Επανέρχεται στη δράση
Με τις παραδόσεις των νέων αεροσκαφών να πέφτουν κατά 72% μόνο τον περασμένο Αύγουστο, μεγάλους πελάτες όπως τη Ryanair να αναστέλλουν τις πληρωμές, τη μετοχή της να καταρρέει και το β’ τρίμηνο του έτους να είναι ζημιογόνο κατά 2,94 δισεκατ. δολάρια, ο αμερικανικός κολοσσός της αεροναυπηγικής, Boeing, έχει πρόβλημα. Και το πρόβλημα, «ακούει» στο όνομα 737 ΜΑΧ.
Η «πηγή του κακού», το εμπορικό αεροσκάφος που προκάλεσε δύο πολύνεκρα δυστυχήματα και έχει καθηλωθεί μέχρι να ξαναδοθεί η έγκριση από την FAA ότι είναι ασφαλές για να ξαναπετάξει, συνεχίζει να προκαλεί αναταράξεις στην αμερικανική εταιρία. Ο Αμερικανός πρόεδρος, Donald Trump, έκανε ό,τι μπορούσε για να την προστατεύσει, επιβάλλοντας δασμούς στην ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις της -ανταγωνίστριας της Boeing- Airbus. Το «αγαπημένο του παιδί», ο CEO της Boeing, Dennis Muilenberg, o οποίος προέβλεπε ότι το 737 ΜΑΧ, θα επιστρέψει στην ενεργό δράση «εντός του τέταρτου τριμήνου του έτους», πρέπει να κάνει κάτι. Και άμεσα.
Αιφνιδιαστικά, στις αρχές της εβδομάδας, ανακοίνωσε την απομάκρυνση του εκτελεστικού διευθυντή στο τμήμα εμπορικών αεροσκαφών, Kevin McAlister. Σηματοδοτώντας την αρχή μιας εποχής δραματικών αλλαγών, τα καθήκοντα του McAlister αναλαμβάνει άμεσα ένας… βετεράνος. Ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρίας στο τμήμα εμπορικων αεροσκαφών (Boeing Commercial Airplanes -BCA), Stan Deal επανέρχεται στην ενεργό δράση, για να καλύψει το κενό.
O Deal, αναλαμβάνει να ηγηθεί της επιστροφής του 737 MAX στην ενεργό υπηρεσία σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ παράλληλα, θα κληθεί να διαχειριστεί το ζωτικό θέμα των παραδόσεων των αεροσκαφών MAX, αλλά και το ζήτημα αύξησης του ρυθμού παραγωγής του αεροσκάφους, όταν η κατάσταση ομαλοποιηθεί. Σε δεύτερη φάση, ο βετεράνος αξιωματούχος της Boeing, θα λάβει τις απαραίτητες αποφάσεις και για την τύχη του νέου αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων (NMA) το οποίο και επισκιάστηκε από την κρίση των 737 ΜΑΧ.
Ακόμα και στο εσωτερικό της εταιρίας, κάποιοι λένε ότι ο McAlister ήταν ο «αποδιοπομπαίος τράγος». Κοινή παραδοχή όμως, είναι ότι η Boeing άργησε να αντιδράσει στη θύελλα που έχει χτυπήσει την εταιρία μετά τα δύο τραγικά δυστυχήματα σε Ινδονησία και Αιθιοπία με τα αεροσκάφη 737 MAX, που στοίχισαν τις ζωές 346 ανθρώπων. Οκτώ μήνες έχουν περάσει από τη μέρα που η FAA καθήλωσε τα 737 ΜΑΧ σε όλο τον πλανήτη και ο McAlister είναι ο πρώτος από τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας που αποχωρούν.
Η Boeing ήθελε να δείξει ότι έχει εμπιστοσύνη στα στελέχη της μεν. Από την άλλη, ωστόσο, αφού έχει αδιαμφισβήτητα αποδειχθεί ότι τα δυστυχήματα οφείλονται σε δικά της λάθη, σε faults του λογισμικού του αεροσκάφους, πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι ο Muilenberg άργησε πολυ να αντιδράσει, «ξηλώνοντας» στελέχη για την παταγώδη αυτή αποτυχία που στοίχισε πρωτίστως σε ζωές.
Ο CEO της αμερικανικής εταιρίας επιχείρησε να κάνει κάτι διαφορετικό. Άφησε την εταιρία ως είχε, μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση και επιστρατεύει σιγά- σιγά τους εμπειρότερους (αυτούς που την οδήγησαν στην κορυφή) για να την οδηγήσουν ξανά.
Όχι τυχαία, όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρίες (οι οποίες ζητούν αποζημιώσεις από τη Boeing για την καθήλωση των στόλων τους) διενεργούν δοκιμαστικές πτήσεις στα αεροσκάφη τύπου Boeing 737 MΑΧ που έχουν στους στόλους τους, χωρίς επιβάτες και τα βάζουν να διανύουν συγκεκριμένες αποστάσεις, από και προς διάφορα αεροδρόμια του κόσμου, προκειμένου να προετοιμαστούν οι στόλοι για την επιστροφή τους στην ενεργό δράση. Ο Muilenberg αλλάζει και την εταιρία προετοιμάζοντάς τη γι’ αυτή την επιστροφή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ