Πλήγμα έχουν δεχθεί οι μπυραρίες και τα εστιατόρια στη Γερμανία, ενώ πολλές είναι οι μεσαίες και οι μικρές επιχειρήσεις που κινδυνεύουν με λουκέτο εξαιτίας της κάθετης μείωσης των πωλήσεων μπύρας.
Το πρώτο εξάμηνο του 2020 εμφανίζει μία καταστροφική εικόνα για τις μπυραρίες στη Γερμανία, με τον όγκο των πωλήσεων στο διάστημα αυτό να είναι -6,6% ή σχεδόν 300 εκατομμύρια λίτρα λιγότερα από την αντίστοιχη περίοδο του ήδη αδύναμου προηγούμενου έτους.
Με 4,3 δισεκατομμύρια λίτρα, οι επιχειρήσεις πούλησαν ακόμη λιγότερη μπύρα από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια.
Πρόκειται για την μικρότερη κατανάλωση μπύρας από την εισαγωγή της τρέχουσας στατιστικής μεθόδου το 1993, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, η οποία εδρεύει στο Βιζμπάντεν. Οι εξαγωγές, ιδίως προς χώρες της ΕΕ, μειώθηκαν ακόμα πιο πολύ από τις σαφώς κυρίαρχες εγχώριες πωλήσεις.
Ειδικά κατά τους μήνες Απρίλιο (-17,3%) και Μάιο (-13%), οι πωλήσεις ήταν συγκριτικά χαμηλότερες από εκείνες του 2019. Μπαρ και εστιατόρια έκλεισαν, γιορτές και άλλες σημαντικές εκδηλώσεις ακυρώθηκαν. Στη συνέχεια, με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, οι πωλήσεις μπύρας ανέκαμψαν και τον Ιούνιο ήταν μόλις -1,9% κάτω από τον μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τις στατιστικές.
Ο Χόλγκερ Άιχελε, διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ζυθοποιών, αναμένει σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία της γαστρονομίας. «Πολλές μπυραρίες, μπαρ, κλαμπ και εστιατόρια θα πρέπει να εγκαταλείψουν. (…) Θα υπάρξουν επίσης μόνιμες πολύ σκληρές περικοπές στους κλάδους του τουρισμού, των συνεδρίων, των εκδηλώσεων και των επαγγελματικών ταξιδιών», δήλωσε σήμερα στο Βερολίνο σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
«Η βαθιά διαρθρωτική αλλαγή μόλις ξεκίνησε και θα αλλάξει επίσης και τη γερμανική αγορά μπύρας. Ο κόσμος μετά τον κορονοϊό θα είναι διαφορετικός», πρόσθεσε ο Άιχελε. Η Ένωση ζυθοποιίας είχε ήδη περιγράψει τον Μάιο ότι, εκτός από την πτώση των πωλήσεων μπύρας, οι ζυθοποιίες ανησυχούσαν επίσης σοβαρά για την έλλειψη μισθώσεων, δυνατότητας αποπληρωμής δανείων και καταβολής ενοικίων από τις επιχειρήσεις γαστρονομίας.
Δεν ήταν σε θέση όλες οι ζυθοποιίες να αντισταθμίσουν τη μείωση της βαρελίσιας μπύρας με την αυξημένη των πωλήσεων εμφιαλωμένης μπύρας. Επωφελήθηκαν κυρίως εμπορικά σήματα γνωστά σε ομοσπονδιακό επίπεδο, όπως η η ζυθοποιεία Veltins, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας, αύξησε τις πωλήσεις μπουκαλιών κατά 10%. Ο επικεφαλής της Μίχαελ Χούμπερ αναμένει ότι πολλές ανταγωνιστικές της ζυθοποιίες θα έχουν σοβαρά προβλήματα: “Για τις τοπικές ζυθοποιίες, οι οποίες ζούσαν από την προσοδοφόρα άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και την τοπική γαστρονομία τα πράγματα γίνονται τώρα δύσκολα”.
Σύμφωνα με την Ένωση της ζυθοποιίας, οι περισσότερες εταιρείες αξιοποιούν τα ευέλικτα ωράρια εργασίας και η πλειονότητα αξιοποιεί την αναβολή της καταβολής του φόρου μπύρας λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης, μόνο το 16% των ζυθοποιείων χαρακτήρισε την κρατική υποστήριξη επαρκή. Ο Χούμπερ επεσήμανε ότι οι αναβαλλόμενοι φόροι θα πρέπει να καταβληθούν αργότερα και θα επικρέμανται ως δαμόκλειος σπάθη επί της κεφαλής των ζυθοποιών τον επόμενο χρόνο.