Η PEPSI «ΕΚΛΕΨΕ» ΑΠΟ ΤΗΝ COCA CΟLA ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΚΟΥΔΑ
Ο πόλεμος των αναψυκτικών τύπου κόλα δεν είναι καινούργιος. Τα προηγούμενα χρόνια, τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα έδειχναν μηχανήματα αυτόματης πώλησης αναψυκτικών να πετούν κουτάκια Coca Cola και Pepsi το ένα στο άλλο, ενώ σε άλλες διαφημίσεις, μπουκάλια αναψυκτικού πάλευαν με γάντια του μποξ. Σε μια άλλη διαφήμιση, η Coca Cola και η Pepsi έμπαιναν στον απόλυτο διαγωνισμό, με στόχο να διαπιστωθεί ποια από τις δύο ήταν κατάλληλη για χρήση στο… διάστημα.
Αυτό το καλοκαίρι, ο πόλεμος των κόλα ξεφεύγει από κάθε προηγούμενο. Η PepsiCo, γνωστή για τις διαφημίσεις της με τις οποίες κοροϊδεύει τη μεγαλύτερη ανταγωνίστρια, την Coca-Cola, ξεκίνησε στις ΗΠΑ μια νέα διαφημιστική καμπάνια που δεν αφήνει στο απυρόβλητο ούτε τα πιο «ιερά» σύμβολα της μεγάλης αντιπάλου της. Ο Άγιος Βασίλης και η πολική αρκούδα, δύο χαρακτήρες που εδώ και χρόνια έχουν ταυτιστεί στη συνείδηση των καταναλωτών με το διάσημο brand name της Coca Cola, αποφάσισαν να… αλλαξοπιστήσουν και να προτιμήσουν την Pepsi.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η νέα σειρά των διαφημίσεων προκάλεσε σάλο στο ίντερνετ, με πολλούς από τους σχολιαστές, ωστόσο, να εκφράζουν την άποψη ότι αυτή τη φορά, η Pepsi μάλλον το παρατράβηξε.
Πολύ αναγνωρίζουν ότι η νέα διαφημιστική καμπάνια της Pepsi είναι βέβαια έξυπνη, όμως, δεν λείπουν εκείνοι που θεωρούν ότι «κλέβοντας» δύο από τα πιο ισχυρά σύμβολα της Coca Cola, η εταιρεία επέφερε ένα χτύπημα κάτω από τη μέση στον ανταγωνισμό της.
Σε μία από τις διαφημίσεις τα Pepsi, ένας «καλοπερασάκιας» Άγιος Βασίλης διασκεδάζει σε ένα πάρτι δίπλα στην πισίνα, λέγοντας στον μπάρμαν ότι αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από τη συμφωνία του με την Coca Cola. Σε μία άλλη, η πολική αρκούδα απορρίπτει την Coca Cola και προτιμά μια Pepsi, πριν να πηδήξει πάνω σε ένα γιοτ.
Η Coca Cola ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τον Άγιο Βασίλη στις διαφημίσεις της σε περιοδικά κατά τη δεκαετία του 1930. Γνώστες του marketing επισημαίνουν μάλιστα ότι η εταιρεία πίσω από το διασημότερο αναψυκτικό του κόσμου έπαιξε έναν καθοριστικό ρόλο στο να συνδεθεί η εικόνα του Άγιου Βασίλη με τον εορτασμό των Χριστουγέννων. Η πολική αρκούδα πρωτοεμφανίστηκε στα διαφημιστικά της εταιρείας του 1993.
«Όπως σε όλους τους πολέμους, υπάρχουν στιγμές εκεχειρίας και στιγμές σύγκρουσης», δηλώνει στους Financial Times ο Massimo d’Amore, διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo Beverages Americas. «Στους καταναλωτές αρέσει ο υγιής ανταγωνισμός και εμείς νιώσαμε ότι τώρα είναι η στιγμή για ένα ακόμα επεισόδιο».
Όμως, η Pepsi έχασε μια σημαντική μάχη στον πόλεμο με την Coca Cola το Μάρτιο, όταν τα στοιχεία του Beverage Digest έδειξαν ότι οι πωλήσεις του brand της έπεσαν πίσω από την Coca Cola και την Coca Cola Light στις ΗΠΑ, στην τρίτη θέση της σημαντικότερης αγοράς του κόσμου. Οι πωλήσεις της Pepsi και της Diet Pepsi μειώθηκαν περίπου κατά 5% τον περασμένο χρόνο, με τις αντίστοιχες της Coca Cola να παραμένουν σταθερές. Η Pepsi απογοήτευσε τους επενδυτές το Φεβρουάριο, όταν υποβάθμισε τις προβλέψεις για τα κέρδη της, εξαιτίας της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών.
Μετά από αυτά, η Pepsi βγαίνει στην αντεπίθεση, αυξάνοντας τις δαπάνες για το marketing στην αμερικανική αγορά κατά 30%.