Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ LEE BYUNG-CHU ΚΑΙ ΤΑ FOLDABLE
«Αλλάξτε τα όλα, εκτός από τις συζύγους και τα παιδιά σας». Αυτή ήταν η φράση που είπε στους εργαζομένους της Samsung, στις 24 Δεκεμβρίου 1987, ο Lee Kun-hee. Είχαν περάσει μόλις δύο εβδομάδες από τον θάνατο του ιδρυτή της εταιρίας και πατέρα του, Lee Byung-chu και ο Lee είχε ήδη ετοιμάσει το πλάνο μεταμόρφωσης της κορεατικής εταιρίας τεχνολογίας. Και όντως, 33 χρόνια μετά, τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο…
Ο Lee είχε την έμμονη ιδέα ότι το Samsung Group εστίαζε την προσοχή του στην παραγωγή τεράστιων ποσοτήτων χαμηλής ποιότητας αγαθών και δεν ήταν προετοιμασμένο να γίνει ανταγωνιστικό διεθνώς σε ποιότητα. Έτσι, το 1993, θα έμπαινε σε εφαρμογή το σχέδιο των σαρωτικών αλλαγών στη Samsung. Η κουλτούρα της εταιρίας αυτής καθεαυτής θα άλλαζε, ξένοι εργαζόμενοι θα μεταφέρονταν στην Κορέα και ντόπιοι θα μεταφέρονταν στο εξωτερικό, σε εφαρμογή του σχεδίου εξωστρέφειας και του international way of business.
Fast forward στο 2020. Η Samsung ανακοινώνει τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου του 2019, αλλά κανείς δεν κοιτάζει τους αριθμούς. Η μεγαλύτερη σε πωλήσεις κινητών συσκευών εταιρία του πλανήτη, ανακοινώνει ότι θα λανσάρει άμεσα τη δεύτερη γενιά του foldable smartphone της, δηλαδή του κινητού με την οθόνη αφής που διπλώνει. Ακολουθεί διαφήμιση στο Superbowl, που δίνει hints για το επερχόμενο κινητό και η εταιρία επιμένει πως το μέλλον είναι εκεί και πως έτσι, θα ωθήσει ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις και τα έσοδά της.
Όχι ότι έχει… ανάγκη. Η Samsung, σήμερα, είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρία στον κόσμο, με τα 305 δισεκατομμύρια δολάρια των εσόδων της να ισούνται με το 17% του ΑΕΠ της Νότιας Κορέας, στην οποία εδρεύει. Ο δε Lee, έχει περιουσία που ξεπερνά τα 40 δισεκατ. δολάρια. Όμως, τόσο η Apple, όσο και η Huawei καραδοκούν. Επί οκτώ συναπτά έτη, η Samsung είναι ο κατασκευαστής με τις περισσότερες πωλήσεις κινητών συσκευών. Το λανσάρισμα της νεότερης σειράς «Α», της έδωσε το απαραίτητο boost στις πωλήσεις, όμως για το 2019, την περίμενε μια ψυχρολουσία: Το iPhone XR της Apple, ανέβηκε στο «θρόνο» του πιο καλοπουλημένου κινητού της χρονιάς διεθνώς, έχοντας πουλήσει 26,9 εκατομμύρια κομμάτια σε όλο τον κόσμο, περισσότερα από τα διπλά από το Samsung A10.
Την ίδια χρονιά, αυτή που πέρασε, τη Samsung την περίμενε μια τεράστια ψυχρολουσία. Ένα «στραπάτσο», το οποίο πηγαίνει ακριβώς αντίθετα στη φιλοσοφία του ιδιοκτήτη και προέδρου της, για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, διαθέσιμα στο ευρύ κοινό. Η εταιρία παρουσίασε το Galaxy Fold, το πρώτο της κινητό με αναδιπλούμενη οθόνη αφής. Στα πρώτα τεστ που έγιναν από δημοσιογράφους, τα κινητά παρουσίασαν προβλήματα, όπως ραγίσματα στις οθόνες και δυσλειτουργίες στα σημεία που κλείνει. Έτσι, η επίσημη παρουσίαση που ήταν προγραμματισμένη για τον περασμένο Απρίλιο αναβλήθηκε και το κινητό λανσαρίστηκε επίσημα αργότερα στο 2019 -όταν φυσικά η εταιρία είχε επιλύσει όλα τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο καινούριο μοντέλο-, με την -μάλλον αλμυρή- τιμή των 1.980 δολαρίων.
Η «ζημιά» ωστόσο, είχε γίνει, καθώς τα βίντεο με το Galaxy Fold να σπάει και να μην ανταποκρίνεται είχαν γίνει viral, πλήττοντας, όχι τόσο την αξιοπιστία, όσο το πρεστίζ της Samsung. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που η Samsung παρουσιάζει τόσο γρήγορα το νέο της αναδιπλούμενο κινητό, το οποίο θα ονομάζεται Galaxy Z Flip.
H κορεατική μάρκα πάντως, συνεχίζει να ποντάρει πάνω στα foldable κινητά, θεωρώντας πως αυτά θα αποτελέσουν την επόμενη τάση για τους καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να διαφοροποιήσει τα προϊόντα της από τους ανταγωνιστές και κυρίως αυτά της Apple, που είναι μάλλον ο πρώτος και μεγαλύτερος άμεσος ανταγωνιστής της. ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ