Σε δυσοίωνες προβλέψεις για εξάλειψη 150-200 εκατ. ευρώ έως τον Απρίλιο από τα κέρδη της, λόγω της έξαρσης του κοροναϊού, προχωρά η Air France-KLM, εκτιμώντας ότι οι πτήσεις από και προς Κίνα θα συνεχίσουν να μην πραγματοποιούνται μέχρι τότε.
Η γαλλο-ολλανδική αεροπορική είναι η πρώτη που δημοσιοποιεί τα ετήσια αποτελέσματά της και τις προοπτικές για το 2020 και ως εκ τούτου είναι πολύ πιθανό να λειτουργήσει ως «δείκτης» για τις επιπτώσεις του κοροναϊού στην εν λόγω βιομηχανία και πέραν του επίκεντρου του ιού στην Ασία.
Όπως κι άλλες αεροπορικές εταιρείες, η Air France-KLM έχει ακυρώσει τις πτήσεις της στην ηπειρωτική Κίνα μέχρι και τον Μάρτιο, οπότε και υπολογίζουν να αρχίσουν ξανά τις πτήσεις από εκεί και μετά.
«Με αυτή την υπόθεση κινούμαστε αυτή τη στιγμή, αλλά δεν γνωρίζουμε πόσο αξιόπιστη είναι», ανέφερε ο CFO, Frederic Gagey, πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. .«Προφανώς αν συνεχιστεί περισσότερο, ο οικονομικός αντίκτυπος θα είναι μεγαλύτερος».
Το ξέσπασμα του ιού τον Ιανουάριο συνέπεσε με τη χαλάρωση των εμπορικών εντάσεων που είχε γεννήσει αισιοδοξία για ισχυρότερη ζήτηση σε αεροπορικά ταξίδια για το 2020.
Τα σημαντικά βελτιωμένα κέρδη του Ιανουαρίου διαδέχθηκε μια βίαιη αλλαγή προς το χειρότερο καθώς οι ακυρώσεις πτήσεων αναμένεται να επιφέρουν πλήγμα στα κέρδη α’ τριμήνου. Οι πτήσεις στην ηπειρωτική Κίνα αντιστοιχούσαν στο 5,5% των δρομολογίων του ομίλου για το 2019.
Επίσης, η Air France-KLM είναι αντιμέτωπη και με μια άλλη πρόκληση: την ανανέωση του στόλου της – ένα φιλόδοξο σχέδιο που περιλαμβάνει έξοδα ύψους 3,6 δισ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,9% το δ’ τρίμηνο και 3,7% για το σύνολο του 2019 στα 27,189 δισ. ευρώ, ενλω τα κόστη καυσίμων οδήγησαν σε μείωση 18,8% στα ετήσια λειτπυργικά κέρδη που ανήλθαν σε 1,141 δισ. ευρώ. Το κόστος καυσίμων αναμένεται να μειωθεί κατά 300 εκατ. ευρώ φέτος.
Οι αναλυτές ανέμεναν λειτουργικά κέρδη 1,1 δισ. ευρώ και έσοδα 27,38 δισ.