Στόχος η εξοικονόμηση 300 εκατ. ευρώ
Στην προσπάθειά της να αντεπεξέλθει στις επιπτώσεις της πανδημίας και τις δραστικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες η γερμανική TUI, ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός και τουριστικός όμιλος στον κόσμο, προωθεί το πρόγραμμά της για μείωση κατά 30% των έμμεσων δαπανών της. Μετά την καραντίνα, η οποία επιβλήθηκε για να ανασχεθεί η εξάπλωση του ιού, η ζήτηση για ταξίδια, μετακινήσεις εκτός συνόρων και διακοπές, δεν αποκαταστάθηκε στον προβλεπόμενο βαθμό. Ηδη, ο κλάδος είχε δεχθεί δραστικά πλήγμα, διότι εν μέσω καραντίνας οι διεθνείς μεταφορές ουσιαστικά καθηλώθηκαν και έκτοτε δεν ανέκαμψαν ουσιαστικά. Υπό το πρίσμα των περικοπών, η TUI ενισχύει την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της στα κεντρικά της γραφεία αλλά και στα σημεία υποδοχής των επισκεπτών, καθώς και στο πεδίο των αεροπορικών υπηρεσιών. Εκτιμά ότι θα εξοικονομήσει σχεδόν 300 εκατομμύρια ευρώ, όπως ήταν ο στόχος, που είχε αρχικώς θέσει τον Μάιο.
Η γερμανική εταιρεία περικόπτει έως και 8.000 θέσεις εργασίας, διότι τα κρούσματα του κορωνοϊού επανέρχονται όπως και οι νέοι περιορισμοί, τους οποίους οι διάφορες χώρες επιβάλλουν στις από αέρος μετακινήσεις. Η παραγωγική της ικανότητα το τέταρτο τρίμηνο του 2020 ελαττώνεται στο μόλις 25% των αντίστοιχων επιπέδων του 2019, ενώ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε προορισμούς χαμηλού ρίσκου, ώστε να προσελκύσει πελατεία, όπως αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το Bloomberg. «Οπως γίνεται κατανοητό, η διαθεσιμότητά μας σε προορισμούς βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση τόσο με τις κυβερνητικές πολιτικές όσο και με την εξέλιξη της ασθένειας, όπερ σημαίνει ότι το περιβάλλον είναι πολύ ευμετάβλητο και αναμένουμε πως θα παραμείνει έτσι και τα επόμενα τρίμηνα».
Τα σχετικά αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Φριτζ Τζούσεν. Το πόσο δραστικό είναι το χτύπημα του κλάδου από την πανδημία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις κρατήσεις κατά τη θερινή περίοδο, η οποία βρίσκεται στο τέλος της. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της TUI, αυτές ήταν φέτος 83% μειωμένες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Κι αυτό συνέβη παρά το ότι οι τιμές για τους καταναλωτές ήταν κατά ένα πέμπτο χαμηλότερες. Αναφορικά με το άμεσο μέλλον και τις χειμερινές διακοπές, ο γερμανικός όμιλος διαπιστώνει ότι οι πωλήσεις υπηρεσιών έχουν περιοριστεί 59% σε σχέση με το 2019. Πάντως, σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα και συγκεκριμένα με το βλέμμα στραμμένο στο καλοκαίρι του 2021, η TUI δείχνει αισιόδοξη, στοχεύοντας να αποκαταστήσει το δυναμικό της και να λειτουργεί στα τέσσερα πέμπτα της παραγωγικής της ικανότητας.