Για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της Google στις αγορές διαδικτυακής διαφήμισης ανησυχεί η Κομισιόν λόγω της προτεινόμενης εξαγορά της Fitbit από την εταιρεία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αξιολογήσει την προτεινόμενη εξαγορά ξεκίνησε ενδελεχή έρευνα, με βάση τον κανονισμό της ΕΕ για τις συγχωνεύσεις.
Οι φόβοι της Κομισιόν έγκειται στο γεγονός ότι η Google θα αυξήσει αυξάνοντας τον ήδη τεράστιο όγκο δεδομένων που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για την εξατομίκευση των διαφημίσεων που διανέμει και προβάλλει, τονίζεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.
Εάν ενισχυθεί το πλεονέκτημα δεδομένων της Google στην εξατομίκευση των διαφημίσεων, τις οποίες διανέμει μέσω της μηχανής αναζήτησής της και προβάλλει σε άλλες ιστοσελίδες, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο για τους ανταγωνιστές της να παρέχουν υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης εφάμιλλες με της Google, και συνεπώς θα αυξάνονταν οι φραγµοί εισόδου στην αγορά, εξέλιξη που θα ήταν επιζήμια για τους διαφημιστές και τους εκδότες, οι οποίοι θα έρχονταν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές και περιορισμένες επιλογές.
Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης και τις επιπτώσεις από τον συνδυασμό των βάσεων δεδομένων και των ικανοτήτων της Fitbit και της Google στον τομέα της ψηφιακής ιατρικής περίθαλψης και το κατά πόσον η Google, αφού αποκτήσει τη Fitbit, θα είχε την ικανότητα και το κίνητρο να υποβαθμίσει τη διαλειτουργικότητα των φορετών συσκευών των ανταγωνιστών της με το λειτουργικό σύστημα Android της Google.
Σημειώνεται ότι η Google έχει δεσμευτεί ότι θα δημιουργήσει ένα «σιλό» δεδομένων, στο οποίο ορισμένα δεδομένα που συλλέγονται μέσω φορετών συσκευών θα διατηρούνται χωριστά από τα άλλα σύνολα δεδομένων της Google και δεν θα χρησιμοποιούνται από την Google για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο, η Επιτροπή θεωρεί ότι η προταθείσα από την Google δεν αρκεί για να αρθούν οι σοβαρές επιφυλάξεις που επισημάνθηκαν στο παρόν στάδιο ως προς τα αποτελέσματα της συναλλαγής.
Η Επιτροπή τώρα θα διερευνήσει διεξοδικά τα αποτελέσματα της συναλλαγής, για να διαπιστώσει κατά πόσον επιβεβαιώνονται οι αρχικές ανησυχίες της όσον αφορά τον ανταγωνισμό στις αγορές διαδικτυακής διαφήμισης.
Η Επιτροπή πρέπει να λάβει σχετική απόφαση εντός 90 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως τις 9 Δεκεμβρίου 2020.
Η Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ότι «τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά η χρήση φορετών συσκευών από τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η εξέλιξη αυτή θα συνοδεύεται από την εκθετική αύξηση των δεδομένων που παράγονται από τις συσκευές αυτές. Τα εν λόγω δεδομένα παρέχουν καίριες πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την κατάσταση της υγείας των χρηστών των συσκευών αυτών. Σκοπός της έρευνάς μας είναι να διασφαλίσουμε ότι δεν θα στρεβλωθεί ο ανταγωνισμός λόγω του ελέγχου που η Google θα αποκτήσει, χάρη στη συναλλαγή, επί των δεδομένων που συλλέγονται μέσω φορετών συσκευών».