ΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΜΕ… ΑΔΕΙΑ ΧΕΡΙΑ
Στις 22 Μαΐου, η Hertz έκανε αίτηση ένταξης στο Πτωχευτικό Δίκαιο των ΗΠΑ, συνεπεία των lockdown που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού. Αυτή όμως, όπως λένε οι αναλυτές, ήταν μόνο η αρχή μιας καταιγίδας, η οποία, καθώς φαίνεται, θα πλήξει περισσότερο τους κατόχους μετοχών της εταιρίας, αφού πιθανότατα θα μείνουν με… άδεια χέρια εν μία νυκτί.
Υπερβολές; Μάλλον όχι, εάν σκεφτεί κανείς ότι οι αναλυτές του αμερικανικού επενδυτικού οίκου Morgan Stanley προβλέπουν μηδενισμό (!) της αξίας της μετοχής της Hertz. Στην τελευταία του έκθεση, ο οίκος αναθεωρεί επί τα χείρω τις εκτιμήσεις του για την πορεία της μετοχής της Hertz, προβλέποντας πως θα υποχωρήσει έως το απόλυτο μηδέν, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψής του για διαμόρφωση της αξίας του τίτλου στα επίπεδα των 2 δολαρίων. Εάν αυτό το σενάριο επιβεβαιωθεί, τότε οι κάτοχοι μετοχών της εταιρίας, όχι μόνο δεν θα βγουν κερδισμένοι (όπως συχνά γίνεται σε κολοσσούς τέτοιων μεγεθών, καθώς βρίσκεται «σωτήρας»), όχι μόνο δεν θα διατηρήσουν τα όσα είχαν, αλλά θα γίνουν κυριολεκτικά κάτοχοι του… τίποτα.
Αλλά ακόμα και αν δεν επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, υπάρχουν άλλες «μαύρες» προβλέψεις αναλυτών, καθώς, όπως αναφέρει το investoplace, έχοντας χάσει 92% από τα υψηλά 52 εβδομάδων και αφού έχει επανέλθει πάνω από το όριο του ενός δολαρίου, αναμένεται να χάσει 6,70 δολάρια ανά μετοχή ή 568% φέτος σε σχέση με τις τιμές του 2019. Το γεγονός ότι διαθέτει μόλις 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ρευστό και βραχυπρόθεσμες επενδύσεις και assets άνω των 4,6 δισ., δεν κάνει την εικόνα του μέλλοντος φωτεινή, όσο το χρέος της εταιρίας ξεπερνά τα 17 δισ. και οι άμεσες υποχρεώσεις της τα 2 δισ. δολάρια.
Και, φαίνεται πως η εταιρία δεν μπορεί να βγάλει λεφτά από πουθενά. Για παράδειγμα, όταν η μετοχή της έπεσε στα 55 σεντς, αρκετοί «μικροί» έσπευσαν να αγοράσουν, προσδοκώντας ανάκαμψη του γίγαντα. Η Hertz, όταν η μετοχή της εκτοξεύθηκε ξανά στα 5,5 δολάρια, αποφάσισε να κεφαλαιοποιήσει το ράλλυ, πουλώντας μετοχές αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων. «Με τη βαρύτητα του αντίκτυπου του COVID-19 στην επιχείρησή μας και την αβεβαιότητα ως προς το πότε θα ανακάμψουν τα ταξίδια και η οικονομία, πρέπει να κάνουμε κι άλλα βήματα για να καταφέρουμε μια πιθανότατα μακροχρόνια ανάκαμψη», είπε ο πρόεδρος και CEO της Hertz, Paul Stone. Όμως, τον… πρόλαβε η SEC, ο πρόεδρος της οποίας, Jay Clayton, εξέφρασε δημοσίως τις ανησυχίες του ότι «σύντομα, αυτές οι μετοχές δεν θα αξίζουν τίποτα», παρακινώντας ουσιαστικά τον κόσμο να μην αγοράσει, κάτι που έκανε τη Hertz να ακυρώσει το σχέδιό της για πώληση, σε δύο δόσεις, μετοχών 500 συν 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Έπειτα, σκέφτηκαν οι επιτελείς της Hertz, αντί να ψάχνουν (μόνο) για εισροή κεφαλαίων, να μειώσουν και τα έξοδα. Μια τέτοια λύση θα ερχόταν με τη Hertz Global Holdings Inc να πουλά ποσοστό μεγαλύτερο του ενός τετάρτου του στόλου της εταιρίας ενοικιάσεων στις ΗΠΑ. Έτσι, προσέφυγε στο αρμόδιο πτωχευτικό δικαστήριο του Wilmington, Del., ζητώντας άδεια να περικόψει τον στόλο της κατά 144.000 αυτοκίνητα, μια κίνηση που -όπως υποστήριζε η εταιρία στην προσφυγή της- θα της «γλίτωνε» έξοδα περίπου 80 εκατομμυρίων δολαρίων το μήνα, αφού θα την «απελευθέρωνε» από leases και άλλα συμβόλαια.
Όμως και αυτό το σχέδιο φαίνεται να εγκαταλείπεται, καθώς της γυρνά μπούμερανγκ. Αμερικανικά Μέσα Ενημέρωσης αναφέρουν ότι η… σκέψη και μόνο εξόργισε τους δανειστές της Hertz, καθώς η εταιρία συμμετέχει σε μια asset-based αγορά και με τον τρόπο αυτό θα έβαζε εμπόδια στο δρόμο της να αντλήσει χρήματα από τη Wall Street. Και το ερώτημα, για τον Stone, παραμένει: Τι να κάνει για να σώσει τη Hertz;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ