Το κόστος ενός νέου γαλλικού ψηφιακού φόρου στους καταναλωτές και τους επιχειρηματικούς εταίρους θα μεταφέρει η Amazon όπως δήλωσε την Παρασκευή, προειδοποιώντας ότι το μέτρο θα μπορούσε να δυσκολέψει ορισμένες μικρές επιχειρήσεις στη Γαλλία όσο αφορά τον ανταγωνισμό με ξένους ανταγωνιστές.
Η γαλλική Γερουσία ψήφισε τον περασμένο μήνα και ενέκρινε εισφορά 3% για τα έσοδα των τεχνολογικών γιγάντων από τις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρουν στη Γαλλία, εκνευρίζοντας τον Ντόναλντ Τράμπ, ο οποίος απειλούσε να επιβάλει δασμούς στο γαλλικό κρασί.
“Δεν είμαστε σε θέση να απορροφήσουμε έναν πρόσθετο φόρο βασισμένο στα έσοδα και όχι στα κέρδη”, δήλωσε σε ανακοίνωσή της η Amazon επικαλούμενη τον σκληρό ανταγωνισμό στον “κλάδο λιανικών πωλήσεων χαμηλού περιθωρίου” και τη σημαντική της επένδυση σε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες.
“Δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να το μεταφέρουμε”, δήλωσε η Amazon. “Αναγνωρίζουμε ότι αυτό θα μπορούσε να θέσει μικρές γαλλικές εταιρείες σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους σε άλλες χώρες, όπως έχουμε… προειδοποιήσει τις αρχές”.
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας δήλωσε το Σάββατο ότι η Γαλλία θα προωθήσει τον ψηφιακό φόρο υποστηρίζοντας παράλληλα τις προσπάθειες για συμφωνία για μια διεθνή εισφορά μέσω του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Αυστρίας, της Βρετανίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας, ανακοίνωσαν επίσης σχέδια για τους δικούς τους ψηφιακούς φόρους.