Είδε την μετοχή της να χάνει σχεδόν 40%
Ο κινεζικός κολοσσός αναζήτησης Baidu αντιμετωπίζει μεγάλο ανταγωνισμό από νεότερους ανταγωνιστές και έχει δει πάνω από 60 δισ. δολάρια να διαγράφονται από την αξία του σε σύγκριση με το υψηλό του περασμένου έτους.
Ανήκει στη διαδικτυακή τριάδα -Baidu, Alibaba και Tencent- που μαζί αποκαλούνται “BAT”. Αλλά καλείται να αντιμετωπίσει μια ολοένα και πιο σκληρή διαφημιστική αγορά, μένοντας πίσω σε σχέση με τους άλλους δύο ανταγωνιστές.
Η Baidu, που συχνά αναφέρεται ως η “κινεζική Google”, είδε τη μετοχή της να χάνει σχεδόν 40% φέτος. Αντίθετα, ο γίγαντας των παιχνιδιών Tencent έχει κερδίσει περισσότερο από 6%, ενώ ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba έχει ενισχυθεί πάνω από 27%.
Στο υψηλό της, στα μέσα Μαΐου του 2018, η Baidu άξιζε περίπου 99 δισ. δολάρια -με τις μετοχές της στα 284 δολάρια. Η μετοχή έχει υποχωρήσει στα 96,7 δολάρια με την κεφαλαιοποίησή της να συρρικνώνεται στα 33,8 δισ. δολάρια. Συγκριτικά, οι Tencent και Alibaba αξίζουν έκαστη πάνω από 400 δισ. δολάρια.
Για πολύ καιρό η Baidu κυριαρχούσε στην αγορά αναζήτησης στο διαδίκτυο της Κίνας δεδομένης της απουσίας μεγάλου ανταγωνιστή. Η Google εξήλθε από την αγορά το 2010. Η εταιρεία, ωστόσο, είχε αργή αντίδραση στην ανάπτυξη της χρήσης διαδικτύου μέσω κινητών τηλεφώνων με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σήμερα ανταγωνισμό από νέες αξίξεις, όωπς η μητρική της TikTok, ByteDance. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι διαφημιστές να στρέψουν το budget τους σε άλλες πλατφόρμες.