Καταρρέει η μετοχή
Στις αρχές Αυγούστου, ο CEO της αμερικανικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας, Boeing, Dennis Muilenburg, προέβλεπε ότι το 737 ΜΑΧ, θα επιστρέψει στην ενεργό δράση «εντός του τέταρτου τριμήνου του έτους». Το επιβατικό αεροσκάφος έχει καθηλωθεί σε όλο τον κόσμο, μετά από τα δύο πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα και, έκτοτε, η Boeing παλεύει να πείσει τις Αρχές ότι έχει κάνει το αεροσκάφος ασφαλές για να ξαναπετάξει. Όμως, νέες αναφορές (από πληροφορίες που επικαλείται η Wall Street Journal) για καθυστερήσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας την Τρίτη, βυθίζουν τη μετοχή του Αμερικανού αεροναυπηγού.
Η WSJ έγραψε ότι τα 737 ΜΑΧ δεν θα είναι έγκαιρα στη διάθεση των αεροπορικών εταιριών που τα έχουν αγοράσει, ώστε να χρησιμοποιηθούν για τα ταξίδια των διακοπών των Χριστουγέννων. Αμέσως μετά τη μετάδοση αυτής της πληροφορίας, οι μετοχές της Boeing έπεσαν κατά 3%. Διόλου μικρό το χτύπημα για την εταιρία, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση ύψους 200 δισ. δολαρίων περίπου, και έχει παρακολουθεί τη μετοχή της να χάνει το 20% της αξίας της από τις αρχές Μαρτίου, όταν καθηλώθηκαν τα Max.
Το report της WSJ αναφέρει ότι οι αξιωματούχοι της FAA (της αμερικανικής αρχής που είναι αρμόδια για θέματα πολιτικής αερoπορίας) είναι «αγανακτισμένοι» με το επίπεδο της συνεργασίας από τη Boeing, καθώς η τελευταία προσπαθεί να εκμαιεύσει την έγκρισή τους για να ξαναπετάξει. Το συγκεκριμένο μοντέλο 737 έχει καθηλωθεί διεθνώς από τα μέσα Μαρτίου, μετά από το δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα αυτού του τύπου αεροσκάφους. Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες του κόσμου, οι οποίοι είχαν ήδη εξοπλίσει τους στόλους τους με 737 ΜΑΧ, το οποίο θεωρείτο το next big thing των αεροπορικών ταξιδιών, συνεχώς μεταθέτουν χρονικά τις ημερομηνίες- στόχους για την επανένταξη των αεροσκαφών αυτού του τύπου στους στόλους τους. Ανάμεσα σε αυτές, είναι η Southwest και αρκετές μη αμερικανικές airlines, οι οποίες δεν περιμένουν το Max να επιστρέψει ως το 2020! Οι United και American Airlines έχουν ακυρώσει όλες τις πτήσεις τους με το Max ως το Δεκέμβριο.
Η American, οι μεγαλύτερες αερογραμμές των Ηνωμένων Πολιτειών, ανακοίνωσε ότι η παράταση της καθυστέρησης επανένταξης των 737 Max μετά το Νοέμβριο, θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση περίπου 140 πτήσεων την ημέρα μόνο για αυτή! Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς ότι παρόμοια θα είναι η ζημιά και για άλλες αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον πλανήτη, δημιουργώντας μια «μίνι κρίση» η οποία θα έχει -και έχει ήδη- τη «σφραγίδα» της Boeing. Η FAA, δεν δείχνει να συμμερίζεται τις ανησυχίες τους, τουλάχιστον όχι περισσότερο από την ασφάλεια των επιβατών που θα μπουν στα αεροσκάφη.
Τον περασμένο Ιούνιο, όταν αναμενόταν ότι το 737 ΜΑΧ θα ξαναπετάξει, ανακοίνωσε ότι διαπίστωσε ένα επιπλέον ζήτημα ασφαλείας (κατά πληροφορίες αφορούσε και πάλι λογισμικό το οποίο «φόραγε» το αεροσκάφος) στο Max, το οποίο η Boeing πρέπει να διορθώσει πριν επιτραπεί στο αεροσκάφος να απογειωθεί ξανά με επιβάτες. «Η FAA», δήλωσε η υπηρεσία, «ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία και όχι ένα προδιαγεγραμμένο χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή του Boeing 737 Max στις υπηρεσίες επιβατικών πτήσεων. Η FAA θα άρει την διαταγή απαγόρευσης πτήσεων όταν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι είναι ασφαλές να γίνει κάτι τέτοιο».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ