Την απόσυρση των Boeing 747 “Jumbo Jet” από τον στόλο της, εξαιτίας του νέου κορωνοϊού που έχει κλονίσει τον τομέα των αερομεταφορών, αποφάσισε η βρετανική αεροπορική εταιρεία British Airways.
Για περισσότερο από 50 χρόνια, η “Βασίλισσα των Ουρανών” της Boeing ήταν το πιο αναγνωρίσιμο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο με το χαρακτηριστικό “εξόγκωμα” στο κύτος του και τους τέσσερις κινητήρες του, όμως οι μέρες του ήταν ήδη μετρημένες πριν από την πανδημία.
“Με απέραντη θλίψη επιβεβαιώνουμε το γεγονός ότι αποσύρουμε το σύνολο του στόλου μας των 747 με άμεση ισχύ”, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
“Δεν είναι πιθανό η υπέροχη ‘βασίλισσα των ουρανών’ μας να χρησιμοποιηθεί και πάλι από την British Airways δεδομένης της μείωσης των μετακινήσεων που έχει προκαλέσει η πανδημία της Covid-19”, πρόσθεσε.
Το τελευταίο 747 πρόκειται να αποσυρθεί από τον στόλο “το 2024”, διευκρίνισε η BA.
Το “Jubo Jet” παρουσιάσθηκε το 1970 από την αμερικανική αεροβιομηχανία Boeing και έφερε επανάσταση στην αγορά των αερομεταφορών. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν έγινε ένα μυθικό αεροσκάφος που μπορούσε να μεταφέρει 400 επιβάτες.
Με 31 “Jumbos” στον στόλο της, η British Airways διευκρινίζει στην ανακοίνωσή της πως είναι η αεροπορική εταιρεία που συνέχιζε να έχει σε υπηρεσία τα περισσότερα αεροπλάνα αυτού του τύπου.
Η British Airways, η οποία ανήκει στον όμιλο IAG, έχει ανακοινώσει την κατάργηση 12.000 θέσεων εργασίας, δηλαδή περισσότερο από το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της.
Η απόφαση της να αποσύρει τα “Jumbo Jet” αποτελεί μια νέα ένδειξη ότι για τα πολύ μεγάλα αυτά αεροπλάνα έχει πλέον σημάνει τέλος εποχής.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της CMC Markets Μάικλ Χιούσον, “πρέπει να παραδεχθούμε πως ένας ορισμένος αριθμός των 747 της British Airways ήταν κουρασμένα” και δεν βρίσκονταν πλέον “στο ύψος των σημερινών προδιαγραφών των πιο σύγχρονων A380”.
“Η απόφαση της British Airways ήταν συνεπώς πιθανόν απαραίτητη, δεδομένης της ηλικίας του στόλου της και των περιβαλλοντικών απαιτήσεων”, πρόσθεσε.
“Η Covid-19 είναι το πιο δραματικό γεγονός στην ιστορία της αεροπορίας και οι εταιρείες κατέληξαν στο συμπέρασμα, μέσα σε μερικές εβδομάδες από την αρχή της πανδημίας, πως τα μεγάλα αεροσκάφη θα έβλαπταν τις προσπάθειές τους να ξαναγίνουν κερδοφόρες, καθώς είχαν υπερβολικά πολλά καθίσματα για να γεμίσουν και χρειάζονταν υπερβολικά πολλά καύσιμα”, υπογράμμισε από την πλευρά του ο εξειδικευμένος στην αεροπορία αναλυτής Alex Macheras.
Στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, ο όμιλος IAG, στον οποίο ανήκει η British Airways, έχανε κατά την έναρξη των συναλλαγών 3,53%.