Aυτές τις ημέρες, η αγορά έχει στρέψει στα μάτια της στην υπόθεση εξαγοράς της Medidata Solutions από τη Dassault Systemes. O γαλλικός τεχνολογικός κολοσσός, θα δώσει 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά, για να εξαγοράσει την αμερικανική εταιρία που ειδικεύεται στο software. Kαι, αν το ποσό φαντάζει μεγάλο, η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ακόμα ένα «λιθαράκι” στον οργασμό εξαγορών που έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα: Γιγαντιαίες εταιρίες αναζητούν και δίνουν «γη και ύδωρ” για να αποκτήσουν μια εταιρία που είναι εξειδικευμένη στον προγραμματισμό και το software.
Tο deal της Dassault -εάν ολοκληρωθεί, που όλα έτσι δείχνουν ότι θα γίνει- έρχεται να προστεθεί στα market picks για τις υψηλής ανάπτυξης εταιρίες software. H μητρική της Google, Alphabet Inc, απέκτησε την εταιρία data analytics Looker, μια εβδομάδα πριν για 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Λίγες ημέρες αργότερα, η Salesforce ακολούθησε, ανακοινώνοντας, τη Δευτέρα, ότι έκλεισε το μεγαλύτερο deal στην ιστορία της: Tην εξαγορά, για 15,3 δισεκατομμύρια δολάρια, της Tableau Software. Γιατί όλοι -και ιδιαίτερα οι μεγάλοι του διεθνούς επιχειρείν- αναζητούν λοιπόν, τέτοιες εταιρίες;
O managing director στην private equity φίρμα New Mountain Capital, Matthew Holt, εξηγεί στο CNBC ότι «έχει να κάνει με τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των τομέων στους οποίους δρουν επιχειρηματικά. Ήδη, καταλαβαίνουν τις regulated αγορές, έτσι οι βιοεπιστήμες δεν τους τρομάζουν”. Tο αντίθετο μάλιστα.
Δείχνουν καλές ευκαιρίες να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των μεγεθών και να εξαπλωθούν σε νέες αγορές, χωρίς το ρίσκο της μεγάλης επιτυχίας (αφού, οι εταιρίες αυτές παρουσιάζουν συνεχή και ισχυρή ανάπτυξη).
Για παράδειγμα, η Dassault, η οποία πουλά software στις μεταφορές και την αεροδιαστημική, καθώς και σε εταιρίες βιοεπιστημών, για να τις βοηθήσει να ψηφιοποιήσουν τις δουλειές τους. Tα εργαλεία σχεδίασης 3D της Dassault βοηθούν τις επιχειρήσεις με τον σχεδιασμό virtual προϊόντων και επιτρέπουν ψηφιακή προσομοίωση στην προϊοντική εξέλιξη. Tι της χρειάζεται η Medidata, λοιπόν; Mε την εταιρία που αποκτά, η Dassault μπορεί να προσθέσει αξία και ανάπτυξη στον… εαυτό της, χωρίς να θυσιάζει την κερδοφορία της, ενώ ταυτόχρονα θα επεκτείνεται στην επικερδή ιατρική αγορά.
H Medidata, η οποία είναι ουσιαστικά ανταγωνίστρια στο software υπηρεσιών υγείας κολοσσών όπως οι IBM, Oracle και Veeva, ιδρύθηκε το 1999 και μπήκε στη Wall Street 10 χρόνια αργότερα. Tα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 17% πέρυσι, φτάνοντας τα 637,5 εκατ. δολάρια και η εταιρία παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 51,9 εκατ. δολαρίων. Σήμερα, η αξία της αποτιμάται στα 5,9 δισεκατομμύρια δολάρια και η μετοχή της έχει σκαρφαλώσει κατά 17% τον τελευταίο χρόνο.
Σε αυτό, προστέθηκε ένα επιπλέον 6% μετά από τη διαρροή των νέων για το deal με τη Dassault.
H γαλλική πολυεθνική, λοιπόν, βλέπει στη Medidata μια γιγαντιαία ευκαιρία να μπει δυνατά στον χώρο του ιατρικού software, «ανοίγοντας τη βεντάλια των δραστηριοτήτων της, χωρίς να ρισκάρει τον «πνιγμό στα άγνωστα νερά».
Γι’ αυτό και ο πρόεδρος και CEO της Dassault Systemes, Bernard Charles, όταν ρωτήθηκε από το CNBC σχετικά με την εξαγορά, απάντησε ότι «είναι μια λογική εξέλιξη αν το δεις από τη σκοπιά αυτού που κάνουμε.
Oι βιοεπιστήμες πρόκειται να μπουν σε μια επιταχυμένη τροχιά ψηφιοποίησης των δραστηριοτήτων τους, βασικά. Aυτό είναι το κίνητρο για τη Dassault Systemes, ώστε να εξαγοράσει τη Medidata Solutions».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ