Τα 5 «καυτά» ερωτήματα για τον Elon Musk
Η Tesla ανακοίνωνε τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου του 2019, με τους αναλυτές και τους επενδυτές να παρακολουθούν το «ράλλυ» παραδόσεων νέων οχημάτων που έχει κάνει η εταιρία του Elon Musk, αλλά και αυτό της μετοχής της, που οδήγησε την κεφαλαιοποίησή της άνω των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Παρότι, όμως, όλα φαίνονται… ανθηρά και η Tesla κάνει «ράλλυ» όμοιο της οποίας έχουν δει ελάχιστες εταιρίες, τα ερωτήματα είναι… βασανιστικά.
Έτσι, ο Elon Musk, είχε προγραμματιστεί να περάσει από τη «βάσανο» της… «ανάκρισης» των επενδυτών. Τα κυριότερα ερωτήματα, όπως σχολιάζει και το Forbes, που έχουν οι επενδυτές και οι αναλυτές στο μυαλό τους, είναι τα εξής:
• Ποιο είναι το σχέδιο της εταιρίας για να μεγαλώσει το cash flow της και, υπάρχει σκέψη για περικοπή στα κόστη;
• Πώς αναμένεται να επηρεάσουν τις πωλήσεις οι δασμοί που επιβάλλονται στα πλαίσια του εμπορικού πολέμου;
• Θα επιβαρύνουν τα κόστη της παραγωγής στην Κίνα τα κέρδη;
• Ποια είναι η κατεύθυνση που θα έχει στη μέση τιμολόγηση των προϊόντων της η Tesla, καθώς αυτά δείχνουν να κατευθύνονται προς το φθηνότερο Model 3;
• Και, σκοπεύει όντως η εταιρία να χτυπήσει σε όλα τα μέτωπα, παρουσιάζοντας ένα ακόμα μοντέλο για την αγορά των premium SUV, το Model Y;
Σίγουρα, ο Musk, έχει απαντήσεις για όλα. Είναι, άλλωστε, συνηθισμένος στην αμφισβήτηση. Όπως αυτή που γίνεται σήμερα, με πολλούς αναλυτές να χαρακτηρίζουν «υπερβολική» την άνοδο της μετοχής κοντά σε υψηλά όλων των εποχών, κατά 300% από τον Ιούνιο, όταν διαπραγματευόταν στα 255 δολάρια, στα 555 σήμερα.
Και όταν ξεκίναγε, μίλαγαν πολλοί για «φούσκα», για «τρέλα» και, μέχρι πρόσφατα, πολλοί μάντευαν ένα θεαματικό τέλος για την Tesla. Αντ’ αυτού, σήμερα, η Tesla είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου σε κεφαλαιοποίηση, και αναπνέει πια πολύ κοντά στο… λαιμό της Toyota. H κεφαλαιοποίησή της, ξεπερνά αυτή της Ford και της GM μαζί! Και ο Musk, ξεκλείδωσε έτσι το πρώτο μέρος της αμοιβής του, ύψους 346 εκατ. δολαρίων. Το μέλλον, προβλέπεται μάλλον λαμπρό.
Στα 48 του χρόνια, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Tesla, έχει, σε όλη του τη ζωή, μάθει να ζει με την αμφισβήτηση και το bullying. Aπό το σχολείο, όπου οι συμμαθητές του τον έστελναν στο νοσοκομείο με ξυλοδαρμούς, μέχρι τη δημιουργία της πρώτης αυτοκινητοβιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, έχει αποδείξει ότι ξέρει να στέκεται όρθιος.
Τον χλευασμό τον γνώρισε όταν η Tesla ετοίμαζε το πρώτο της μοντέλο για να κάνει ντεμπούτο. O Musk, το κατάφερε, δίνοντας κυριολεκτικά όλο του το «είναι»: Δούλευε τόσο πολύ, που, όπως λέγεται, επί έναν ολόκληρο χρόνο, δεν πρόλαβε να πάει σπίτι του. Kοιμόταν ελάχιστα, σε ένα sleeping bag, στο πάτωμα, δίπλα από τα μοντέλα που ετοιμάζονταν.
Ήδη, άλλωστε, ο τρόπος με τον οποίο εργάζεται τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει θέμα συζήτησης με πολλούς να φοβούνται ότι θα πάθει burnout. Eνώ σημαντικότερο κριτήριο για την πρόσληψη στην Tesla είναι ο καλός χαρακτήρας και οι εργαζόμενοι, παρότι δουλεύουν αρκετές υπερωρίες, αμείβονται καλά και απολαμβάνουν παροχές όπως διαλείμματα με μασάζ, θέατρο, σινεμά κ.α. στην εταιρία, δωρεάν φαγητό και πολλά ακόμα, όμως για τον ίδιο δεν ισχύουν αυτά. Δουλεύει 18 ώρες την ημέρα χωρίς διακοπή.
Aπό αυτές που απομένουν, «ξοδεύει» μία ώρα για φαγητό, συναντήσεις και απαντήσεις στα e-mail. Tις υπόλοιπες, κοιμάται. Tο θέμα, ωστόσο, είναι πως έχει βάλει κάποιους στόχους, οι οποίοι φαίνονται εξωπραγματικοί (από το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, μέχρι τον εποικισμό άλλων πλανητών) και έχει βαλθεί να τους κάνει πραγματικότητα. O Musk, εκτός της Tesla, είναι CEO της Space Exploration Technologies Corp., ενώ έχει ξεκινήσει αρκετά άλλα ventures μεταξύ των οποίων τα OpenAI, Neuralink και η Boring Co. Θα τα καταφέρει όλα;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ