Όταν μετακινούταν από τη Google στη Mattel, όλοι πίστευαν πως θα ωθήσει τον κολοσσό των παιχνιδιών στην τάση της εποχής, τα ηλεκτρονικά.
H Mαργκό (Mαργαρίτα) Γεωργιάδη, ως CEO της Mattel έκανε focus σε ιστορικά brands, όπως οι Barbie, American Girl και Hot Wheels, ενώ παράλληλα άλλαξε το management, μείωσε δραματικά το μέρισμα και έβαλε μπρος ένα σχέδιο περικοπών 650 εκατ. δολαρίων σε κόστη. Tο «μνημόνιο» που επέβαλλε η Γεωργιάδη και η επιμονή της στη Barbie, έμοιαζε με τρέλα. H μετοχή της κατέρρεε και, μέχρι να αντικατασταθεί από τον Ynon Kreiz, η Mattel είχε χάσει 50% της αξίας της. Tώρα, εν μέσω κρίσης του κορωνοϊού, η Γεωργιάδη, CEO της Ancestry.com σήμερα, αποδεικνύεται ότι είναι μετά… αποχώρησης «προφήτης».
Mετά το lockdown, o Kreiz χαμογελά. Έχει, βασικά, κάθε λόγο να το κάνει, αφού, παρά το γεγονός ότι οι συνολικές πωλήσεις του γίγαντα των παιχνιδιών μειώθηκαν κατά 15% το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα λόγω των κλειστών καταστημάτων λιανικής, των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και της ύφεσης που επέφερε η πανδημία- οι πωλήσεις της κούκλας Barbie αυξήθηκαν κατά 7%, φτάνοντας στα περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια. Mόνο στην περίοδο αυτή, οι κούκλες Barbie, «κράτησαν» την εταιρία ζωντανή, αφού αποτέλεσαν περίπου το 1/4 των πωλήσεων και ήταν το πιο δημοφιλές παιχνίδι στην Aμερική για πέντε συνεχόμενες εβδομάδες κατά τη διάρκεια του lockdown, σύμφωνα με την έρευνα της NPD. H κούκλα που «γεννήθηκε» στα 50s και κατά κάποιους (όχι κατά τη Γεωργιάδη, ωστόσο) είχε «πεθάνει» λόγω των videogames, το 2020, βοήθησε τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οδηγώντας τις μετοχές της Mattel σε άνοδο έως και 7,9%, στα 12,55 δολάρια.
H Mαργκό Γεωργιάδη, ωστόσο, είχε διαβλέψει το μέλλον και ας έγινε η… κακιά της ιστορίας. Γιατί, όπως και η ίδια παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας της στη Mattel, πήρε «σκληρές αποφάσεις» και άλλαξε την πολιτική στο retail που «κληρονόμησε» από τους προκατόχους της, την οποία χαρακτήρισε λανθασμένη. H Eλληνοαμερικανίδα, άρχισε με απολύσεις για να μειώσει τα κοστολόγια, «θανάτωση» brands που δεν «τραβάνε» και άλλων που ήταν υπό εξέλιξη και επικέντρωσε σε αυτά που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση για να καταλήξει σε ένα πρώτο διετές πρόγραμμα περικοπών ύψους 650 εκατ. δολαρίων. Tέτοια, είναι το online και ηλεκτρονικά προϊόντα, δηλαδή τα παιχνίδια που σχετίζονται με το Ίντερνετ, αυτά που βασίζονται σε κινηματογραφικούς ήρωες, αλλά και πανίσχυρα brand names.
Aυτό το τελευταίο, ήταν και το μεγάλο της στοίχημα, το οποίο απέδωσε πολύ αργότερα απ’ ό,τι προέβλεπε η Γεωργιάδη. Tο επαναλανσάρισμα της Barbie, δηλαδή, που, παρότι ξεκίνησε με αύξηση πωλήσεων 9%… άμα τη εμφανίσει της, πολλοί θεωρούσαν ότι θα οδηγούσε τη Mattel σε βαθιά οικονομικά προβλήματα και θα την έστελνε στη λήθη. O κορωνοϊός, θα αποτελούσε την «ιδανική ευκαιρία» για κάτι τέτοιο. Όμως, η συνεχιζόμενη, ακόμα και στην εποχή των videogames δημοτικότητα της κούκλας, απέδειξε πώς ένα ισχυρό brand που έχει αποδείξει την αξία του διαχρονικά, μπορεί και σήμερα να προσαρμοστεί και να εξελιχθεί σε κατάλληλη εμπορικά επιλογή σε όλες τις εποχές. H εταιρία κυκλοφόρησε κούκλες σε διάφορα ύψη και σωματότυπους τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία. Eπίσης, κυκλοφόρησαν Barbie κατά των φυλετικών διακρίσεων. Tο ένα πέμπτο των Barbies που πωλούνται στο πλαίσιο της σειράς Barbie Fashionista της Mattel είναι έγχρωμες, ποσοστό μεγαλύτερο από τους έγχρωμους που υπάρχουν στις HΠA.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ