ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ… ΤΑΡΑΧΟΠΟΙΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
Το BlackBerry της Research In Motion (RIM) έχει γίνει απαραίτητο εργαλείο για τα στελέχη των επιχειρήσεων, εξαιτίας της εύχρηστης υπηρεσίας μηνυμάτων που προσφέρει. Η ίδια υπηρεσία, όμως, έπαιξε το δικό της ρόλο στην πρόσφατη εξέγερση στη Βρετανία, που ήταν η χειρότερη που έχει δει η χώρα από τη δεκαετία του 1980.
Σύμφωνα με την αστυνομία, κάποιοι από τους νεαρούς που συμμετείχαν στις ταραχές χρησιμοποιούσαν το BlackBerry Messenger για να οργανωθούν. Η αποκάλυψη πυροδότησε μέχρι και εκκλήσεις να ανασταλεί η λειτουργία της υπηρεσίας. Το σίγουρο είναι ότι συνδέοντας το όνομά της με τα επεισόδια της Βρετανίας, η BlackBerry επιφέρει ένα βαρύ χτύπημα στο brand name της.
«Ο συσχετισμός είναι αρνητικός και τους επιρρίπτουν ευθύνες για αυτό. Έστω και εάν είναι παράλογο να κατηγορεί κανείς την εταιρεία. Δεν προκάλεσε αυτή τις ταραχές», εξηγεί ο Jonathan Akwue, διευθυντής της μονάδας social media της Engine Group, μιας εταιρείας marketing που έχει για πελάτες μεγάλα ονόματα όπως η Coca Cola και η Sony Corp.
Η RIM κυνηγά ενεργά τους νεαρότερους καταναλωτές, σε μία προσπάθεια να προστατεύσει το μερίδιο αγοράς της, την ώρα που η Apple εντείνει τον ανταγωνισμό με το iPhone και άλλες εταιρείες κυκλοφορούν πιο νέα μοντέλα, με το λειτουργικό σύστημα Android της Google.
Μία δεκαετία μετά την κυκλοφορία του, το BlackBerry της καναδικής RIM είναι το πιο δημοφιλές τηλέφωνο για τους εφήβους και τους ενήλικους νεαρής ηλικίας στη Βρετανία, κυρίως εξαιτίας της υπηρεσίας μηνυμάτων, που αποτελεί μία δωρεάν εναλλακτική των SMS.
Μετά τις ταραχές στη Βρετανία, ο David Lammy, μέλος του βρετανικού κοινοβουλίου, ζήτησε την αναστολή της λειτουργίας της υπηρεσίας του BlackBerry, ώστε να μην ενθαρρύνονται άλλα επεισόδια. Η RIM δήλωσε ότι συνεργάζεται με την αστυνομία του Λονδίνου, η οποία ερευνά τη χρήση της υπηρεσίας μηνυμάτων της στην κινητοποίηση των ταραχών.
Η χρήση των BlackBerry στα γεγονότα προκάλεσε αύξηση άνω των 300 φορών στις αναφορές της υπηρεσίας μηνυμάτων της εταιρείας μέσω του διαδικτύου. Όμως, το ένα τρίτο από τις αναφορές είναι αρνητικού περιεχομένου και μόλις το 3% είναι θετικού.
Η αστυνομία της πόλης Folkestone συνέλαβε ένα αγόρι και ένα κορίτσι, ηλικίας 18 ετών, γιατί «ανέβασαν» στο Facebook μηνύματα που ενθάρρυναν και άλλους να συμμετάσχουν στα επεισόδια. Η αστυνομία του Kent ζήτησε από τους κατοίκους της περιοχής να επικοινωνήσουν με τις αρχές εάν δουν παρόμοια μηνύματα στο Twitter ή στο BlackBerry Messenger.
Η δημοτικότητα του BlackBerry ανάμεσα στους νεότερης ηλικίας καταναλωτές ενισχύθηκε κυρίως με τη βοήθεια των πιο φθηνών, βασικών μοντέλων όπως το Curve. Τώρα, αυτή η επιτυχία γυρίζει μπούμερανγκ για την εταιρεία.
«Έχουν να διαχειριστούν μια πρόκληση σε ό,τι αφορά τη φήμη τους, η οποία πλήττεται από τη βάση των χρηστών τους», σύμφωνα με την Akwue.
Η BlackBerry έπεσε στην 25η θέση της λίστας με τα πιο πολύτιμα brand names φέτος, από την 14η θέση πέρυσι, σύμφωνα με την έρευνα BrandZ, της Millward Brown Optimor.
Όμως, το όνομά της δημιούργησε και θετική δημοσιότητα, όταν οι βρετανικές κοινότητες χρησιμοποίησαν την υπηρεσία μηνυμάτων για να οργανώσουν την επιχείρηση καθαρισμού των κατεστραμμένων πόλεών τους.