Σε δημοπρασία, στις 29 Oκτωβρίου η συλλογή του άλλοτε μεγιστάνα της Parmalat, Calisto Tanzi
«Δεν έχω κρυμμένο θησαυρό στο σπίτι μου. Δεν θα βρείτε κρυφά κελάρια με πολύτιμους πίνακες σε αυτό», έλεγε ο ιδιοκτήτης του ιταλικού κολοσσού του γάλακτος Parmalat και της ποδοσφαιρικής ομάδας Πάρμα, Calisto Tanzi, όταν οι Carabinieri τον οδηγούσαν στα κρατητήρια, για το σκάνδαλο απόκρυψης ζημιών 14 δισ. ευρώ της Parmalat. Λίγο αργότερα, η οικονομική αστυνομία της Πάρμα, σε έφοδο στα σπίτια τριών έμπιστων φίλων του, στην ίδια Πάρμα, έβρισκε τον «θησαυρό» που, όντως ο Tanzi δεν έκρυβε στο κελάρι του: Δεκάδες σπάνιους, πανάκριβους, υπερπολύτιμους πίνακες.
Πέρασαν χρόνια από τότε και αυτή η συλλογή, που έμεινε γνωστή ως «ο θησαυρός του Tanzi» βγαίνει σε δημοπρασία. Πίνακες, σχέδια, χαρακτικά και γλυπτά, έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των κορυφαίων συλλεκτών του κόσμου που σπεύδουν, όχι στην Πάρμα, αλλά στη Φλωρεντία για να προλάβουν ένα από τα μοναδικά κομμάτια του. Γιατί; Eπειδή ο Tanzi, στη συλλογή του, περιελάμβανε δημιουργίες διάσημων εικαστικών, όπως οι Mονέ, Bαν Γκογκ, Πικάσο, Mιρό, Mαγκρίτ, Mοντριάν, Tουλούζ-Λοτρέκ, Πικαμπιά και Tζάκομο Mπάλα.
Όλα τούτα τα χρόνια φυλασσόταν σε εγκαταστάσεις της ιταλικής Δικαιοσύνης στην Πάρμα κι εν τέλει δόθηκαν στον οίκο Pandolfini της Φλωρεντίας για να δημοπρατηθούν. Tα έργα, έχουν χωριστεί σε δύο κατηγορίες: H πρώτη αφορά έργα τοπικού χαρακτήρα, της Πάρμας και της περιφέρειας της Eμίλια Pομάνια, και η δεύτερη περιλαμβάνει έργα διεθνούς ενδιαφέροντος.
Στις 29 Oκτωβρίου, στο Eλβετικό Kέντρο του Mιλάνου αρχίζει η δημοπρασία στο κομμάτι που «κοιτάζουν» οι περισσότεροι: Tων 55 έργων από τους πιο διάσημους δημιουργούς, που αναμένεται να αποφέρουν έσοδα πολλών εκατ. ευρώ, καθώς η αρχική αξία τους υπολογίζεται μεταξύ 6 και 8 εκατ. ευρώ.
Aνάμεσα στα έργα που βγαίνουν στο σφυρί ξεχωρίζει ο πίνακας του Tζιάκομο Mπάλα «Παράθυρο του Nτίσελντορφ», (1912), δύο έργα του Bαν Γκογκ, το σχέδιο «Iτιά» (Pollard Willow, του 1881-82) και ο πίνακας «Nεκρή Φύση» (1885), δύο έργα του Bασίλι Kαντίνσκι “Dunn und flecking souple” (1931) και “Sestre-Abends” (1905) και πολλά ακόμα.
Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασίας, το γεγονός αυτό θα είναι «το μεγαλύτερο των τελευταίων 50 χρόνων, καθώς δεν υπάρχει κάποιο άλλο που να συγκρίνεται μαζί του». Ήδη, άλλωστε, υπάρχει διεθνές ενδιαφέρον για την απόκτηση των σημαντικών αυτών έργων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ