30 δισ. ευρώ έχει κοστίσει μέχρι στιγμή το σκάνδαλο στην εταιρεία
Στην επίτευξη ενός διακανονισμού στοχεύει η εταιρεία Volkswagen γι’ αυτό τον λόγο, όπως ανακοίνωσε, ξεκίνησε συζητήσεις με Γερμανούς ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι έχουν κάνει αγωγή για την υπερβολική μόλυνση που προκάλεσαν τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ
Η Volkswagen παραδέχθηκε το 2015 ότι χειραγώγησε το λογισμικό της διαχείρισης των κινητήρων για να συγκαλύψει τα υπερβολικά επίπεδα μόλυνσης των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της, προκαλώντας μία σειρά από μηνύσεις και αγωγές που οδήγησαν σε ένα κόστος για την εταιρεία τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ για δικαστικές δαπάνες και πρόστιμα.
Όπως ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων : «Η Volkswagen και η Ομοσπονδία Γερμανικών Καταναλωτικών Οργανώσεων συμφώνησαν να προχωρήσουν σε συζητήσεις αναφορικά με έναν πιθανό διακανονισμό».
Ωστόσο όπως σημειώνει η εταιρεία δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι συζητήσεις θα καταλήξουν σε διακανονισμό καθώς βρίσκονται ακόμη σε πολύ αρχικό στάδιο. Οι δύο πλευρές συμφωνούν ότι οι συζητήσεις πρέπει να είναι εμπιστευτικές.
Απόκλιση στις αποζημιώσεις Γερμανών και Αμερικανών καταναλωτών
Οι Γερμανοί καταναλωτές είχαν μικρότερη επιτυχία από τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες οχημάτων στη διασφάλιση αποζημίωσης από τη VW, επειδή τα γερμανικά αυτοκίνητα δεν έχασαν την πιστοποίηση της οδικής ικανότητάς τους μετά το σκάνδαλο με το ντίζελ.
Στη Γερμανία, τα αυτοκίνητα της VW με μηχανές ντίζελ διατήρησαν την πιστοποίηση της οδικής ικανότητάς τους, εάν οι πελάτες είχαν συμφωνήσει στην αλλαγή του λογισμικού διαχείρισης των μηχανών, με συνέπεια η VW να κρατήσει διαφορετική στάση όσον αφορά την αποζημίωση των πελατών.