Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΗΣ VICTORIA’S SECRET ΚΑΙ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Για τους εξωτερικούς παρατηρητές, μοιάζει με τον «παράδεισο». Ίσως να είναι τα «αγγελάκια» των shows, ίσως το «βαρύ», πια, όνομα, ίσως τα καταστήματα. Για αυτούς που αναλαμβάνουν τη Victoria’s Secret, ωστόσο, μοιάζει με κόλαση. Γι’ αυτό και η διασημότερη αλυσίδα εσωρούχων του πλανήτη, άλλαξε χέρια για τρίτη φορά στην ιστορία της, αφού εξαγοράστηκε από τη Sycamore Partners έναντι τιμήματος ύψους 525 εκατ. δολαρίων.
Ο μέχρι πρότινος ιδιοκτήτης της L Brands, μητρικής της Victoria’s Secret και της εταιρίας αυτής καθεαυτής, Les Wexner, είχε αγοράσει την εταιρία από τον ιδρυτή της, Roy Raymond. O Raymond, το 1977, άνοιξε το πρώτο κατάστημα Victoria’s Secret, δίνοντάς του το όνομα της συζύγου του, όταν ήρθε σε δύσκολη θέση, ψωνίζοντας εσώρουχα γι’ αυτή. Είχε επικεντρώσει το κατάστημα στους άντρες που ήθελαν να ψωνίσουν «πιπεράτα» εσώρουχα για τις συζύγους τους. Η ιδέα αρχικά φαινόταν πολύ καλή. Το κατάστημα πήγαινε καλά και, σε μια πενταετία, είχε ανοίξει πέντε ακόμα. Τότε ήταν που εμφανίστηκε ο Les Wexner, προτείνοντας στον Raymond να του πουλήσει την αλυσίδα των πέντε καταστημάτων για 1 εκατ. δολάρια. Ο Raymond δεν το πολυσκέφτηκε και πήρε το ρευστό.
Ο Wexner, όταν πήρε την αλυσίδα στα χέρια του, άλλαξε εντελώς τη φιλοσοφία της, μετατοπίζοντας το target group στις γυναίκες. Η ιδέα, συνοδευόμενη και από τα shows με τα «αγγελάκια», «έπιασε» και η Victoria’s Secret έγινε κολοσσός. Την ίδια ώρα, ο Raymond, έχοντας χρεοκοπήσει μετά από αποτυχημένες επενδύσεις, αντιλαμβανόταν ότι είχε πουλήσει «χρυσάφι για ένα κομμάτι ψωμί». Όντας σε βαριά κατάθλιψη, θα αυτοκτονούσε, πηδώντας από μια γέφυρα.
Η «κατάρα» της Victoria’s Secret, ωστόσο, φαίνεται ότι κυνηγά και τον επόμενο ιδιοκτήτη της. Ο Wexner αντιμετωπίζει καιρό τώρα οικονομικά προβλήματα, καθώς η αυτοκρατορία των εσωρούχων που έχτισε, καταρρέει. Από το 2018, η εταιρία παρουσιάζει διαρκώς απογοητευτικά αποτελέσματα, ενώ η μετοχή της βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση. Σε αυτά, ίσως και να συντελούν τα πολλά μέτωπα που έχει ανοιχτά. Από τη μία ο ανταγωνισμός, όπως η επωνυμία Aerie της American Eagles που της «κλέβει» πελατεία, οι επικρίσεις για το μοντέλο γυναίκας που πλασάρει η εταιρία και η εμπλοκή του Wexner στο σκάνδαλο σεξουαλικών παρενοχλήσεων του Jeffrie Winstein. Στη σκιά αποκαλύψεων για «συμπεριφορές μισογυνισμού και εκφοβισμού» στο εσωτερικό της Victoria’s Secret και της ανακοίνωσης για λουκέτα σε 53 καταστήματα, τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά.
Και ο αγοραστής, δεν έρχεται ακριβώς ως «άγγελος» να επενδύσει. Για την ακρίβεια, περιγράφεται σαν… διάβολος, καθώς, όπου έχει επενδύσει η Sycamore Partners, φέρνει σκληρές περικοπές και… λουκέτα. Πρώτα – πρώτα, αναμένεται να απομακρύνει τον Wexner, μετά από 57 χρόνια που βρίσκεται στο τιμόνι της L Brands. Και στη συνέχεια; Οι αναλυτές είναι προς το παρόν… διακριτικοί. «Η Sycamore θα επιχειρήσει να μεγιστοποιήσει τα κέρδη από την επένδυσή της. Όσο πιο πολύ ασχοληθεί με την εταιρία, τόσο πιο φρέσκια γνώση και σκέψη θα φέρει, γεγονός που θα οδηγήσει σε πλήρη επανακαθορισμό του brand της Victoria’s Secret», εξηγεί ο γενικός διευθυντής της GlobalData Retail, Neil Saunders.
Tονίζοντας πως αναμένει ότι η επόμενη μέρα της εταιρίας θα έχει μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση, τη λειτουργικότητα, τις πρώτες ύλες, αλλά και στην ικανοποίηση, πάνω από όλα, των αναγκών των καταναλωτών. Ο αναλυτής της KeyBanc Capital Markets, Edward Yruma, προβλέπει ότι «η νέα εποχή δεν αποκλείεται να σηματοδοτήσει μια πιο επιθετική προσέγγιση για την εταιρία».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ