Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν πρέπει να εφησυχάζει σύμφωνα με αναλυτή της Bank of America καθώς η επιβολή δασμών στα αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους που εισάγονται στις ΗΠΑ δεν έχει φύγει από το κάδρο παρά τη σιωπή Τραμπ.
Η πιθανότητα επιβολής δασμών δεν έχει ακόμη απομακρυνθεί πλήρως παρά την εκτίμηση από τους περισσότερους αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας για το αντίθετο, προειδοποίησε σήμερα ένας αναλυτής της Bank of America.
Η σιωπή Τραμπ εφησυχάζει
Καθώς παρείλθε η 14η Νοεμβρίου -ημερομηνία που έληγε η περίοδος των 180 ημερών που είχε ανακοινώσει τον Μάιο ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ για την αναβολή στην επιβολή δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα καθώς και στα εξαρτήματά τους ενόψει διαπραγματεύσεων- χωρίς να αναληφθεί ή να ανακοινωθεί καμία ενέργεια υπάρχει η διάχυτη πεποίθηση ότι ο Τραμπ ουσιαστικά έχασε το κύρος του για την επιβολή δασμών, αναφέρει αναλυτής της Bank of America.
Πιθανότητα επιβολής δασμών από Τραμπ
Εντούτοις, διερωτάται κατά πόσον η βιομηχανία έχει εφησυχάσει σε ένα «ψεύτικο αίσθημα ασφάλειας», καθώς είναι πιθανό ο Τραμπ να προχωρήσει σε μια επίδειξη εξουσίας επιβάλλοντας τελικά δασμούς κατά τη διάρκεια των εμπορικών διαπραγματεύσεων και κλιμακώνοντας παράλληλα την αβεβαιότητα.
«Ο Τραμπ είναι πιθανόν / μπορεί να αποφασίσει την επιβολή των δασμών στα αυτοκίνητα που προβλέπει το άρθρο 232», αναφέρει ο αναλυτής, σημειώνοντας ότι μια τέτοια απόφαση θα μπορούσε να είναι ευάλωτη και σε δικαστική κρίση.
Η Ευρώπη είναι εκείνη που θα πληγεί
Η Ευρώπη είναι το βασικό εμπορικό μπλοκ όπου οι πιέσεις των δασμών θα είναι πιο έντονες, αναφέρει ο αναλυτής, ενώ η Ιαπωνία και η Κορέα πιθανότατα δεν θα πληγούν.
Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Αυτοκινητοβιομηχανίας που επικαλείται ο αναλυτής σε περίπτωση που εφαρμοστεί το άρθρο 232 για την επιβολή δασμών στις μέχρι τώρα μη απαλλασσόμενες χώρες, η αύξηση στην τιμή τους θα ανέλθει στα 2.750 δολάρια ανά όχημα, ενώ η μείωση των πωλήσεων θα φτάσει τα περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα.