Ζημιές από την πανδημία του κορωνοϊού
Η A.P. Moller-Maersk προειδοποιεί ότι το πλήγμα της πανδημίας του κορωνοϊού αναμένεται να μειώσει τον όγκο των κοντέινερ που θα μεταφέρει το β’ τρίμηνο κατά 20% έως 25%, καθώς η μεγαλύτερη μεταφορική κοντέινερ στον κόσμο “βλέπει” ιστορικών διαστάσεων πτώση στη ζήτηση.
Η Maersk, η οποία εδρεύει στην Κοπεγχάγη, τονίζει ότι η πανδημία του κορωνοϊού “έχει ήδη σημαντική επίδραση στα επίπεδα δραστηριότητας”. Η εταιρεία βλέπει πλέον την παγκόσμια αγορά μεταφορών κοντέινερ να συρρικνώνεται στο σύνολο του 2020, έναντι προηγούμενων προβλέψεων για ανάπτυξη κατά 1% έως 3%.
Τα “μαύρα” σημάδια από πλευράς Maersk ακολουθούν την προειδοποίηση από πλευράς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), τον Απρίλιο, στην οποία αναφερόταν ότι η πανδημία πιθανόν να οδηγήσει στη χειρότερη κατάρρευση του διεθνούς εμπορίου από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και εξής.
Η Maersk σημειώνει ότι το παγκόσμιο εμπόριο μέσω κοντέινερ υποχώρησε κατά 4,7% το α’ τρίμηνο, με τις επιπτώσεις του κορωνοϊού να αγγίζουν τόσο την αλυσίδα εφοδιασμού, όσο και τη ζήτηση.
“Ο κορωνοϊός και τα συνακόλουθα lockdown οδήγησαν σε μια σημαντικότατη πτωτική τάση στην παραγωγή και στη ζήτηση στα περισσότερα τμήματα του πλανήτη”, αναφέρει η Maersk. “Ενώ ορισμένες χώρες αρχίζουν σιγά σιγά να ανοίγουν την οικονομική δραστηριότητα, άλλες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο αυτής της διαδικασίας”.
Μολονότι οι προοπτικές παγκοσμίως είναι εξαιρετικά δυσοίωνες, η Maersk κατάφερε να επιτύχει ανάπτυξη των λειτουργικών κερδών της. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, τα EBITDA στο α’ τρίμηνο έφτασαν τα 1,52 δισ. δολάρια.
“Δεν είναι απίθανο η εταιρεία να φτάσει κάπου κοντά στα 5,5 δισ. δολ. EBITDA, που αποτελούσε την πρόβλεψη για το σύνολο του 2020, πριν αυτή αποσυρθεί λόγω του κορωνοϊού”, τονίζει ο Per Hansen, οικονομικός αναλυτής επενδύσεων της Nordnet, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg.
Τα έσοδα της Maersk σημείωσαν μικρή αύξηση στα 9,57 δισ. δολ., υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών, που “έβλεπαν” έσοδα 9,36 δισ. δολ.