Αύξηση 11% στα έσοδα 3 δημοπρασιών στο Monterey
Σε ρυθμούς δύο ταχυτήτων κινείται η αγορά των κλασικών αυτοκινήτων, καθώς τα καλύτερα μοντέλα πετυχαίνουν τιμές ρεκόρ στις δημοπρασίες, ενώ τα κομμάτια της μεσαίας κατηγορίας δεν τα πηγαίνουν τόσο καλά.
Πάντως, οι συνολικές πωλήσεις των δημοπρασιών είναι καλύτερες των εκτιμήσεων και κάποιοι πωλητές κατάφεραν μέσα στον Αύγουστο να βγάλουν καλύτερες αποδόσεις από τις Ferrari τους, από ό,τι στα ιδιαίτερα ευμετάβλητα χρηματιστήρια. Πάντως, οι επενδυτές γνωρίζουν καλά ότι το μέσο κλασικό αυτοκίνητο δίνει λιγότερο γενναιόδωρες αποδόσεις.
Στο Monterey Car Week, που αποτελεί γεγονός σταθμό για την αμερικανική αγορά, οι τρεις μεγαλύτερες δημοπρασίες είδαν έσοδα κατά 11% αυξημένα σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Σήμερα, Παρασκευή, ο οίκος Bonhams βγάζει σε δημοπρασία στο Goodwood της Αγγλίας 90αυτοκίνητα, συνολικής αξίας έως 11 εκατ. στερλινών (18 εκατ. δολαρίων).
Μία Jaguar E-Type του 1963, αναμένεται να πουληθεί αντί 2 εκατ. στερλινών. Το αυτοκίνητο είχε κατασκευαστεί για το μεγιστάνα της ναυτιλίας Robert Ropne, έχει το αρχικό του γκρι χρώμα και είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται σε δημοπρασία. Ο δείκτης Historic Automobile Group International (HAGI) Top 50 benchmark Index, που παρακολουθεί τις τιμές 50 εξαιρετικών κλασικών αυτοκινήτων, έχει ενισχυθεί κατά 10,05% από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών που τον καταρτίζει.
Ο δείκτης παρουσιάζει ετήσια άνοδο άνω του 12% από το 2003έως το 2008. Στο Monterey, οι οίκοι Gooding & Co., RM Auctions και Bonhams συγκέντρωσαν έσοδα 166,7 εκατ. δολαρίων, έναντι 150,2 εκατ. δολαρίων στα αντίστοιχα γεγονότα του 2010.
Τόσο η Gooding όσο και η RM πέτυχαν πωλήσεις 78,2 εκατ. ευρώ, βγάζοντας στο σφυρί 127 και 144αυτοκίνητα αντίστοιχα, και πετυχαίνοντας ποσοστά επιτυχίας άνω του 80%. Μία Ferrari 1957 πουλήθηκε από την Gooding αντί 16,4 εκατ. δολαρίων, που αποτέλεσε νέο ρεκόρ για το ακριβότερο αυτοκίνητο σε δημοπρασία. Το Μάιο του 2009, μία παρόμοια Ferrari 250 Testa Rossa, της ίδιας χρονολογίας, είχε πουληθεί από την RM Auctions στην Ιταλία αντί 9 εκατ. ευρώ.
Η Gooding κατάφερε να πουλήσει αντί 10,3 εκατ. δολάρια ένα κατά παραγγελία αυτοκίνητο Duesenberg Model J Coupe του 1931. Το ίδιο κομμάτι είχε αλλάξει χέρια αντί 2,5 εκατ. δολαρίων σε ιδιωτική συναλλαγή πριν από τρία χρόνια. Μία Ferrari 410 Superamerica Pininfarina Series II του 1956 πουλήθηκε αντί 3 εκατ. δολαρίων.