Να ενισχύσουν την υποστήριξη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας καλούν οι υπεύθυνοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις.
Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει την πτώση λόγω της πανδημίας COVID-19, ενώ βρίσκεται ήδη σε κρίσιμο σημείο στο δρόμο προς την ουδετερότητα του άνθρακα.
Πράγματι, η κρίση της πανδημίας έχει συγκλονίσει την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ, με αποτέλεσμα απώλειες στην παραγωγή περισσότερων από 4 εκατομμυρίων μηχανοκίνητων οχημάτων μέχρι σήμερα (αξίας περίπου 122 δισεκατομμυρίων ευρώ). Οι ταξινομήσεις όλων των τύπων οχημάτων έχουν μειωθεί κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να προβλέπεται να μειωθεί κατά 25% το 2020.
Μιλώντας σε διαδικτυακό συνέδριο σήμερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA της Fiat Chrysler Automobiles, Μίκαελ Μάνλει, δήλωσε: «Η πανδημία είναι σαφώς ο μεγαλύτερος μοναδικός κίνδυνος που αντιμετωπίζει ποτέ η αυτοκινητοβιομηχανία. Προσθέτει τεράστιες πιέσεις στον τομέα μας σε μια στιγμή που κινείται σε θεμελιώδεις τεχνολογικές αλλαγές, καθώς και στην προοπτική ενός Brexit χωρίς συμφωνία . Πρέπει επειγόντως να βρούμε τρόπους για να το ξεπεράσουμε με την ελάχιστη ζημιά στις θέσεις εργασίας και τις επενδύσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα έντονη εστίαση στην κλιματική πρόκληση».
«Το Πρόγραμμα για το Κλίμα του 2030 που προτάθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απαιτήσει τεράστιες πρόσθετες επενδύσεις από την πλευρά μας σε αυτή τη δύσκολη στιγμή», συνέχισε ο Μάνλει.
«Ωστόσο, οι επενδύσεις μας από μόνες τους δεν θα είναι ποτέ αρκετές. Εάν θέλουμε η κινητικότητα μηδενικών εκπομπών να γίνει πραγματική επιλογή για όλους τους Ευρωπαίους, χρειαζόμαστε επίσης ένα τεράστιο δίκτυο σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού σε ολόκληρη την ΕΕ, σε συνδυασμό με οικονομικά βιώσιμα κίνητρα».
Ως εκ τούτου, η ACEA ζητά την υποστήριξη από τα εθνικά σχέδια αποκατάστασης COVID που θα διοχετεύονται σε αυτές τις περιοχές, ενθαρρύνοντας τη ζήτηση για εναλλακτικά αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία. Αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης καθώς και τις φιλοδοξίες της για το κλίμα.
Ο Χένρικ Χένρικσον, Διευθύνων Σύμβουλος της Scania και πρόεδρος του Εμπορικού Συμβουλίου Οχημάτων της ACEA πρόσθεσε: «Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί πλήρως για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές ουδέτερες από άνθρακα έως το 2050 το αργότερο. Αυτό θα φέρει ριζικές αλλαγές για τη βιομηχανία αυτοκινήτων, καθώς και ολόκληρη την αλυσίδα αξίας στις μεταφορές και την εφοδιαστική. Είμαστε έτοιμοι να οδηγήσουμε αυτόν τον μετασχηματισμό».
«Οι κατασκευαστές επενδύουν σε σημαντικό αριθμό φορτηγών μηδενικών εκπομπών που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Αυτό που πρέπει να κάνουν τα κράτη μέλη τώρα είναι να ταιριάξουν με το επίπεδο δέσμευσής μας αναπτύσσοντας ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης κατάλληλων για φορτηγά», προέτρεψε ο Χένρικσον.
«Υποστηριζόμενο από ένα πλήρως συνεκτικό πλαίσιο πολιτικής, καθιστώντας τα φορτηγά χαμηλών και μηδενικών εκπομπών την καλύτερη επιλογή για τους μεταφορείς, μπορούμε να το κάνουμε αυτό επιτυχές και να μετατρέψουμε τις μνημειακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα σε νέες ευκαιρίες».